Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   T2b flinke opknapbeurt geven. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46317)

VWT2 14-09-2008 12:51

T2b flinke opknapbeurt geven.
 
hallo,

Ik wou me hier ff voorstellen en mn bus ff laten zien.
heb de bus nu zo'n 2 maanden en hij is toch wel toe aan een flinke opknap beurt. ook wil ik de bus gaan verlagen. de opknapbeurt houdt onder ander in:

- spatbordranden voorzijde vernieuwen.
- schuifdeur onderzijde opknappen
- raamrand voorraam repareren
- gehele bus spuiten
- adjuster op m'n vooras zetten (homemade?)
- achteras 2 tandjes verzetten
- raamrubbers vernieuwen

Vrijdag is de bus APK gekeurd.
Gisteren heb ik de bus binnengezet en vast wat plamuurwerk verwijderd wat toch aardig wat gaten opleverde :tongue:
hier vast wat plaatjes van hoe de bus er nu bijstaat plus de nieuwe onderdelen.




























Reacties en of tips zijn altijd welkom;)

Grtz

ronald39 16-09-2008 20:40

succes . vind dit wel een mooie kleuren combi .

vwcrewcab 17-09-2008 09:50

Mooi projectje en mooie werkplaats!
Wel goed je deuren passen voor je de wielkasten erin last. Bij mij hebben ze er ook nieuwe in gezet (lang geleden) maar nie op de juiste hoogte, met als gevolg deuren die niet sluiten.

Good luck :thumbup:

Marcski 18-09-2008 15:25

leuk busje!

Had je niet beter reparatiedelen kunnen kopen die tot het voorfront lopen?

VWT2 18-09-2008 21:14

Kleuren combi blijft ook zo waarschijnlijk!
en de kniestukken zouden overbodig zijn geweest, de vorige eigenaar heeft namelijk wel de instap vernieuwd (heeft wel vliegroest nu) maar niet de spatbordrand.
dus nu nog een kwestie van de spatbordranden inlassen.

Morgen ga ik beginnen met oude plamuur wegschuren en kijken waar ik alles los ga slijpen. Zal proberen wat foto's te posten van de vorderingen. ben nog op zoek naar een imperiaal westfalia style en een zonneklep (gangsterkappa) iemand hier nog wat liggen? of nog tips waar ik dit spul kan kopen? die van kieft en klok zijn me te duur;)

Gr Kris

Frieser 22-09-2008 18:56

Als ik jou was zou ik me eerst gaan richten op de restauratie i.p.v. gadgets te zoeken... anders eindig je net als ik. Een zolder vol alle gadgets die je maar kan bedenken maar geen rijdende bus waar het op kan...

VWT2 03-10-2008 10:58

Quote:
Originally Posted by Frieser
Als ik jou was zou ik me eerst gaan richten op de restauratie i.p.v. gadgets te zoeken... anders eindig je net als ik. Een zolder vol alle gadgets die je maar kan bedenken maar geen rijdende bus waar het op kan...

Heb je zelf in de hand heh! :tongue: heb de hele winter de tijd.
en de gadgets maken het voor mij juist af! zal van het weekend ff een update geven.

HotWheels 05-10-2008 11:05

leuk project! succes!! :thumbup:

Soumensch 05-10-2008 17:03

Vette bus hoor! succes met alles. heb de mijne net weer in de lak zitten. Erg leuk als je voor het eerst onder de voorruitrubbers gaat kijken :tongue:

VWT2 09-10-2008 21:36

het viel nog mee :tongue:



danielle 11-10-2008 17:14

Leuke bloemetjes binnen ;)
Ben benieuwd hoe hij er straks bij staat.

VWT2 16-10-2008 22:36

Quote:
Originally Posted by danielle
Leuke bloemetjes binnen ;)
Ben benieuwd hoe hij er straks bij staat.


ben onderhand alweer aardig opgeschoten!
en die bloemetjes die blijven uiteraard ;)















vwcrewcab 17-10-2008 15:25

Kijk, das al een stuk minder korkant!
NIet te veel elende aan je binnenschermen door de roest?

VWT2 17-10-2008 22:22

binnenschermen wordt ook het nodige aan vervangen/uitgestukt! maar is gelukkig beperkt tot het voorste stuk.

vandaag bijna hele dag met 1 achterhoek bezig geweest! kost toch altijd weer meer tijd dan gedacht :tongue:

zie hier het resultaat:




All times are GMT +1. The time now is 16:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.