Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Toch ook maar even handjes schudden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10578)

Gilex 16-05-2005 11:01

Gilex's Polo classic 6KV SDI.
 
Zo tijd voor een klasiek projectje, VW Polo Classic (6KV)
Dit was het voertuig in het begin:



"specs"
BJ: Nov 1996
Kleur Black magic (perlefect) LC9Z
1896cc 4 cilinder SDI (MKB AEY)

Na drie jaar en een kleine 70.000 km kilometervreten tijd voor een Diesel
De oude polo is bekend bij velen in de "scene" : Baby Blue
Veel zoekwerk om dat er voor de classic niet veel te krijgen is. Het lijkt wel op de 6N maar daar houd het dus ook op.
I.i.g zit er inmiddels al een Remus eindpot onder
Diverse kleine chroom accenten in het interieur(bj 2000 deurgrepen binnen, tachoringen en luchtregelknoppen
Verder een eigengemaakte Powerrohr met openluchtfilter:


en bezig geweest, of beter gezegd een poging met een eigenbouw grill zonder embleem


Op dit moment is de grill wel geplaatst maar nog niet 100% af.
Dit voorjaar gaan we er mee verder, Deze is inmiddels na wat gepruts toch maar vervangen door een Mattig grill
Verder: Een schroefset gemonteerd, en tijdens montage effe laag gezet.


Dopje 20 ligt er nog naast die paste nog net onder de einddemper, ja zat scheef op dat moment :wink:
tellerblok nog verder aangepast:
Bij dag:


Bij nacht:



Verder een MK-racing middenpijp omdat het origineel de geest gaf



Verder nog de schijven voor ietsw upgraden, Powerdisc´s met bij behorende blokken. Vind het orgineel toch niet echt super remmen.

Motorisch zal er ook nog wel het een en ander gaan veranderen op den duur.
Voorlopig is de Powerbox genoeg voor wat extra pit :biggrin:
Wil ik iin de toekomst toch meer gaan veranderen wil ik een G-lader ombouw doen. In duistland zijn er enkele die dat bij de DI blok hebben gedaan en resultaat is leuk. Diesel met G-lader geluid

Ach ja en de audio nog een beetje de Kickersub staat nog zo zielig alleen in de koffer, kortom audio moet ook nog wat aangepast worden
Tot dat ik 16 of zelfs 17 inch mischien gevonden heb(weet nog niet wat en hoe, ben er nog steeds niet uit) een stel Corrado velgen op de kop getikt en opgeknapt. 15 inch Model "sebring"






Via een duits forum voor polo classic/variant rijders gezamelijk een inkoopactie gehouden. En het volgende is daar van het resultaat:


Deze Brazilliaanse achterlichten zijn niet Europa te krijgen via de Dealer/importeur.
Resultaat:



Zo staat madam er bij op het moment:




vwleusden 16-05-2005 11:09

Je heb er in ieder geval behoorlijk werk van gemaakt en het resultaat mag er zeker zijn. In mijn ogen is het namelijk echt een oude lullenwagen en die van jou wijkt er nu een beetje vanaf ;)

Matheo 16-05-2005 11:10

mooie wagen hoor! alsnog welkom op het forum.

Gilex 16-05-2005 11:21

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Je heb er in ieder geval behoorlijk werk van gemaakt en het resultaat mag er zeker zijn. In mijn ogen is het namelijk echt een oude lullenwagen en die van jou wijkt er nu een beetje vanaf ;)


Dat was het ook idd :biggrin:
I.i.g. is ze zo nu al een unicum, er zijn maar weinig zo niet geen binnen Nederland die deze trunk :biggrin: als hobby object hebben.

Volkswagenaar 16-05-2005 12:11

Leuke Polo, ziet er goed uit.
En deze velgen zou ik gewoon houden, past mooi bij de wagen.

Gilex 16-05-2005 14:36

Quote:
Originally Posted by Volkswagenaar
Leuke Polo, ziet er goed uit.
En deze velgen zou ik gewoon houden, past mooi bij de wagen.


Ze blijven ook wel maar dan hopelijk als wintervelgen. Teminste als ik wat leuks in 16 of 17 inch vindt
:cool:

Gilex 16-05-2005 15:27

De Classic blijft verder vrij clean, alleen nog een Kamei achter spoiler.
Binnenkort nog de kat leeg meppen en de pomp bijstellen.
Motorisch is er verder op de powerbox weinig veranderd.
Inlaat is gereinigd en iets ruimer. EGR is dicht.

Volkswagenaar 16-05-2005 15:37

Goed dat die velgen blijven.
Ben je zeker van de achter spoiler, je moet een leuke wagen niet verknallen he ;)

Gilex 16-05-2005 15:43

Jupz die spoiler is zeker die ligt al thuis, moet alleen nog gespoten worden.
Het is geen F&F vleugel achtig iets hoor, maar een lage spoiler die perfect met de carroserie lijn mee loopt

klokie 16-05-2005 22:19

heeey een bekende


staat stukken beter die achterlichten!!!

Gilex 16-05-2005 22:40

Quote:
Originally Posted by klokie
heeey een bekende


staat stukken beter die achterlichten!!!



Whahaah kom je ook overal tegen :p

klokie 17-05-2005 22:45

Quote:
Originally Posted by Gilex
Whahaah kom je ook overal tegen :p


tjah dat moet ook he zo hou ik mezelf een beetje bezig als het rotweer is!! :D

Gilex 28-05-2005 11:06

Zo kleine update, omdat de flens tussen downpipe en katalysator gaar was.
De classic is nu katloos. Kat is bij Jos(TDI/SDI specialist) achter gebleven en ik ben naar huis gegaan met een vervangende pijp :D
Gelijk ook maar de brandstofpomp op tijd gezet, deze stond namelijk aan de (te) late kant.

Enige dempende factor nu is de dubbelloops roetkanon van Remus inmiddels :D

Gilex 18-06-2005 15:15

Men neme een T4 hendel met GRA/Tempomat, wat kabels en een extra zekering. Men besteld wat extra stekkertjes voor in de 68polige stekker van de ECU.
Je knoopt wat kabels aan elkaar en plugt deze in de 68polige stekker. Aan de andere kant druk je de stekker van de T4 hendel er in. Gebruikt VAGcom om het een en ander vrij te schakelen en te loggen. Bouwt alles weer in, gaat heen testrijden en constateer dat u nu beschikt over een werkende originele VAG Cruise control. De VW dealer hier gelooft het nog steeds niet dat het kan

Maar toch werkt het :cool: en wat rijdt dat lekker :D

Thomas78 18-06-2005 15:20

Quote:
Originally Posted by Gilex
VW dealer hier gelooft het nog steeds niet dat het kan.



:D

Volgens hen kan niets, past niets... zucht.

Gilex 18-06-2005 15:27

Quote:
Originally Posted by Dieselinside
:D

Volgens hen kan niets, past niets... zucht.


En dan nog durven ze grof geld te vragen :biggrin:

Thomas78 18-06-2005 15:29

Quote:
Originally Posted by Gilex
En dan nog durven ze grof geld te vragen :biggrin:


Rekeningen schrijven met een vork. ;) :frown:

Gilex 18-06-2005 17:20

Zo nog wat fotootjes:

And in the left corner, introducing GRA/Tempomat :p



3 van de 68 pinnetjes krijgt nu een functie, en er blijven nog vele pinnetjes over zonder functie




Euh mjah welke van de 79 steekplaatsen was het ook al weer :biggrin:





Een aangepaste kabelboom naar de ECU en een nieuwe aftakking naar de GRA hendel



ECU er weer in alleen nog effe beetje schoonmaken en dan wisser motor en stangenstelsel en prafaan er weer in


Gilex 03-07-2005 21:37

Vanmiddag aan de achterkant de schroefset een 2 cm lager gezet, de ietwat extreme keilform is nu beschaafder:













En ik denk dat ik nog wel een 1,5cm zakken kan voor dat de Keilform weg is :D
En dat moet wel lukken, er zit nog ruim 8cm schroefdraad op, of beter gezegd is over om achter nog verder te verlagen :eek:
Alleen dan wordt het weer opletten met die Reesmus aan't eind.

siep wokkel 07-07-2005 18:21

vet hoor! klein spoilertje zal hem niet misstaan! en dikke brede wielen eronder.. 14inch? :P


All times are GMT +1. The time now is 02:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.