Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jetta 2 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102231)

Jeroen64 13-07-2012 22:51

Jetta 2 project
 
Nou, zoals de titel al zegt, bij deze ga ik hier mijn project bijhouden met betrekking tot mijn Jetta 2 uit '90. :)

Eerst even voorstellen. Mijn naam is Jeroen, ben 19 en bezit op dit moment een Jetta 2 CL automaat :screwy: . Heerlijk ding.

Ben hiervoor ook in het bezit geweest van een Jetta, eentje van '91, deze moest helaas weg omdat mijn broer, ook wel bekend als Wouter42 op dit forum, deze tegen een Porsche Cayenne Turbo had geparkeerd.
Even een foto van mijn vorige Jetta :rolleyes: :



Dit is mijn nieuwe Jetta, en deze foto kennen jullie heel misschien ook wel:




In dit topic ga ik ten eerste mijn plannen neerzetten, en vervolgens de vorderingen van mijn auto bijhouden.

Ten eerste nog wat foto's vanaf het moment dat ik hem kocht tot en met nu:

Aankoop:



14"x6.5J BBS Kreuzspeiche er onder :D (overgekocht van me broer):



Setje lampen gekocht, orginele Hella GT achterlichten, smoked knipperlichten en smoked koplampen:



Mooi GLI plaatje, beetje jammer dat er 10cm verderop staat dat het een CL is :D :



Schroefsetje :cool: :



Voorkant verlaagd samen met een vriend :thumbup:



Nog eens een keer een foto van de verlaagde voorkant:




De plannen:
- De bumpers fixen; achter is een imitatie met wat schade, voorkant heeft ook wat schade geleden
- Op den duur een keer 15" of 16" velgen
- Ombouw naar KR, 9A, ABF, AGZ of AQN. Heb hier wel een beetje jullie hulp voor nodig, hoe en wat en vooral wat niet :D

Alle respect voor mijn broer natuurlijk met zijn GTI, maar ik wil dit project iets beter aanpakken dan hij; sneller, zorgvuldiger, goedkoper :D en niet opgelicht worden :screwy:
Weet nu gelukkig al wel een goed adresje ergens in Eindhoven. :D

jorg-maashees 14-07-2012 08:01

Je plannen zien er goed uit. :thumbup:

Alvast 1 tip voor de ombouw. Koop een complete donor auto, dan heb je teminste alle benodigdheden in een keer, en weet je ook de km stand en de staat van de motor :thumbup:

Succes

renshoff 14-07-2012 08:44

Haha mooie golf 3 cabrio :D Maar mooie plannen man, ik kom wel weer helpen als je het niet lukt :)

Succes met de zoektocht naar de auto alvast :thumbup:

rbd-jan 14-07-2012 09:02

welk schroefsetje heb je?

skywalker38 14-07-2012 09:26

goed bezig,altijd gaaf zo'n jetta,mocht je nog ergens daklijsten in goede staat tegenkomen van een coupe hij mij dan aanbevolen
succes met de zoekocht :thumbup:

Jeroen64 14-07-2012 10:12

@jorg-maashees: thx, ja ik was idd wel van plan om een hele donor auto te kopen ja.
probleem is alleen dat ik dan dus een Golf4 V5, Golf3 GTI 16V, Corrado 2.0 16V of Golf2 GTI 16V moet kopen, en die zijn niet bepaald cheap

@Chris(renshoff): jaja chris jouw auto is ook mooi :tongue: en reken maar dat je me komt helpen :D

@rbd-jan: het is een JOM schroefset, gekocht via cargoods

@skywalker38: thx, ben denk ik ook een beetje verslaafd aan de jetta geraakt denk ik :rolleyes: en als ik iets tegenkom laat ik het je weten :D

jorg-maashees 14-07-2012 12:34

Motor ombouw is ook niet cheap. :D Weet nog wel een passat 35i 2.0 9a tekoop. Heeft wel 318000 km gelopen, maar draait netjes zonder al te veel olie verbruik. Ik denk dat je hem voor 700 euro wel hebt, is van een maat van me. Laat maar wat weten.

Ps: die auto staat in holthees ( is bij venray ) :thumbup:

Wouter42 14-07-2012 13:53

Eindelijk he eigen topic. :D heeft even geduurd hehehe.

@hierboven dat het niet cheap is heeft ie bij mij al wel gezien, maar hij weet nu wel dat hij de juiste mensen moet treffen en zich niet moet laten oplichten. ;) en denk niet dat er een motor met 318k op de teller in komt.

Jeroen64 14-07-2012 17:35

jaja broer ein-de-lijk :D

en idd ik denk dat 318k toch wel net wat te veel is, maar wel leuk dat je meedenkt :thumbup:

Heb nu een V5 donor-auto op het oog, ik wil graag weten wat er allemaal nodig is om die V5 in mijn Jetta te bouwen, dus wat kan ik nog van mijn Jetta gerbuiken, wat moet ik van de donor-auto gebruiken en moet ik nog dingen uit andere auto's gaan slopen?
Hoor graag tips/hints/aanraders/afraders in die richting :D (richtprijsje exclusief aankoop donor-auto zou ik ook waarderen :thumbup: )

EDIT: Gaat om de 150pk versie V5 (AGZ dus)

Jeroen64 16-07-2012 12:46

De Jetta is terug van uitlijnen :)

jammer dat ie ergens deze week weer terug naar de garage mag voor nieuwe fusee kogels :(

Mooi foto'tje van hoe laag hij nu staat :cool:


renshoff 17-07-2012 20:02

Ziet er netjes uit ! Als je fusee kogels vervangen zijn maar is een stukkie gaan toeren :D

Jeroen64 17-07-2012 20:10

thx, en gaan we zeker doen! :thumbup: zet de cola maar vast koud :D

Jeroen64 11-11-2012 17:23

Zo, hier maar eens het stof vanaf blazen

project staat een beetje stil, tijdje geleden onderhoud gedaan, waar ik binnenkort nog ff mee verder moet (distributie-riem moet worden vervangen).
Ik heb wel de kans om een PL blok te kopen dus misschien komt er binnenkort toch nog een beetje gang in dit project :D

vandaag de 17" BBS RC imitaties van Renshoff onder mijn Jetta gepast, ben dr zelf nog niet over uit of 17" de goeie maat is voor de Jetta.
meningen zijn welkom :thumbup:



Jettameister 13-11-2012 19:49

het kan wel vind ik..

VwGolfMK2VW 13-11-2012 20:54

Staat wel redelijk vindt ik hoewel ik een breed setje 16 inch mooier vindt:)
Mooi kleurtje op de jetta zeg!

Jeroen64 19-11-2012 22:37

Thx voor de reacties, ik zit zelf te twijfelen over 16 voor en 17achter, maar dat is nog ff niet aan de orde :D

@VwGolfMK2VW: bedankt! vind het zelf ook een gave kleur, zeker wanneer die net gewassen is :rolleyes: volgens mij is het Atlas Grey Metallic (LP7V), maar dat weet ik niet zeker want de sticker in de kofferbak is overleden :tongue:

Heb foto's, van het PL blok dat ik kan kopen, gekregen, nu aan jullie de vraag; hoeveel zouden jullie ervoor neer leggen?
Ik heb namelijk geen flauw benul wat voor een bod ik die man kan doen :rolleyes:






De Pul 19-11-2012 22:45

17'' staat goed!

[gelukkig dat bij dat blok de bougiekabels er nog opzitten,dat schijnt nogal een hekel punt te zijn bij pl-blokken :giggle:]

en wat is het waard,tja zoals deze eruit ziet zou ik er geen 50 euro voor neerleggen.

Wouter42 19-11-2012 22:55

Quote:
Originally Posted by De Pul
[gelukkig dat bij dat blok de bougiekabels er nog opzitten,dat schijnt nogal een hekel punt te zijn bij pl-blokken :giggle:]

...

Hehe.

Ik zou niet een los blok kopen, maar goed dat heb ik je al eerder verteld, en dat heb je van dichtbij mee mogen maken hoe dom dat is. :D

En ja wat de Pul zegt, ding ziet er niet uit..

vdWal. 19-11-2012 23:01

velgjes staan lekker..

kwa blok lekker doorzoeken naar iets anders zou ik zeggen :tongue:

Audi1981 19-11-2012 23:54

Hangt er ook vanaf hoe lang en in welke sloot ie gelegen heeft :screwy:


All times are GMT +1. The time now is 16:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.