Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   stotteren corrado 1.8 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=103033)

Ricardo16V 05-08-2012 15:59

stotteren corrado 1.8 16V
 
Ik sinds 1 maand een corrado 1.8 16v in bezit. Ben er erg blij mij, Op 1 puntje na

Met een koudemotor is er niks aan de hand. Loopt netjes stationair.
Todat de motor op bedrijfdtempratuur is. Dan barst het feest los :(
Als ik dan wil optrekken stottert hij als een gek, En op constante snelheid
precies hetzelfde, Ook loopt hij stationair afentoe te ploffen,

Dit heb ik al vervangen
Bougies
Bougiekabels
Rotor
Verdelerkap
brandstoffilter
Spinnenkop

DB-Riem staat optijd en onstekingen ook
CO= rond de 1.5/2%

Grts Ricardo

SciroccomTDI 05-08-2012 22:05

een paar ideeen:

temperatuursensor voor de ECU. De ECU wil weten of je motor koud of warm is, aan de hand daarvan corrigeert hij de inspuiting en de ontsteking. Dat kan niet werken wanneer die sensor kapot is.

omloopklep (vaak stappenmotor genoemd), als die motor dat heeft. Geeft je motor meer lucht, waarbij je smoorklep wordt omzeild. Dat ding moet goed kunnen afsluiten en goed open kunnen gaan. Vaak is vervuiling zo erg, dat het slecht werkt.

EDIT: slecht gelezen. Spinnenkop = mechanische injectie? dan denk ik niet dat mijn tips van toepassing zijn...

KevinJ 06-08-2012 12:00

Heb jij een blauwe sensor? Bovenop je blok naast een zwarte sensor.

SciroccomTDI 06-08-2012 13:01

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_11.PDF

misschien heb je hier iets aan :)

Je ziet dat het ding wel degelijk een bepaalde regeling heeft voor het "warmdraaien", met extra rijk mengsel. Wanneer hij het mengsel blijft verrijken met een warme motor, kan ik me voorstellen dat de auto slecht loopt.

Ricardo16V 06-08-2012 18:00

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
een paar ideeen:

temperatuursensor voor de ECU. De ECU wil weten of je motor koud of warm is, aan de hand daarvan corrigeert hij de inspuiting en de ontsteking. Dat kan niet werken wanneer die sensor kapot is.

omloopklep (vaak stappenmotor genoemd), als die motor dat heeft. Geeft je motor meer lucht, waarbij je smoorklep wordt omzeild. Dat ding moet goed kunnen afsluiten en goed open kunnen gaan. Vaak is vervuiling zo erg, dat het slecht werkt.

EDIT: slecht gelezen. Spinnenkop = mechanische injectie? dan denk ik niet dat mijn tips van toepassing zijn...


Ja Klopt het is een KR motor met mechanische injectie :thumbup:

Quote:
Originally Posted by KevinJ
Heb net ff gekeken en ik zie 3 sensoren die met 1 draadje vast zitten. En ik zie nog een andere sensor Rechts onder die zit met een stekker vast maar kan geen kleur vinden.


Ik heb even tijdens de luchpauze de stekkertjes doorgemeten van mijn stappenmotor en Koudestartsproeier, Maar ik meet geen spanning, Mischien loopt hij daarom ook niet lekker, Zou het kunnen dat hij daarom zo stottert?

Grts ricardo

SciroccomTDI 06-08-2012 21:09

Kijk eens in de SSP 11, die ik je eerder gaf.. is erg leerzaam :)


Ik denk dat stotteren van een motor vooral komt door een te rijk mengsel.. armer mengsel verbrand gewoon warmer en waarschijnlijk mis je vermogen.

Daarom denk ik dat de "Zusatzluftschieber" het niet is.

De onderdelen die dus voor "Anreichung" zorgen, kunnen het probleem veroorzaken.

Zo als je in de SSP ziet, heb je nog een "Warmlaufregler". Die zorgt voor een verhoogde inpuitdruk (=meer brandstof = rijker mengsel). Als ik de plaatjes zie, kan ik me best voorstellen dat het kapot gaat na 20 jaar...

en dan heb je nog een koudestart-injector, welke aangestuurd wordt door een termo-tijd-schakelaar. Stel, die schakelaar is op zo een manier kapot, dat die injector altijd open blijft?

Nu ik het zo schrijf, bedenk ik een mogelijke proef:
laat de auto een beetje warm draaien en koppel de koude start injector los? Kijken wat er gebeurt :thumbup:

EDIT: ik bedenk me net dat er een nieuwer systeem op kan zitten dan in SSP 11 beschreven is.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_95.PDF

Loek C 06-08-2012 21:23

Ik heb een stotterende 8 klepper gehad. Het bleek het relais (nr. 30) voor het ECU te zijn. Die zit in de zekeringkast. Haal hem er eens uit, beetje schoonmaken en weer terugzetten, als het dan verandert zou ik dat relais eens vervangen (kost iets van 15 euro bij de dealer). Loste bij mij alle problemen op :)

Ricardo16V 06-08-2012 21:42

Ja zal de SSP 11 Doornemen, Lijkt mij ook wel interesant. Idd Ik mis ook vermogen. Heb wel eens een stukie meegereden met een MK II 16V was veel feller. Denk dat ik die warmdraairegelaar eens moet gaan checken, Dat met die koudestart-injector heb ik al eens geprobeert, geen resulaat. Staat ook geen spanning op, En zal die relais morgen ook eens nakijken

Thnx voor de hulp :thumbup: :thumbup:

sinan 07-08-2012 17:29

Quote:
Originally Posted by Loek C
Ik heb een stotterende 8 klepper gehad. Het bleek het relais (nr. 30) voor het ECU te zijn. Die zit in de zekeringkast. Haal hem er eens uit, beetje schoonmaken en weer terugzetten, als het dan verandert zou ik dat relais eens vervangen (kost iets van 15 euro bij de dealer). Loste bij mij alle problemen op :)


kr 16v heeft geen relais nr 30 ;)

Ricardo16V 08-08-2012 17:18

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Kijk eens in de SSP 11, die ik je eerder gaf.. is erg leerzaam :)


Ik denk dat stotteren van een motor vooral komt door een te rijk mengsel.. armer mengsel verbrand gewoon warmer en waarschijnlijk mis je vermogen.

Daarom denk ik dat de "Zusatzluftschieber" het niet is.

De onderdelen die dus voor "Anreichung" zorgen, kunnen het probleem veroorzaken.

Zo als je in de SSP ziet, heb je nog een "Warmlaufregler". Die zorgt voor een verhoogde inpuitdruk (=meer brandstof = rijker mengsel). Als ik de plaatjes zie, kan ik me best voorstellen dat het kapot gaat na 20 jaar...

en dan heb je nog een koudestart-injector, welke aangestuurd wordt door een termo-tijd-schakelaar. Stel, die schakelaar is op zo een manier kapot, dat die injector altijd open blijft?

Nu ik het zo schrijf, bedenk ik een mogelijke proef:
laat de auto een beetje warm draaien en koppel de koude start injector los? Kijken wat er gebeurt :thumbup:

EDIT: ik bedenk me net dat er een nieuwer systeem op kan zitten dan in SSP 11 beschreven is.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_95.PDF


Die is idd voor een nieuw systeem, Ik heb gewoon de oude, zonder meters op mijn spinnekop :thumbup:

Heb de laatste paar dagen nog geen tijd gehad om te kijken, Hou jullie op de hoogte als het is opgelost.

Ricardo16V 24-09-2012 19:52

Sorry voor de late reactie, Beter laat dan nooit. Maar de corrado ligt inmiddels op het auto kerkhof :(


All times are GMT +1. The time now is 16:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.