Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Caddy (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Caddy 3 105 PK Motorswap? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102439)

chrisjuh 19-07-2012 00:00

Caddy 3 105 PK Vraagje Xenon?
 
Boys, ik ben er alweer een tijdje uit en heb wat vraagjes.

Ik heb een Caddy 3 uit 2006 met een 1.9 TDI motor erin met 105 PK, hij heeft ondertussen 205.000km gelopen, en voordat er ergens problemen beginnen wil ik mischien een keer de motor wisselen, maar dan wel voor eentje met wat meer PK. Welke motoren passen er plug and play in een Caddy 3 (diesel)en hebben wat meer vermogen ( er is een 140 PK versie?)
Wat zou er allemaal moeten gebeuren als het toch niet zo plug and play blijkt te zijn? :)

Grtn Chris.

Rick 19-07-2012 00:38

Zou de 1.9 TDI laten chippen, 205.000 km is net lekker ingelopen. Blokken zijn onverwoestbaar!

ewcaddymk1 19-07-2012 03:19

Quote:
Originally Posted by Rick
Zou de 1.9 TDI laten chippen, 205.000 km is net lekker ingelopen. Blokken zijn onverwoestbaar!

2x

ik denk dat je voor dat geld wat je anders in een motorswap set ,heeeeel
wat kunt verspijkeren aan je 1.9 zowel als vermogen of levensduur
en qa levensduur denk ik dat je met een laatste serie 1.9 beter uit bent dan met een eerste generatie 2.0 :rolleyes: ;) maarja de keus is aan jezelf :thumbup:

Antera 19-07-2012 08:33

Laten chippen eventueel turbo upgrade en lekker blijven rijden. Zoals eerder gezegd onverwoestbaar

LRR 19-07-2012 08:51

Ja, is ook mijn eerste gedachte: Ruigere turbo + chippen !!

chrisjuh 19-07-2012 09:58

Oke dat klinkt me als muziek in de oren!
Maar kun je bij deze kilometerstand nog ongestraft gaan chippen? Of komt er dan eerst een revisie aan te pas?
En qua grotere turbo; waar moet ik dan aan denken; welk type?
En welke specialist zou dit kunnen doen?

Ik heb gehoord dat een bedrijf uit sHeerenberg het erg goed doet qua chiptuning, ben alleen de naam even kwijt.

NBedankt alvast voor de snelle reacties! :thumbup:

Rick 19-07-2012 10:10

Jeroen Dik is een aanrader. (JD Engineering)

Ze bieden ook PowerPacks aan voor de TDI motoren.

chrisjuh 19-07-2012 11:27

DIe zal ik dan zeker even een belletje doen, is ook nog eens in de buurt!
Ik zal na mijn vakantie ook even een topicje aanmaken van de Caddy, zit nu in Spanje en kan met geen mogelijkheid foto's uploaden jammer genoeg..

Pro FM 19-07-2012 13:10

Ik ben zelf in het bezit van een caddy uit 2006 die geschipt is en een turbo upgrade heeft gehad. Het geschatte vermogen zou rond de 150 pk moeten liggen nu en dat rijd geweldig...(al heel wat verbaasde gezichten gezien..;) )

chrisjuh 19-07-2012 15:26

Quote:
Originally Posted by Pro FM
Ik ben zelf in het bezit van een caddy uit 2006 die geschipt is en een turbo upgrade heeft gehad. Het geschatte vermogen zou rond de 150 pk moeten liggen nu en dat rijd geweldig...(al heel wat verbaasde gezichten gezien..;) )

Mag ik vragen waar jij dat hebt laten doen? :)

Spierings 19-07-2012 16:58

Quote:
Originally Posted by Pro FM
Ik ben zelf in het bezit van een caddy uit 2006 die geschipt is en een turbo upgrade heeft gehad. Het geschatte vermogen zou rond de 150 pk moeten liggen nu en dat rijd geweldig...(al heel wat verbaasde gezichten gezien..;) )

?? Met alleen chippen kom je met een 105 al op 140 pk, dan is 10 pk extra voor een turbo upgrade erg weinig ?

Dokter D 19-07-2012 17:10

Iedereen kijkt naar pk's maar vergeet de drivability...
Ik heb liever een auto met 150pk en een koppel wat mooi vloeiend inkomt dan een auto met 200pk waarbij het koppelverloop bagger is en je je complete aandrijflijn in barrels rijdt :screwy:

Het chippen moet altijd zo goedkoop mogelijk met een zo groot mogelijke pk winst.
Dat is opzich leuk maar vaak wordt vergeten dat de koppeling zo enorm op z'n falie krijgt.
Ik snap dan ook niet dat men een auto van duizenden euro's koop en dan vervolgens 200 euro wil besparen op een chip.

Antera 19-07-2012 17:11

Ben het ens met bovenstaande. Chippen niet bij de eerste de beste op de hoek doen die niet veel kost. Maar beter bij een expert en meer betalen waarvan je ook zeker weet dat het nog goed te rijden is in de stad en waarmee alles alsnog heel blijft.

Dokter D 19-07-2012 17:53

Sorry Spierings, had op de Quote knop gedrukt ipv de reply knop.

Spierings 19-07-2012 18:12

Maakt niet uit ;)

De Pul 19-07-2012 19:23

Quote:
Originally Posted by Spierings
?? Met alleen chippen kom je met een 105 al op 140 pk, dan is 10 pk extra voor een turbo upgrade erg weinig ?

correct,maar om nog even te onderstrepen wat hierboven gezegd word,dat rijd voor geen meter.de turbo is erg snel buiten adem,veel zwarte rook etc.
gewoon of niks doen,of het goed doen.heb weleens een klant gehad met een 105pk van 2 maanden oud,laten chippen bij 1 of andere surinamer van MP voor 250euro,auto ging retour naar de dealer met 2 gesmolten zuigers,3700km op de klok.dealer zag dat de software niet overeenkwam,garantie geweigerd toen moesten wij hem maken.als eerste originele software teruggezet,daarna is de auto opnieuw gechipt op de bank en kwam er niet meer dan een goed rijdbare 127 pk uit.

Spierings 19-07-2012 19:38

Quote:
Originally Posted by De Pul
correct,maar om nog even te onderstrepen wat hierboven gezegd word,dat rijd voor geen meter.de turbo is erg snel buiten adem,veel zwarte rook etc.
gewoon of niks doen,of het goed doen.heb weleens een klant gehad met een 105pk van 2 maanden oud,laten chippen bij 1 of andere surinamer van MP voor 250euro,auto ging retour naar de dealer met 2 gesmolten zuigers,3700km op de klok.dealer zag dat de software niet overeenkwam,garantie geweigerd toen moesten wij hem maken.als eerste originele software teruggezet,daarna is de auto opnieuw gechipt op de bank en kwam er niet meer dan een goed rijdbare 127 pk uit.

Praat gewoon over chippen bij JD, dus wel degelijk een goed tuning.
Volgens hun online gegevens worden 105 pk motoren naar 140pk getuned.
Die 127 pk waar jij het over hebt is denk ik gemeten aan de wielen ?

Zelf tunen we op mijn werk met abt (vanuit pon) en krijg je meen ik ook zo'n pk winst, eigenlijk nooit geen problemen (alleen bij de 1.4 tfsi (turbo)).

chrisjuh 19-07-2012 19:38

Ja ik snap het , ik geef ook wat meer uit hoor , wil absoluut niet dat er iets aan gaat mankeren caddy wordt dagelijks gebruikt nl. Dus zal als eerste jd benaderen :) maar als er meer suggesties zijn voor goede bedrijven dan hoor ze graag ! :thumbup:

De Pul 19-07-2012 19:43

Quote:
Originally Posted by Spierings
Praat gewoon over chippen bij JD, dus wel degelijk een goed tuning.
Volgens hun online gegevens worden 105 pk motoren naar 140pk getuned.
Die 127 pk waar jij het over hebt is denk ik gemeten aan de wielen ?

Zelf tunen we op mijn werk met abt (vanuit pon) en krijg je meen ik ook zo'n pk winst, eigenlijk nooit geen problemen (alleen bij de 1.4 tfsi (turbo)).

oja jd zal er gerust 140 pk uit krijgen,maar wat ik[en anderen hier] al zeggen het gaat om de driveability.oftewel het verloop,en de aansluiting van je koppel en vermogenskromme.
die 127 pk was omgerekend naar de krukas.

Dokter D 19-07-2012 20:02

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Ja ik snap het , ik geef ook wat meer uit hoor , wil absoluut niet dat er iets aan gaat mankeren caddy wordt dagelijks gebruikt nl. Dus zal als eerste jd benaderen :) maar als er meer suggesties zijn voor goede bedrijven dan hoor ze graag ! :thumbup:


Je hebt naast JD nog

Johan, VVT

http://www.vvt-motorsport.nl/

Martin en Lucas, vagtechniek.

http://www.vagtechniek.nl/

Jos, jb autoservice

http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1

Dit zijn de bekendere jongens uit de tdi wereld.


All times are GMT +1. The time now is 21:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.