Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Corrado g60 doet raar (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=134246)

Sepkuh 07-07-2015 08:58

Corrado g60 doet raar
 
Hoi,

Mijn Corrado g60 houdt in. Als ik doortrek in zijn 4,gaat hij niet voluit. pas als ik ergens rond de 140 rij in zijn 4... lijkt het net of het mengsel ineens goed is en dan gaat ie als de brandweer. dit doet hij in elke versnelling.

Het rare eraan is.... dat hij het de ene keer goed doet en dan een andere keer weer inhoud.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

-Heb een Chip op maat van JD
-Nieuwe brandstofpomp
-Nieuwe benzindrukregelaar
-Vacuumslangen vervangen
-Kop is gereviseerd
-grotere intercooler plus buizen
-nieuwe Stk
-Zowat alles al bijna vervangen haha
-nieuwe bougies
-bougiekabels



Gereviseerde lader van ruud16vg60 (die heeft de onsteking ook op tijd gezet)

Kan het misschien zijn,dat er een injector aan het vervelen is?

Ik wil echt van dit probleem af. heb hier al een paar jaar last van en krijgen het niet gevonden.

Gr Ronald

yuli 07-07-2015 10:30

De standaard injectoren en benzinedruk regelaar?

Wanneer zijn de problemen begonnen of heb jij deze problemen zo overgenomen?

Sepkuh 07-07-2015 10:48

standaard injectoren en benzinedruk regelaar ja. Maar dit is nooit een probleem geweest. maar omdat hij het de ene keer wel goed doet en de andere keer niet....

Dat is een goeie wanneer dit begonnen is. jaar of 3 geleden. En ook zomaar ineens.

Ik weet wel... als ik minder vermogen heb... het aan bar ook niet goed is op mijn turbodrukmeter. Als hij inhoud 0.6 0.7 en als ie goed loopt hij 0.9 haalt als ik doortrek.

Sepkuh 07-07-2015 10:57

Zou het misschien kunnen,dat er een intercoolerslang wat lekt? dat ik dan druk verlies heb. Maar waarom heb ik dan wel weer vol vermogen als ik hem doortrek in zijn 4 bij 140km/u. Als ik dan doortrek... houdt hij in totdat ik ergens rond de 140 zit. en dan gaat ie ineens wel ervandoor.

yuli 07-07-2015 11:28

Ik zat ook aan vaccuum probleem te denken maar kan dan het goed doortrekken onder vollast niet verklaren. De eerste verdachte is de STK en die heb je vervangen met een nieuwe.

Heeft Ruud nog tips gegeven of punten om naar te kijken?

Bozo 07-07-2015 11:35

vervang je blauwe temp sensor eens en meet je potentiometer eens door als motor warm is

Sepkuh 07-07-2015 14:21

Ik zal die blauwe sensor weer eens vervangen. potmeter is ook een nieuwe, maar zal die ook feven doormeten Ruud wist toen zo 1..2..3 ook niet wat het was. En goed doortrekken onder vollast....... hij houd in tot een bepaalde snelheid en dan lijkt het mengsel ineens goed te zijn en gaat ie er wel vandoor.

Als ik hem start als hij koud is en dan doortrek (Ja ik weet dat dat niet goed is ;) )dan trekt ie wel goed. Dus het euvel lijkt te onstaan als hij warm is.

Sepkuh 07-07-2015 14:22

Potentiometer is toch CO stelschroef op inlaatbuis?

EnVeeZee 07-07-2015 16:08

Yep

Sepkuh 07-07-2015 16:33

Die is ook al nieuw. Net op de snelweg weer hetzelfde probleem. Niet echt vooruit willen en ineens rond 130 Dan wil ie ineens.

EnVeeZee 07-07-2015 16:56

Nieuw zegt niet zoveel over de afstelling van de co-pot. Waarschijnlijk is er een exacte instelwaarde voor bij je chip op maat.

Klinkt mij als een stk die wat druk laat vallen. Is je klopsensor weggeschreven bij de chip?

Ps heb je die vollast schakelaar op je gasklep al nagemeten?

R.icky 07-07-2015 18:16

Zou ermee terug gaan JD en na laten kijken.

Sepkuh 07-07-2015 21:45

Vollastschakelaar is ook nieuw 😉
Maar waarom de ene keer vermogen hebben en de andere keer niet. Dat vind ik zo raar

EnVeeZee 07-07-2015 22:31

Ok nog een keer fantaseren:
Je geeft aan dat je ook gelijktijdig verschil in druk ziet. Theoretisch moet je systeem dicht zijn om die 0.9 te kunnen halen, een lek is er wel of niet. Het enige component bij de g60 die druk logischerwijs kan laten variƫren is je stk sensor. Die kan bij mijn weten worden aangestuurd bij een kritieke waarde, evenals je ontsteking. De kritieke waarde zou door je klopsensor kunnen worden gegeven. Daarom vroeg ik of die was uitgeprogrammeerd?

Als je dat drukverschil niet had gemeld zou ik het ergens anders zoeken.

Je vlinderklep op de gasklep zou het ook kunnen veroorzaken maar omdat die mechanisch is lijkt me dat stug.

Andere insteek.. waarom knoop je er niet even een "boost valve / jiro valve / kogelventiel" tussen dan weet je direct of je stk de boosdoener is ;)

Ps tank je 95 of 98?
Ps2 7 posts in een topic, lid vanaf 2005, geweldig :D

Sepkuh 08-07-2015 09:14

Ik heb ook nog zo'n ijzeren balletje wat ik ertussen kan zetten. Dat hij de stuk afsluit. Balletje heb ik eruit gehaald. Kan hem weet een keer terugdoen.zit voor de stk dat buisje met balletje. Ik zal straks eens kijken.

Sepkuh 08-07-2015 11:53

Tank 98 uiteraard van bp

Sepkuh 09-07-2015 19:30

Potentiometer waarde tussen 1 en 3 is 2.9 ohm. Tussen 1 en 2 is 1.499 k ohm. En 2 en 3 is 1.542 k ohm. Blauwe sensor is 225 ohm en zakt en stijgt dan weer.

EnVeeZee 09-07-2015 20:39

Quote:
Originally Posted by Sepkuh
Ik heb ook nog zo'n ijzeren balletje wat ik ertussen kan zetten. Dat hij de stuk afsluit. Balletje heb ik eruit gehaald. Kan hem weet een keer terugdoen.zit voor de stk dat buisje met balletje. Ik zal straks eens kijken.


Bij mijn weten hoort dat balletje er niet uit te kunnen. Als 'ie de verkeerde kant op gaat heb je nog een flinke reparatie te gaan :eek:
Op mijn 8v motor(en) gebruikte ik er een van bar-tek, die deed het prima en was degelijk afgewerkt.

Volgens mij is 500 ohm de basis op een standaard setup, je maatwerk chip kan een hele andere setting nodig hebben. Wat zegt jd (en of ruud) ervan?

Sepkuh 09-07-2015 20:45

Ik.heb die van bartek. Ik heb dat balletje eruit gehaald. Omdat ik wilde kijken wat ie zonder balletje deed. Zit gewoon een imbusje in dat buisje ;) . Ruud heeft mijn auto op tijd gezet enzo en ook mijn collega afgesteld. Ik denk dat ik gewoon opnieuw op de rollerbank moet en mijn chip opnieuw laten schrijven. Ik heb een chip op maat van JD. Heb bij ruud ook een gereviseerde lader opgehaald. Mijn oude lader was op. In combinatie grotere intercooler... klopt die chip niet precies meer. Maar dat kan het euvel niet zijn. Wel zag ik net,dat het draadje van een sensor afgebroken was. Ff opnieuw gemaakt. Was sensor op het blok,waar de olieslang van de lader opzit. Weet niet of dit iets uitgemaakt heeft...als die niet aangesloten zat? Nu weer aangesloten in ieder geval.

Ruud 16V-G60 10-07-2015 04:15

misschien de brandstofpomp,maar dat staat weer buiten het verhaal van de laaddruk.
Als de laaddruk wegvalt,is dit door een slippende riem of het pingelen van de motor

Mvg Ruud


All times are GMT +1. The time now is 16:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.