![]() |
1800i rp tunen.
ik wil graag iets wat meer pk's uit mijn 1800 rp motor halen,maar wat zijn de mogelijkheden.
ik heb de kat er al tussenweg en heb een sebring tussen en achter demper. kan ik de benzinedruk verhogen? chiptuning? en help een sportluchtfilter? |
Met jou motor zou ik er geen geld in investeren. Een sterkere motor inbouwen is veel goedkoper en levert meer op.
|
ik hoef geen 200 pk en ik wil het redelijk low budget houden.
als ik 10 pk extra uit het rp blokje kan halen ben ik al blij. |
Andere nokkenas. Spaghetti spruitstuk. Dan kom je wel in de richting. Nadeel van zo'n rp is dat het monopoint injectie is.
Setje weber carburateurs :D :thumbup: |
Gewicht lozen!
|
![]() |
Nadeel met de RP is inderdaad de Mono-Jetronic, misschien kun je het Digifant systeem van de 1P(syncro) of PF(GTI 8V) overzetten?
Je kunt ook altijd kijken of je de compressie omhoog kan krijgen, dmv dunnere koppakking, kop afvlakken, etc. Volgens mij (maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben) is er tussen de RP, 1P en PF weinig verschil, scheelt alleen in compressieverhouding en het injectiesysteem voor zover ik het in de boeken kan vinden, dus lijkt mij dat als je die compressieverhouding en injectiesysteem op je RP kunt krijgen dat je dan op 98 of 107pk uitkomt. Heb zelf ook een RP en ik vind m sterk genoeg, maar een paar extra paarden zou ik ook niet erg vinden :D, dus als je iets voor elkaar krijgt hoop ik dat je t hier post :thumbup: EDIT: Met injectiesysteem bedoel ik het complete inlaattraject (dus vanaf luchtfilter t/m het inlaatspruitstuk) En ik gok dat er ook een andere nokkenas in de 1P/PF motor ligt. |
zou zo'n rp ook te chippen zijn?
|
Quote:
haha ja mijn vriendin is zwanger dus ik heb wat extra gewicht mee :giggle: |
http://www.youtube.com/watch?v=jlN1f0yUDPI
dit is ook een optie natuurlijk,en redelijk low budget :D |
weet iemand of er voor de 1800 rp een chip te krijgen is?
|
http://link.marktplaats.nl/638053347
weet niet of die link mag maar die staat er al een tijd op,ik zou een ander nokkenasje pakken en een benzinepomprelais van een scirocco gti of golf cabrio gti,die begrenzer wat daarin zit gaat wat hoger in de toeren(kleur blauw),heb dit relais ook erin gehad bij mijn jetta. raar maar waar,voor de rest is het zinloos om er veel geld aan uit te geven denk ik ivm met de monopoint. |
Chipje zorgt voor wat meer toeren. Ik zou eerder voor een andere nokkenas en een spaghetti spruitstuk gaan,heb je meer aan. Een combi van deze 3 dingen is natuurlijk het beste.
|
Allemaal leuk en aardig, maar het moet allemaal door dat +/- 34mm gasklepje, je kan wel meer lucht en meer toeren willen, maar je beperkende factor is dan niet weg.
Bovendien is een RP standaard zo kort gegeard dat ie op de snelweg al snel continu 4000rpm draait bij 125 - 130km/u Kan je beter een ABA scoren o.i.d :thumbup: |
Quote:
x2 :thumbup: |
Of gewoon een 2e uit een gti 8v, goedkoop in aanschaf en makkelijk op te voeren. :thumbup:
|
Quote:
over die 4000 RPM heb je idd redelijk gelijk haha rijd altijd 120 op de snelweg en hop naar 3750 3900 RPM |
Pak een platgereden Ibiza cupra 1 o.i.d. dan ga je meters maken ;)
|
Quote:
Niet dat het er toe doet.. Ik draai met mn ath bak 160 op de tomtom met 4000 toeren op orig bandenmaat. Rp heeft een iets lagere conpressie dan een gti motor. monopoint verstuiver.. Werkt er niet aan mee in dit geval. Als je die monopoint eraf sloopt, een weber 32/34 dmtl erop schroeft zal die zeker harder lopen. Maar is de rp die nu hebt wel goed onderhouden dan? |
Die weber is wel een goed plan ja. Heb hem vorige week nog op een 1.6 gebouwd. Die gaat ook harder nu, en meer koppel. Alleen moet je dan wel een andere brandstofpomp, omdat de injectie pomp teveel druk geeft.
|
All times are GMT +1. The time now is 22:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.