![]() |
CO moet omlaag voor apk! Tips gezocht
Me co was bij de apk 8,5 procent
Bij het inlaat traject trekt hij geen valse lucht ( gecontroleerd dmv remmenreiniger) - carb is gereviseerd - luchtfilter was nieuw bij keuring (1uur oud) - op de stelschroef reageert hij met Max 2 procent daling Na de keuring: heb ik alle vacuumslangen vervangen en olie+oliefilter ververst met een beetje Marvel Misteryoli er doorheen Iemand nog tips? |
vacuum slang lostrekken van je rembekrachtiger. dat hebben ze bij mij wel eens gedaan.
|
Klopt, die kleine groene dopjes verwijderen geeft vaak een gunstig resultaat
|
Quote:
Welke groene dopjes? |
Op de vacuumslang van de hoofdrempomp naar inlaatspruitstuk toe
|
Over welke motor hebben we het?
|
weet je zeker dat je hem wel aan de goede schroef stelt ?
je mag 3,5% co hebben, als je je co schroef stelt moet dit echt mogelijk zijn, en valse lucht zou idd gunstig zijn.. hierdoor zal hij armer gaan lopen en dus minder co over houden. |
Quote:
1.5jb pierburg 1B |
Quote:
THx voor je reactie ! Er zitten maar 2 schroeven op de carb Als je ervoor staat is de linker(grote) voor je lucht en de rechter (kleine) voor je co |
1.5jb is heel makkelijk op de carburateur terug te stellen. Ik reed jaren terug ook met zo'n motor. Draaide hem bij APK makkelijk terug.
Voor de rest van het jaar reed ik met 8 Co Het groene dopje verhaal hoef je dus niet eens toe te passen in jou geval |
Ik denk dat die garage een slaatje uit die apk wil slaan. Want me auto is verder goed alleen me co
|
Sorry hoor maar jouw auto is defect en nu beschuldig je de garage?!?
|
Ben je ook aanwezig geweest bij de APK en vooral de CO meting? Ik zeg niet dat het zo is maar zelf heb ik meegemaakt dat de APK keuring prima was maar dat de CO meting op toeren was gedaan, met zon oude auto hoeft ie alleen stationair gemeten te worden.
|
Quote:
Over het algemeen doen garages erg graag ergens wat extra mee verdienen :tongue: Dus zo'n beschuldiging vind ik dat niet... Als je, terwijl de motor stationair draait, de CO scroef helemaal rechtsom draait, totdat deze dicht is, valt de motor dan bijna uit? Als dat niet zo is kun je de stationair afslagklep bekijken, deze zit aan de voorkant van de carburateur en wordt vaak 'sigaar' genoemd. Er zit een enkele stekker op die ook naar een verwarmingselement onderaan de carburateur gaat. Trek die stekker er eens af en kijk of hij dan blijft lopen. Bij mijne hebben ze het bij de garage toen zo gedaan, de auto liep netaan 500 toeren, maar wel met een CO van 0,5%. Natuurlijk niet rijdbaar dus daarna weer goedgezet, maar het is het overwegen waard... |
Quote:
Nee zeker niet maar voor het afstellen van de co moest ik perse een Reperatieafspraak maken. Pas na lang zeuren hebbe ze ff snel een de schroef gedraaid |
Quote:
Ik ben erbij geweest en het is niet op toeren gedaan de meting. Er werd alleen soms gas gegeven tegen stilvallen van de motor |
Quote:
Bedankt voor de tip!!!! Die ga ik zeker proberen! Ik laat het gewoon door deze garage afmaken de apk. Uitlaatje lassen ( flens van me spaghetti moet op mijn rechte pijp/Middendemper vervanger origineel vw) en co afstellen met een uurtarief van 65euro zal dat wel weer 130 worden. |
Quote:
8% CO is echt veelste rijk, niet goed voor t milieu, ook niet aan de pomp en het teveel aan benzine wast je olie van de cilinderwanden..... Carb hooguit op 3.5% laten lopen, dat is ruim voldoende. |
:goodpost:
|
Ervan uitgaande dat die bovenin toeren niet zo rijk loopt kan het geen last, tenminste niet voor de motor :)
|
All times are GMT +1. The time now is 11:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.