Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   geen kracht afn . (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102736)

gooigolf 27-07-2012 20:50

geen kracht afn .
 
hallo luitjes ..

wil graag even jully meening ,,

heb laats een tdi afn gekocht .. op de gok was al uit de auto .
nu heb ik motor ingebouwt distrubutie gecontroleerd en op tijd .motor loopt verder mooi ,
pomptiming moet ik nog even verstellen ,
maar had totaal geen kracht trekt als oude 1.6 motor .
nu kwam ik erachter de variable schoepen vast te zitten .
nu zaakje erafgehaald en compleet gereinigt en weer trugeplaats .
hefel werkt weer , en bij starten motor trekt hij hem aan ,,
maar toch mis ik al mijn kracht ,, lmm gewisseld maar maakt niks uit ,
vint wel dat motor aan de buitenkant veel heter word als normaal ,,
wie weet een oplossing ,, :thumbup:

Spierings 27-07-2012 21:01

Kun je hem nog uitlezen ?? zou zelf beginnen met het uitlezen en controleren van de meetwaarden.
Met name of de laadruk en lmm aan zijn waarde komt.

gooigolf 27-07-2012 21:04

Quote:
Originally Posted by Spierings
Kun je hem nog uitlezen ?? zou zelf beginnen met het uitlezen en controleren van de meetwaarden.
Met name of de laadruk en lmm aan zijn waarde komt.

hallo ja hoor kan alles uitlezen ..
heb verder geen vreemde storingen ,,had een pedaal sensor storing maar later niet meer .

gr gooi

Fastboelm 27-07-2012 21:12

heb je alles wat er bij de motor hoort aangesloten ?
dus ook de koppelings (1x) en rempedaalschakelaars (2x)

maak eens een log met VAGcom van Engine -> groep 3, 8 , en 11
heb je geen lekke slangetjes in het vacuumsysteem
kijk eens in je ecu , is het slangetje niet lek ?

gooigolf 27-07-2012 21:16

Quote:
Originally Posted by Fastboelm
heb je alles wat er bij de motor hoort aangesloten ?
dus ook de koppelings (1x) en rempedaalschakelaars (2x)

maak eens een log met VAGcom van Engine -> groep 3, 8 , en 11
heb je geen lekke slangetjes in het vacuumsysteem
kijk eens in je ecu , is het slangetje niet lek ?

hallo .

heb 1 kopplings schakelaar en 1 remschakelaar ..
zijn beide aangesloten ,
vacuum heb ik via schema aangesloten ,
kan zo geen lekkages ondekken ,vagcom is aanwezig ga dat morgen even bekijken , heb nog niet zo lang dus moet even uipluizen hoe alles werkt.

Dokter D 27-07-2012 21:19

Wanneer ik je moet helpen met t maken van een rijdende log en het omzetten van deze gegevens in exel dan kom je maar ff langswippen.

gooigolf 27-07-2012 21:26

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Wanneer ik je moet helpen met t maken van een rijdende log en het omzetten van deze gegevens in exel dan kom je maar ff langswippen.

oke douwe ..
zal morgen even wat dingen uitzoeken ,,
wil hem anders ook niet verknallen .hahaha , :thumbup:

Dokter D 27-07-2012 21:46

Komt goed, wanneer t niet lukt hoor ik t wel.

gooigolf 27-07-2012 21:52

:thumbup:
Quote:
Originally Posted by Dokter D
Komt goed, wanneer t niet lukt hoor ik t wel.

gooigolf 28-07-2012 11:12

grootgedeelte is opgelost ..

egr afgedopt scheelt enorm ,
ga ik pomptiming herstellen en kijken wat hij dan doet .
vrgr gooi

gooigolf 28-07-2012 16:00

hallo heb vandaag egr afgedopt en pomptiming goed gezet ..
nu trekt hij al beter op .. maar mis nog zetje in de rug ..
heb achterdemper verwijderd om te kijken of hij mischien wat tegenhield .
maar mag ook niet baten ,,
foutcodes zijn nul .. :screwy:

Spierings 28-07-2012 16:20

Kwam hij met laaddruk en lmm wel aan zijn waarden ??

gooigolf 28-07-2012 17:18

Quote:
Originally Posted by Spierings
Kwam hij met laaddruk en lmm wel aan zijn waarden ??

heb via vagcom de n75 tijdje bedient wat hij deed ,,
die regelde goed ...
heb wat waarden vergleeken bij een andere afn die kwamen aardig over1 ,,
:)

De Pul 28-07-2012 17:30

Staat de inspuithoeveelheid wel goed?moet tussen 3 en 4 zijn,als de motor warm is.

gooigolf 28-07-2012 18:25

Quote:
Originally Posted by De Pul
Staat de inspuithoeveelheid wel goed?moet tussen 3 en 4 zijn,als de motor warm is.

hey pul daar heb ik nog naar gekeken
weet zo niet meer wat dat was ..meende dat die tussen 3.0 en 9.0 mgh
moest zijn ,, volges mij lag die dood ..moet ik even controleren .ook gaf de temp sensor een lage temp aan terwijl motor warmer is ..heb ik maar even besteld ..
vrgr gooi

gooigolf 29-07-2012 08:49

Quote:
Originally Posted by De Pul
Staat de inspuithoeveelheid wel goed?moet tussen 3 en 4 zijn,als de motor warm is.

heb wel even de lmm waarde bekeken ,,
toch had ik deze gewisseld .. maar met afgedopte egr .
moet die rond de 45 zitten
die van mij zit op 36 ,,ga ik nog eens met een andere proberen ,, :thumbup:

Dokter D 29-07-2012 09:11

Kom nu vanmiddag even langs Gooi, dan maken we eerst een rijdende log, dan pas weet je meer.

gooigolf 29-07-2012 10:21

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Kom nu vanmiddag even langs Gooi, dan maken we eerst een rijdende log, dan pas weet je meer.

had wel gekunt douwe ma wol er net te volle mei riede ..
rommel mat net stukk :thumbup: haha

golf1gti83 29-07-2012 10:27

turbo reinigen, met een reiniging setje :thumbup:

gooigolf 29-07-2012 10:44

Quote:
Originally Posted by golf1gti83
turbo reinigen, met een reiniging setje :thumbup:

is uitelkaar geweest ..
is schoon en schoepen werken weer ,,
heb een verkeerde waarde temp ,, motor is goed warm en geeft maar 19 graden aan ,,die wil ik erst effe wisselen ,,


All times are GMT +1. The time now is 09:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.