Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf V, VI en VII (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Distributie / grote beurt 2.0tfsi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=135109)

Sven-GTI 14-09-2015 12:27

Distributie / grote beurt 2.0tfsi
 
Zoals sommigen weten is m'n Audi A4 verkocht.

Heb nu een nieuwer type Audi. Een A3 2.0TFSI (zelfde motor als een golf gti neem ik aan?)

Nu wil ik daar gelijk een grote beurt bij doen en de distributie vervangen. Maar ben nog niet zo bekend met deze motoren.
Wat zijn de zwakke plekken? Wat moet ik gelijk vervangen als ik toch bezig ben met de distributie?
Andere zaken om op te letten bij deze motoren. (ben momenteel niet thuis, dus weet de motorcode niet uit m'n hoofd)


Alvast bedankt :D

Bluepower 14-09-2015 18:40

Zwakke plekken:
Olieschraapveren(hoog olieverbruik)
Pcv die kapot gaat(slecht lopen en olieverbruik)
Verstopt oliezeefje(net als de 1.8t)
Koolstof aanslag op de kleppen en klepstelen(minder vermogen en rotter lopen)

Martyn 14-09-2015 22:05

Welke motor heb je, oude of nieuwe type ?
Uit de golf v gti of vi ? Daar zit behoorlijk verschil in namelijk ;)

Sven-GTI 15-09-2015 08:34

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Zwakke plekken:
Olieschraapveren(hoog olieverbruik)
Pcv die kapot gaat(slecht lopen en olieverbruik)
Verstopt oliezeefje(net als de 1.8t)
Koolstof aanslag op de kleppen en klepstelen(minder vermogen en rotter lopen)

Ik ben momenteel druk op het werk. De auto staat nu nog in de garage bij m'n ouders. Maar wellicht dat ik eerst die motor is helemaal optrek om zulke zaken te controleren.

Quote:
Originally Posted by Martyn
Welke motor heb je, oude of nieuwe type ?
Uit de golf v gti of vi ? Daar zit behoorlijk verschil in namelijk ;)

De auto staat nu niet bij mij thuis, dus kan niet controleren :P



Ik dacht ik informeer even zodat ik wellicht al onderdelen kan bestellen :D Zal straks eens even naar m'n pa bellen, wellicht kan hij even de motorcode voor me opzoeken :thumbup:

Sven-GTI 16-09-2015 16:05

Oh het is trouwens een BWA motorcode, het nieuwere type dus.

Maar ik ben al geholpen door Niels met m'n vragen :D

Martyn 17-09-2015 20:32

Bwa is in mijn ogen het oude type omdat deze nog een riem heeft vandaar mijn vraag ;)
Hier zijn ook andere problemen mee als de nieuwere ketting 2LT motoren.

T!m 19-09-2015 10:58

Kijk ook even of de auto goed op 90 graden komt. Deze motoren hebben 2 thermostaten. Waarvan er één moeilijk weg gewerkt, hiervoor moet de dynamo enzovoort eraf. Dus als je toch bezig bent met de riem :)

Bluepower 30-09-2015 17:37

En, al wat gedaan?

Sven-GTI 02-10-2015 02:29

Jazeker. Inmiddels heb ik de distributieriem vervangen inclusief spanrol en waterpomp. Grote beurt gedaan etc.

Heb alle rekeningen erbij. Bobines waren allemaal al vervangen vlak voor de aankoop. Ook de carterontluchting etc.


Deze auto kan er voorlopig weer tegenaan :D Binnenkort alleen nog even de eerste kat leeghalen en dan naar JD voor wat meer vermogen :D


All times are GMT +1. The time now is 09:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.