Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   olieverbruik oorzaak vinden. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=135769)

tim_j 04-11-2015 22:52

olieverbruik oorzaak vinden.
 
Ik heb al een poos olieverbruik met de RP.
Nu was ik er eens op aan het letten wanneer die blauw rookt. Koud niets te zien dan witte damp.
eenmaal een poos in de File staan, (Goed warm, olie 98 graden) en dan weer optrekken maak ik blauwe wolken achter me.
Ook spetters aan de bumper.
Dus hoe warmer hoe meer rook. Schaam me rot hiermee:mad: Vandaar dat niemand achter me blijft rijden:D

Nu denk ik tegelijk dat het probleem in het onderblok zit of in de koppakking. Maar voor ik de motor ernaast heb liggen wil ik even weten hoe ik kan constateren of het niet toevallig de koppakking is of de kleprubbers...

dus:
Na een tijd stationair en goed warm. Blauwe rook bij gasgeven. Bij loslaten zie ik geen rook. bij een poos stationair zie ik ook weleens blauwige rook en stinken:rolleyes:
continue toerental. (gewoon 1 tempo rijden) niks te zien.
verbruik: 1 op 1000/1500. varierend door rijstijl. Jakker ik urenlang 130 in de zomerhitte , dan mag ik na 500 km weer aanvullen.

ar1g3 04-11-2015 22:58

Meet de compressie in je cilinders eens? Weet je direct of het probleem in het onderblok zit of aan je kleppen.

Polo1w 04-11-2015 23:36

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Meet de compressie in je cilinders eens? Weet je direct of het probleem in het onderblok zit of aan je kleppen.


Mwoah... Gare olieschraapveren meet je niet echt met een compressie test.

ar1g3 05-11-2015 00:28

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Mwoah... Gare olieschraapveren meet je niet echt met een compressie test.

Maar het kan geen kwaad van het toch eens te doen :thumbup:

wessel97 05-11-2015 00:42

Hey dit lijkt vrij veel op het probleem dat ik heb, ben eigenlijk wel benieuwd wat het bij jou is. Zou zomaar kunnen dat ik hetzelfde probleem heb

VWJYI 05-11-2015 02:09

Kleprubbers? Die willen ook nog wel eens gaar worden...

Johan1982MK1 05-11-2015 09:24

stationair draaien en dan gas geven/optrekken en pluimen is in veel gevallen ruime klepsteelgeleiders of versleten kleprubbers. Hierdoor wordt de dunne olie zo de verbrandingskamer ingezogen.
Hoeveel km heeft de motor erop staan? Want hij kan natuurlijk ook altyd een beetje via het onder blok doorlaten.
Zou zonde zijn als je straks de hele kop aanpakt en hij nog een beetje verbruikt. Dan kan je er beter een andere complete frisse motor in hangen.

tim_j 05-11-2015 09:35

de motor heeft 210.xxx gedraaid.
ik denk dat een eerder topic van mij er mee te maken heeft: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133516

VWJYI 05-11-2015 14:15

Kleprubbers is een cheap fix. Daar hoeft de kop er niet voor af. Ik zou dat eerst een proberen.

tim_j 05-11-2015 23:39

Even opgezocht en nieuwe 8 klepsteelrubbers besteld. voor die paar euro de moeite waard.

Johan1982MK1 06-11-2015 11:02

nu nog erin zetten en zorgen dat je kleppen niet de motor in vallen ;)

tim_j 06-11-2015 14:39

Dat komt wel goed. Mocht het wel gebeuren dan ligt een complete koppakkingset ook klaar.
Morgen koop ik een klepveertang die met ingebouwde kop te gebruiken is.

Polo1w 06-11-2015 17:46

Grote kans dat dat t probleem is idd

casss 07-11-2015 11:03

ben benieuwd naar het resultaat! Mijn gtd pakt ook 0,8l op 1000km

tim_j 10-11-2015 12:42

De klepveertang is binnen, nu een mooi moment uitkiezen om dit eens te doen.


All times are GMT +1. The time now is 14:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.