Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   G O L F - M K 3 - G T I '93 Versnellingsbak (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=135357)

Oudendijk95 03-10-2015 18:59

G O L F - M K 3 - G T I '93 Versnellingsbak
 
goedenavond,

Ik ben bezig om de versnellingsbak te vervangen van mijn golf 3 gti.

alleen nu ik alles los heb en het subframe heb laten zakken loop ik tegen een probleem, wanneer ik het blok iets laat zakken en dan de versnellingsbak eraf wil halen dan blijft de flens van de aandrijf-as achter het vliegwiel hangen.

Hoe ga ik dit oplossen....?

-- Tips & trick's meer dan welkom. --

Of heb je morgen niks te doen en woon je in de omgeving van Amsterdam, dat je een handje wilt komen helpen tegen e.v.t. brandstof vergoeding en wat extra's.



tim_j 03-10-2015 19:11

subframe kon blijven zitten.
bak terug duwen en 10 minuten tegen de klok in draaien, dan trek je de bak er zo af. terug monteren ook iets draaien.

Oudendijk95 03-10-2015 19:21

Quote:
Originally Posted by tim_j
subframe kon blijven zitten.
bak terug duwen en 10 minuten tegen de klok in draaien, dan trek je de bak er zo af. terug monteren ook iets draaien.



Dit had ik losgehaald om het te kunnen laten zakken aan de bestuurderskant.
Morgen probeer ik het weer! Had hem ook al een paar keer gedraaid maar misschien wel te ver?!

(vandaag was ik ook alleen, morgen een extra helpende hand erbij)

Dankjewel!

Oudendijk95 03-10-2015 19:38

Verder nog misschien mensen met tips :D

(ik heb vandaag de heledag staan kloten met die bak) PFFF..! :mad:

Johan1982MK1 03-10-2015 20:13

Je moet m idd wat omhoog draaien.
Je kan evt ook de flens eraf halen.

Oudendijk95 04-10-2015 11:36

Update:

Bak eronderuit, krijg hem er echt niet onder (de nieuwe) pfff.....

Oudendijk95 04-10-2015 16:08

U P D A T E ! ! !
 
U P D A T E :


Andere versnellingsbak zit eronder, net alles gemonteerd en gecontroleerd,
Kom ik er ineens achter dat mijn stuur los zit. (stuurt zonder enig weerstand)

Wat kan dat zijn en kan ik dat repareren? (Zonder dat alles weer los moet)

Groet, Jordy

tim_j 05-10-2015 08:54

heb je het stuurhuis nog wel vastzitten op het subframe? Verder niet wat losgehaald ?

Oudendijk95 05-10-2015 11:30

Quote:
Originally Posted by tim_j
heb je het stuurhuis nog wel vastzitten op het subframe? Verder niet wat losgehaald ?



Heb daar zekerweten niks losgehaald! Waarschijnlijk met het subframe latenzakken los gekomen, woensdag maar even kijken en anders na mijn vakantie.

geoff89 05-10-2015 21:43

Stuurkolom niet afgebroken op de kruiskoppeling, of los gekomen? Die moet je normaal gesproken namelijk loshalen als je je stuurhuis laat zitten bij het laten zakken van je subframe

Oudendijk95 06-10-2015 09:45

Quote:
Originally Posted by geoff89
Stuurkolom niet afgebroken op de kruiskoppeling, of los gekomen? Die moet je normaal gesproken namelijk loshalen als je je stuurhuis laat zitten bij het laten zakken van je subframe


Thnx daar ga ik snel even naar kijken!

tim_j 06-10-2015 15:26

Dan moet je bij de pedalen zijn. Zou inderdaad kunnen dat het schuifdeel los is gekomen.


All times are GMT +1. The time now is 07:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.