Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Polo g40 stottert (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114879)

joebaloe 28-05-2013 20:08

Polo g40 stottert
 
Ik heb in mijn polo een andere motor ingebouwd maar nu deze loopt blijft hij met warme motor stotteren. Zodra ik de auto start en wegrijd gaat loopt hij de eerste 2 km zonder problemen. Daarna begint hij te stotteren tijdens het rijden, de motor houd daarbij gigantisch in. Als ik het gas dan loslaat en weer opnieuw intrap is het soms een enkele seconde weg. Ook als ik de auto stationair laat draaien bij een warme motor stottert deze. Ik heb de zoek functie al diverse malen gebruikt en ook al diverse dingen getest maar kom er niet aan uit.

Nog wat info over de polo.
Motor 1.3 g40
Gechipt door JD engineering
Motor compleet gereviseerd nu 5 km gelopen
Lader laten reviseren bij Arno is gewoon standaard met 68 mm pouli


Wat heb ik gedaan.
Blauwe temperatuursensor vervangen
Bougies, kabels, verdelerkap en rotor vervangen bij revisie
Verstuivers laten testen en reinigen.
Lambda sensor losgenomen
Luchtmassa meter losgenomen
Brandstofdruk gemeten ongeveer 2.8 bar en bij losgenomen vacuüm leiding 3.2 bar
Lambdawaarde gecontroleerd met 4gas tester 1.2/1.3 dus wat aan de hoge kant.
Aansturing van de injectoren gecontroleerd met fluke scoop meter.

Volgens mij was dit het wel zo’n beetje hoop dat iemand me nog verder kan helpen.

MVG Joey

Ruud 16V-G60 28-05-2013 21:24

zitten de vacuumslangen goed ?

joebaloe 29-05-2013 16:48

Ruud,

voorzover ik weet zitten alle vacuum leiding goed en heb ze allemaal vernieuwd.
Heb wel een reactie terug van JD enigneering, de chip is geprogrameerd voor een standaard g40 met 65 mm pouli. zou het een probleem zijn dat ik met 68 mm rijd??


MVG Joey

Ruud 16V-G60 29-05-2013 21:24

dat kan problemen geven ja.Rijdt je ook wel op ongelood 98 ?

joebaloe 30-05-2013 06:25

Ruud,

Maar mijn lamda waarde is te hoog dit resulteerd normaal op een te arme verbrandig is het niet zo waneer ik nu een kleinere pouli monteer ik nog meer lucht krijg en mijn mengsel dus nog armer word??
Ik rijd momenteel rond op total exelium geen idee welk octaan gehalte hierbij hoord.

MVG Joey

Ruud 16V-G60 30-05-2013 20:45

kijk dat even goed na,anders kost het je straks nog een motor ook

patrick 86c 30-05-2013 20:50

Gekke vraag....maar zitten de juiste bougie's er wel in?

richard-polo 31-05-2013 13:45

Quote:
Originally Posted by patrick 86c
Gekke vraag....maar zitten de juiste bougie's er wel in?


:thumbup:


En pas maar op want er zit zo een gat in je zuiger bij verkeerde afstelling!

joebaloe 31-05-2013 21:24

Ik heb gister de polo uitgelezen had een paar storingen in het geheugen van sensoren die ik los had getrokken alles gewist laten lopen en weer opnieuw uitgelezen. geen storingen meer tevoorschijn gekomen.
Ik heb de juiste bougies erin zitten. Gisteravond wel nog even aan het experimenteren geweest met het lostrekken van mijn injectoren.
en bij injector 1 maar een heel klein verschil hoorbaar. injectoren en aansturingen gewisseld maar bleef het zelfde na het wisselen van de bougiekabels zat het probleem bij cilinder 2. Heb vandaag weer even nieuwe kabels gehaald en ga deze morgenvroeg monteren. Met een beetje geluk zit het hem dus in de kabels.

joebaloe 09-06-2013 10:13

Gister mijn eerste echte testrit gemaak en jawel na het vervangen van de nieuwe bougie kabels loopt de polo weer perfect. Altijd handig nieuwe defecte onderdelen :screwy:.

Bedankt voor alle hulp.

Polo1w 09-06-2013 12:58

Heb t zelfde een keer gehad bij een golf 2 16v, nieuwe kabels, en de problemen werden alleen erger. Beru kabels zijn imo niet echt goed!

polo 3 16-09-2013 08:04

:thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 17:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.