|
Quote:
Mooi gezicht die dikke banden,beter dan die getrokken rotzooi :thumbup: |
Quote:
:hug: |
Quote:
Hmm.. dat weet ik nog niet helemaal, maar de functionaliteit sta ik wel achter haha!! :D :thumbup: |
Gewoon een fatsoenlijk stuk rubber om die velg heen :D zoals het hoort! :thumbup:
Semi-slicks / slicks zijn ook wel een stuk stugger uiteraard. Met straatbanden rijd ik wel veel liever een plattere band (of getrokken). Zodat ik een stuk meer gevoel met de weg heb. |
Dat laatste zinnetje moet nog even herzien Sven...
|
Quote:
AMEN! |
Quote:
Hoezo? Ik merk duidelijk verschil tussen slicks of straatbanden waneer je (omgerekend) dezelfde maat hebt. Straatbanden hebben over het algemeen een veel slappere wang waardoor er, in mijn ervaring, veel minder gevoel is met de weg. Ik voel ongelijkheden etc. veel minder in m'n stuur terug. Ik vind dit zeer vervelend, liever minder comfort en meer 'feeling' :D |
Op de straat getrokken banden. Dat rijd niet fijn als je flink hoekt.
|
Quote:
Geloof mij pik,daar heb je echt geen getrokken/platte banden voor nodig een goede kwaliteit band en dan neem ik als voorbeeld een Michelin pilot sport hoeft echt niet extreem plat te zijn om een goed contact met de weg te hebben |
Pilot sport heb ik trouwens niet echt goede ervaringen mee. Maar dat is natuurlijk ook weer een mening op zich :D
Laatste jaren reed ik op Toyo Proxess T1-R of Dunlop SP Sport (maxx of 9000). De bandenmaten waren dan 225/40/16 of 215/40/17. Tijdje terug met 225/55/17 gereden onder een Audi (continental sportcontact) en had hier nou niet echt veel 'feeling' wanneer ik flink door de bochten ging. Maar goed, over zo'n onderwerp kun je eindeloos blijven discussiëren want iedereen heeft weer andere voorkeuren. Wat ik eerder postte was ook een mening zoals je kon zien en geen zwart op wit feit. |
Zo'n discussie is juist leuk maar idd onder een andere topic wellicht
|
Quote:
Discussieer maar raak! :thumbup: :thumbup: |
Heuuuuu kutbanden, Nankang is echt zooi. Loopt van de velg af heeuu.
Zoiets? :D |
Getrokken banden swag je weet zelf.
Haha, maar even serieus. Het merk / type band heeft natuurlijk zeer veel invloed op het rijgedrag. Maar persoonlijk op een straatauto wil ik voor straatgebruik vaak liever een grotere velg met een 'plattere' band voor de looks :D :D Sowieso ben ik nooit zo van die extreem getrokken banden hype geweest. Weleens met getrokken banden gereden maar dat beviel niet zo, want bredere banden betekent vaak toch wel meer grip :D |
De keuze voor een bepaalde band/compound is naast persoonlijke voorkeur ook erg afhankelijk van het gebruik, en onder welke auto met welke afstellingen.
Dit alles bepaald of een bepaalde band bij de ene auto/bestuurder een goed gevoel geeft, of een minder gevoel.. Ik reed vroeger(praat ik over vanaf 15 jaar geleden) altijd op de Toyo T1-R(en daarna kort de R1R), daarna de overstap gemaakt naar Kumho(zowel de KU36 als de V70) en ik moet zeggen dat de Kumho's mij een veel beter gevoel en beheersing geven dan de Toyo's... Maar zoals ik al zei, is erg afhankelijk van de komplete setup of een band goed presteerd of niet.. |
In het Porsche topic ging het er laatst ook over. Hier hoe ik erover denk:
Quote:
Heb met de jaren van alles gehad kwa merken/maten op verschillende soorten auto's met uiteenlopende vermogens. Moet zeggen dat ik totaal geen voorkeur heb voor een specifiek merk/type band. In mijn ogen hangt dat dus samen met het de specs van de auto en waar je 'm voor gebruikt. Woon/werkverkeer kan je op een Nankang net zo goed als op een Continental.. heb je 600pk en wil je gaan hoeken op het circuit (bij wijze van), dan zou ik me wat meer verdiepen in welk bandje daar het beste voor is. |
Woonwerk verkeer gewoon op pangpang..... Ow hell nooo. Dan moet je toch über weersomstandigheden hebben anders eindig je binnen de kortste keren in een weiland
|
Mooi van die indianenverhalen. Hiermee doelde ik dus op met mijn eerste reactie hier een paar boven. Dat is toch vaak het niveau van discussie wat dit onderwerp oplevert hier. Beetje jammer altijd. Ik weet verder niet wat voor een chauffeur jij bent en hoevaak/wanneer je op de weg zit, wat voor auto je rijdt met wat voor bandenmaat/merk... maar als je op Nankang banden binnen de kortste keren in een weiland beland dan heeft dat meer te maken met jou stuurmanskunsten dan met het rubber wat om je velgen zit.
|
Quote:
x2 |
All times are GMT +1. The time now is 13:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.