Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Adres voor afstellen mk1 1.8 GTI dx (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130382)

Viper-leek 18-11-2014 22:26

Adres voor afstellen mk1 1.8 GTI dx
 
Beste leden,

Inmiddels ruim 2 jaar geleden heb ik een mk1 GTI aangeschaft met de 1.8dx motor. Na het aanpakken van achterstallig/preventief onderhoud is de auto technisch weer zoals deze zijn moet. Het gene wat op dit moment overblijft is een te rijke afstelling en (waarschijnlijk) een verkeerde combinatie van afstelling stationair en mengverhouding luchtweger. Het co van de auto is nu rond de 10%>. De ontsteking is inmiddels wel afgesteld maar dit heeft nog niet geresulteerd in een merkbaar verschil.

Graag hoor ik of iemand voor mij een geschikt adres heeft voor het laten afstellen van de motor. Bij voorkeur in de regio Groningen maar verder weg is ook een optie bij een goede aanbeveling. (Mag zowel particulier als een bedrijf zijn met uiteraard voorkeur voor het 1e)

Ik hoor het graag!

Veen 19-11-2014 05:25

Je kunt het co vrij gemakkelijk zelf afstellen.
Wat je nodig hebt is een lange inbus. Deze steek je in het tuitje rechts van de lucht weger. Linksom draaien is armer. begin met een kwart slag. Onthoudt hoeveel slagen je gedaan hebt dan kun je weer naar de basis toe. In de regel loopt een DX beter op een iets rijker mengsel.

Ik heb zelf goede ervaringen met Span in Groningen. Een hele kleine garage die gerund wordt vader en zoon. Van de oude stempel.
www.autospan.nl

Viper-leek 19-11-2014 10:10

Bedankt voor de reactie, ik heb heel wat zaken aangepakt waaronder het vervangen van de luchtweger hierdoor is het niet bekend wat de beginstand is.

Is Span specifiek bekend met mk1(gti)'s en het jettronic systeem? Ik ben namelijk wel bereid om wat uit te geven bij een garagebedrijf maar zie dit alleen als een geschikte oplossing als hij dan ook direct optimaal is afgesteld.(zit zelf namelijk ook wel in de automotive) als er nog meer tips zijn ik hoor het graag.

GJ007 19-11-2014 16:51

uit mn hoofd: dichtdraaien en dan 2,5 slag open.

haynes is een goeie tip (Y)

Rinus66 19-11-2014 17:03

Werkplaatschef en eigenaar van Auto Velting in Bedum kunnen lezen en schrijven met k-jet.

Hight 19-11-2014 17:27

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Werkplaatschef en eigenaar van Auto Velting in Bedum kunnen lezen en schrijven met k-jet.

ook met k-jet turbo? :D

Rinus66 19-11-2014 17:31

Quote:
Originally Posted by Hight
ook met k-jet turbo? :D


Het zijn geen blazers, maar je kunt altijd eens bellen :D

Sjoes 85 19-11-2014 21:33

let er wel op dat je bij het zelf draaien alleen indraait als je het gas loslaat (géén gas geven tijdens het in- of uitdraaien), dat je géén druk uitoefent op de imbus sleutel en je hem na elke keer instellen er weer even uithaalt. dit om de stelschroef niet onnodig te belasten (gaat ie gammel worden en krijg je speling).

probeer t gewoon eerst zelf, is echt niet moeilijk. je hoort t ook gelijk aan je motor. zet t beste even groot licht aan en de ventilator op standje 3, dan trekt de dynamo zwaarder en heb je wat meer belasting. je stationair moet dan tussen 850 - 950 / min liggen.


All times are GMT +1. The time now is 21:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.