Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   mk1 cabrio g60 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102791)

1800 16v kr 29-07-2012 18:22

mk1 cabrio g60 project
 
ik zal me even voor stellen
ik ben andre 26 jaar nou zon 7 jaar in het bezit van een golf 2
deze was compleet gereviceerd
en de dag voor dat hij gekeurd zou worden werd hij total los gereden

hoofdzakelijk alleen schade aan carrosserie
de g60 motor en al was nog heel

dus nu heb ik een mk1 cabrio gli gekocht uit 86
met dus een oud type zekeringskast

de cabrio is in goeie staat paar deukjes die eruit gehaald zullen worden
zit net nieuw dak op
maar hier moet de g60 motor in komen

is er iemand die weet wat er precies met de kabelboom moet gebeuren

of van welk type cabrio ik de onderdelen moet hebben
om het dashboard gedeelte werkend te krijgen op de nieuwe mk2 zekeringskast

gbgolf2 29-07-2012 18:39

Waarom je kabelboom niet om solderen na je golf 1 zekeringskast?

Pewi Vwteam 29-07-2012 20:19

hey andre bel nick ff, ik kan wel ff een schema bij nick neer gooien voor je g60 in je mk1 gr stefan

Johan1982MK1 29-07-2012 20:23

of ff searchen, kan je heel makkelijk buiten je oude kabelboom om aansluiten. 2 relais plaatsen, paar draden van de kabelboom naar de relais en dan de relais voorzien van een plus, geschakelde plus en een massa.

1800 16v kr 30-07-2012 12:32

thanks stefan
jah das waar ook nooit aan gedacht
maar hij is daar natuurlijk verdomt handig in
is er iemand die weet welke kabelboom ik nodig ben

ik hoor veel over een 2h motor
kan ik dan ook die het beste halen de kabeboom daar van

1800 16v kr 30-07-2012 12:33






hier een foto van de mk2

hier een iets mindere



hier eentje van de cabrio


1800 16v kr 30-07-2012 12:46

ik zit beetje te zoeken naar de motor steunen
om de motor erin te hangen

nou heb ik er wel een setje gezien bij htt die kost 379 euro
maar mij lijkt dat dit ook goedkoper moet kunnen

welke motor steunen hebben julie erin zitten

Johan1982MK1 30-07-2012 14:31

distributie kant en voorste steun kan je van je oude blok halen (GLI) en afhankelijk van welke bak erachter komt, bij een 020 type kun je de oude baksteun(en) van je gli ook weer gebruiken.

1800 16v kr 30-07-2012 17:13

oke jah ik rij met orginele g60 bak is dat 020

ik heb de cabrio gekocht zonder motor
dus ik moet ze er nog bij kopen

John 30-07-2012 17:42

Wat zonde van die mk2 zeg pffff.

Johan1982MK1 30-07-2012 18:35

Ori g60 bak moet je andere baksteunen hebben

1800 16v kr 30-07-2012 19:18

oke jah die had ik bij bolku tuning gezien voor 150 euro
en de adapters voor de remmen ook
verder zag ik bij hulsen turbo tuning ook een complete set zonder rubbers voor de motor
voor 379 alleen zit hier het oog voor de kopelings kabel er niet aan

welke kabelboom ben ik verder nodig voor het om solderen
moet ik dan een 2h kabelboom regelen

Johan1982MK1 30-07-2012 21:10

Ik zou m gewoon op je huidige zekeringskast aansluiten. dus gewoon de motorboom van de g60 gebruiken.

Jeff 30-07-2012 21:33

Ligt de kabelboom van de verwijderde motor er nog in?
Een connector die in de CE1 zekeringkast past is wel heel handig. G60 is CE2 en dat past niet.

Edition-Blue 30-07-2012 21:56

Damm zonde van die golf2, was altijd een dik ding!
Maar je hebt nu ook mooie plannen met de cabrio!

Succes!

1800 16v kr 31-07-2012 16:45

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik zou m gewoon op je huidige zekeringskast aansluiten. dus gewoon de motorboom van de g60 gebruiken.


en dan met een dubbele zekeringskast rijden
of snap ik het nou verkeerd

Johan1982MK1 31-07-2012 17:58

Nee, 2relais uit de g60 kast halen. Daar de dradenuit de ecu komen erop aansluiten en dan relais vv plus, schakelde plus en massa.

louwe caddy 31-07-2012 21:41

cker jammer van die type 2
heb je die gesloopt??

grill en koplampen
te koop??

of komt dat in de cabrio :thumbup:

1800 16v kr 02-08-2012 12:08

louwe caddy de golf staat nog compleet in de schuur
deze wordt gesloopt zodra ik er tijd voor heb
de onderdelen die ik nodig ben voor de cabrio worden over gezet
als de cabrio klaar is ga ik kijken wat ik met de rest ga doen

rallye front zal hoogst waarschijnlijk op het zolder komen te liggen
voor het geval dat er ooit weer een mk2 komt

Jeff 02-08-2012 14:00

Als je kan lassen en slijpen dan kan je hem ook passend krijgen in de cabrio.


All times are GMT +1. The time now is 19:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.