Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Welke engine swap in mk2? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122933)

Gio_mk2 12-01-2014 11:31

Welke engine swap in mk2?
 
Kwil een swap doen met mijn mk2!

Ik vraag me enkel nog af welke motor...

Ik dacht zelf aan

Vr6
1.8t
1.8 vt20
Of zijn laatste 2 het zelvde?

Wat zijn de voor en nadelen van deze motors?!
Wat zijn de upgrade mogelijkheden van deze motors?
En welke zijn het gemakelijkst te upgrade?

Ik hoor het graag!

Grtz
Gio

OakgreenVR6 12-01-2014 11:50

Dat hangt van veel dingen af, o.a. wat je budget is, wat je voor ogen hebt (mooi motorgeluid, goede en betaalbare tuningsmogelijkheden e.d.) en waar je je auto hoofdzakelijk voor wil gebruiken (stoplichtsprints, of juist meer snelwegcruisen)?

Gio_mk2 12-01-2014 12:55

Kwil 200pk+ scoren!

Is dagelijks vervoer en wil er wel eens met aan de lichten staan tegen een andere auto!
Race wats willek ook wel gaan!

Budget is niet speciaal dit of dat!
Alles kan met stappen gedaan worden over verschillende tijd!

Sven-GTI 12-01-2014 12:55

Wat hierboven al staat. Wat wil je zelf?

Wil je voornamelijk scheuren met je wagen? speelt verbruik een grote rol? Wat is je budget? etc. etc.

M'n broer heeft bijvoorbeeld altijd een vr6 in z'n cabbie gehad. Supergeluid (compleet open uitlaat van voor tot achter :D) liep lekker, maar was echt meer een cruise-motor. Daarbij was het verbruik ook niet echt super :P

Nu ligt er en 1.8t in. 2x zuiniger dan die vr6 en loopt vele malen harder.
Alleen het geluid van een vr6 blijft natuurlijk onverslaanbaar :D

Sven-GTI 12-01-2014 12:56

Quote:
Originally Posted by Gio_mk2
Kwil 200pk+ scoren!

Is dagelijks vervoer en wil er wel eens met aan de lichten staan tegen een andere auto!


Denk dat dat een 1.8T een goede oplossing voor je is. Met chippen is deze zo boven de 200pk te blijven. En voor dagelijks gebruik nog 'redelijk' zuinig ook.

Gio_mk2 12-01-2014 13:17

Ja geluid van een vr6 is bangelijk!

En dagelijks vervoer...
Ik woon 10-15min van me werk!

En hoe zit het met inbouwen?!
Is een vr6 niet makelijkerdan een 1.8t?
Kan ik bij een 1.8t gewoon remmerij etc van een mk2gti houden?!

Aankoop van een vr6 zal wel goedkoper zijn dan een 1.8t..
Maar zoals gezegd een 1.8t chippen en je zit boven de 200pk
Plus dat hij ook al voorzien is van een turbo, wat deze upgraden ook gemakelijker maakt niet?

Sven-GTI 12-01-2014 14:35

Qua inbouwen of kosten maakt het weinig uit.

VR6 blok koop je vaak voor weinig omdat de meesten al over de 2 ton hebben gelopen.
En vaak is er niets bekent over een kettingrevisie of iets, dus dat zul je ook moeten doen.

Een 1.8t met 150.000 of minder vind je genoeg. Stuur anders eens een PB naar pewivwteam of nielsvwteam, die hebben geregeld complete 1.8t blokken te koop.

R.icky 12-01-2014 14:36

Niet om het 1 of ander maar weet waar je aan begint, je zal niet de eerste zijn die stopt op het moment dat de motor eruit kan of omdat je niet uit de bedrading komt,

1.8T is leuk en wel maar het is niet even motor overzetten en thats it. Startblokkering moet worden uitgeschreven, kabelboom aanpassen, met welke intercooler wil je gaan rijden, pedalenbox en schakeltoren moeten worden vervangen voor o.a. hydraulische koppeling, welke hoofdremcylinder ga je gebruiken en ga je ABS gebruiken ja/nee.

En een Vr6 verschilt er niet veel van, pedalenbox/schakeltoren overzetten, benzinepomp overzetten, chassisbalk rechts moet worden aangepast voor d epoulie of je draait de poulie iets af. Radiateur is bij veel mensen een issue vanwege de beperkte ruimte. En ga je ene Vr6 erin bouwen, hoe weet je dat het blok goed is afgezien van het luisteren naar een rammelende ketting of waterpomp, dan zit je aan onderhoud al aan de 1500,-.

Zou eens goed research doen voordat je er gelijk aan begint. Mijn Mk.II naar Vr6 ombouw heeft me een goede 6000,- gekost, daarbij zit een koprevisie, kettingrevisie, koppelingset, motorruimte spuiten, andere radiateur, diverse aanbouwdelen zoals een koppelingcylinder, radiateur, bougiekabels/bougies etc lopen al gauw in de kosten. Daarbij komt dat de kabelboom CE1 was en dus deels omgestekkerd moest worden om te laten draaien. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik met alleen ene motor, versnellingsbak en kabelboom met ecu ben begonnen toendertijd.

Gio_mk2 12-01-2014 15:31

Dus als ik een complete vr6/1.8T dan spring ik al een stuk verder dan jou R.icky?

EnVeeZee 12-01-2014 15:35

1.8t is verstandigste keuze denk ik. Toch zou ik de g60 nog eens overwegen, 200pk is koekie en is ook origineel in de golf 2 geleverd.... ;)

R.icky 12-01-2014 15:48

Als je ene ombouw doet, is het zeker het verstandigst om een complete donor te nemen maar kijk niet raar op als je al aan (achterstallig) onderhoud meer kwijt kan zijn dan dat je donor-auto je kost.

En wat EnVeeZee zegt, G60 is ook een optie maar prijzig als je het goed wilt doen..

Gio_mk2 12-01-2014 17:08

Mrja als je dan een g60 hebt dan weetje ook de staat niet van het blok en hoeveel ton hebben die dan al niet op de teller?
Denkdat een g60 blok herop bouwen ook ferm geld kost?

R.icky 12-01-2014 17:18

Welke je ook doet, het gaat meer geld kosten dan je denkt ;)

EnVeeZee 12-01-2014 17:42

De staat weet je nooit, althans, garanties bestaan niet. Feit is wel dat als je een goed lopende corrado g60 koopt, je alles bijna compleet en plug n play hebt. Incl bijvoorbeeld remmen... Ik heb geen idee van de basis waarmee je werkt.

DavyK 12-01-2014 18:35

Als je zo kort bij je werk woont, is een 1.8t beetje in het nadeel.
Zo motor laat je beter wat langer nadraaien dan een vr6.

Langs de andere kant is die 1.8t dan weer zuiniger.

Ben zelf ook bezig met een 1.8t
Komt aardig wat bij kijken.

Gio_mk2 12-01-2014 19:59

Op een 1.8T kan je toch een turbo timer plaatsen?

Gio_mk2 12-01-2014 20:27

En in hoeverre is een g60 te upgraden?

EnVeeZee 12-01-2014 20:35

Oneindig te upgraden. 200pk is eenvoudig. Het geluid is geweldig en de beleving enorm. Maar goed ik heb een duidelijke voorkeur ;)

R.icky 12-01-2014 20:37

Dat kan ja en wat betreft een G60, techniek is al wat ouder en de parts zijn wel wat goedkoper dan voor een 20vt maarja uiteindelijk is het wat jij zelf wilt en hoe diep je portomonnee is.

Gio_mk2 12-01-2014 20:44

Kheb al eens zitten kijken op mp en onder de 2000€ hebbek al een corrado g60!
Dus dan is er nog wat budget voor onderhoud en upgrade!
Waar moetk op letten bij aankoop g60?


All times are GMT +1. The time now is 08:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.