Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Versterkte klepveren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=127549)

angelo 04-07-2014 11:46

Versterkte klepveren
 
Beste vw liefhebbers ik had even een vraagje.
Ik ben bezig met me golf 1 gti eg.
Nou heb ik een bewerktekop en een snelle nokkenas gemonteerd.
Nou kreeg ik te horen dat ik er beter versterkte veren in kan monteren.
nou is mijn vraag ik heb nog een 1.8 16v kr kop liggen voor onderdelen,
Zou ik die veren kunnen gebruiken.


Alvast bedankt.

Angelo.

Audi1981 04-07-2014 15:06

Wat voor motor heb je nu? EG?
Daar passen helaas geen KR veren in denk ik, ff bij Schrick kijken voor veren lijkt me :D

angelo 04-07-2014 15:18

Ik heb een 1.6 gti eg ja.
Ik zal is kijken op het net.
Ik dacht als ik die van een 16v kon gebruiken had het weer wat gescheeld.

VWmotion 04-07-2014 21:03

Quote:
Originally Posted by angelo
Ik heb een 1.6 gti eg ja.
Ik zal is kijken op het net.
Ik dacht als ik die van een 16v kon gebruiken had het weer wat gescheeld.


Passen dus niet maar zijn ook slapper :)

sciroccoGTII 04-07-2014 21:10

De EG heeft al de hardste veren voor een 8v standaard ivm de montage van de
G nokkenas. Anders zul je bij bijv schrick, cat cams kent cams of dbilas bijv moeten kijken maar pas op! Kijk goed naar de lift en de max lift van de veren en druk. Bij een dikkere winding bestaat de kans dat je met de hoge lift de veren klem drukt, dus let hier goed op niet zomaar doelloos monteren. Maar dat geldt altijd bij een kop er wordt zat verkeerd ingesteld.

sciroccoGTII 04-07-2014 21:11

Hoe groot is de duratie en lift trouwens? Vw heeft std al redelijke veren vooral voor straathebruik.

angelo 05-07-2014 06:10

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Hoe groot is de duratie en lift trouwens? Vw heeft std al redelijke veren vooral voor straathebruik.

Het is een nokkenas van schrick 276.
Als ik in het lijstje kijkt van me stok is het 28-68 68-28
Het is alleen allemaal in het Duits aan gegeven en daar snap ik de balle niet van

sciroccoGTII 05-07-2014 10:23

Bij deze nokkenas kun je de std veren wel houden geen enkel probleem, of je moet het voor de autsport gebruiken en 8500rpm willen draaien of meer. Voor straatgebruik is dit prima.

angelo 05-07-2014 12:24

Oké bedankt


Gegroet angelo.

angelo 05-07-2014 19:51

Quote:
Originally Posted by VWmotion
Passen dus niet maar zijn ook slapper :)


Nou de veren van mijn eg kop zijn zachter als die van de 16v kop.
Dat is het leuke er van dat je een kop laat bewerken.
En die jongen niet echt zijn best heeft gedaan.
2 verschillende diameter kleppen stelen niet pasende klepspietjes verkeerde schotels en hij zou de nokkenas al op de kop afgesteld hebben.
Dus met kleppen waren na beneden geschoven door niet passende spietjes en schotels.
Die bussen drukte op de schotels inplaats van de klepsteel.
En die jongen zou ook nog is versterkte veren monteren.
Wat hij dus niet gedaan heeft.
Dus nou twijfel ik eigenlijk nog of hij nou wel de originele veren gemonteerd heeft.
Of willekeurig wat er in gegooid heeft.
Dus ik ga ze denkelijk nog maar even na meten door een echte tuner.
Of gelijk maar aan de versterkte veren.
Nou weet ik alleen niet welke moet hebben.
Misschien iemand een idee.


Gegroet Angelo

Audi1981 05-07-2014 20:21

Klinkt als prutswerk :rolleyes:

angelo 05-07-2014 20:39

Dat klopt ja prutswerk.
En nog een hoop voor betaald.
En als je beste man er op aanspreekt wilt ie er niks aan doen.
De kosten voor het in elkaar halen en onderdelen bij elkaar zoeken.
Hebben nou al meer gekost als die kop.
Maar goed ik weet dat de beste man hier ook op het forum mee leest.
En ik hoop dat ie er een les van geleerd heb.
Maar goed we gaan eerdaags wel even winkelen bij hem.

Style 05-07-2014 20:45

Ik heb ook een 279Gr stok en ik heb sterkere veren van Schrick gehaald kan geen kwaad en de oude veren hadden toch ook al weer de nodige km gemaakt.
Ik heb alleen een ABA kop en heb ook gelijk lichtere stoters genomen ;)

Audi1981 05-07-2014 20:45

Vreemd, je wilt toch mooi werk afleveren?

sciroccoGTII 06-07-2014 00:55

Sterkere veren zorgen ook voor meer nokkenas slijtage dus dat gaat niet helemaal op peter.. met een kop opbouwen is meer te verprutsen maar veel meer uit Ye halen mits de juiste componenten te gebruiken hangt ook volledig van het onderblok af hoe je het opbouwd.

Kevert 07-07-2014 01:19

Volgens mij adviseerd schrick zelf bij de verkoop van hun nokkenassen vanaf 279 graden ook sterkere klepveren.
Zoiezo als je de nokkenassen op ebay.de bekijkt in de beschrijving staat dat er bij vermeld.
Maar zo extreem veel sterker vind ik ze niet aanvoelen, ongeveer 1,5x meer druk gok ik.

angelo 07-07-2014 16:18

Ik ga van het weekeind is me oude cilinder kop is uit elkaar halen.
En de veren vergelijken.
Want ik wil het zeker weten voor dat me stel plaatjes er van doorgaan.
Maar de veren die nu in de bewerktekop zitten zijn zachter als de standaard 16v veren.
Wat na mijn idee niet goed is.
Hij klinkt wel lekker moet ik zegen op timing van me ontsteking na.


Gegroet Angelo.

angelo 07-07-2014 16:21

Ik zal is kijken of ik het voor elkaar krijg om het filmpje hier op te krijgen.



Kevert 07-07-2014 18:58

Losse link werkt ook ;) pruttelt wel lekker.
http://youtu.be/Om6m5rLPlAQ

angelo 25-08-2014 16:48

Nou dit verhaal heeft nog een klein staartje gekregen.
Ik heb versterkte veren gekocht van schrick.
Want ik vertrouwde het niet echt op de veren die er in zaten.
Bleek weer dat de kleppen gezakt waren.
De niet horende maat hadden we op gelost met spietjes en klepschotels van de 16v kr.
Die zitten nou nog steeds goed.
Alleen de standaard maat kleppensteel die krijgen we niet goed.
We blijven stellen en hij blijft er tussen uitzakken.
Dus we waren het zat. Oude cilinderkop er bij en vergelijken dan maar.
Wat blijkt dat bij de nieuwe kleppen de inkeping( voor de spietjes) velemalen hoger zit als origineel.
Waardoor die klep niet op de goede voor spanning zit en de de klep niet word in gedrukt maar de klep schotel.
En we gingen de bussen vergelijken met elkaar nou blijk dat de beste man de bussen uitgefreesd heeft het deel dus wat je klep moet indrukken.
Dus ben ik maar even weze bellen met een goeie vriend die veel in de autosport zit.
En die is wezen kijken.
Die wees me der ook op dat de klepgeleiders tekort zijn gemaakt.
Waardoor er teveel speling( stress) op de kleppen komen en het zo niet lang vol zou houden.
Maar hij zei wel dat de bewerking van de kop erg mooi en goed is gedaan.
Maar hoe hij in elkaar gezet is en afgesteld is te tries voor woorden.

Dus ik zit nou met de vraag wat tedoen.
Een hoop geld betaald voor de kop.
De maker van de kop wilt niks betekenen voor me onder de mom van ik geef geen garantie op motorsport onderdelen.
Wat de beste man zelf samen gesteld heeft en gemonteerd.
En dan nog is de kosten die in nu extra gemaakt heb met iederekeer die kop er op te zetten en er weer af te halen.
En dan nog is de kosten die ik nu ga krijgen om de kop goed te krijgen.

Dus ja ik weet het even niet meer en hoop eigenlijk dat de maker Van de cilinderkop
Contact met me op neemt hij heeft me mail mijn 06 alles want ik weet dat hij hier mee leest.


Angelo


All times are GMT +1. The time now is 09:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.