Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf GTI Pirelli w64 1983 NJ-LH-37 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91349)

Gijs 16-10-2011 22:13

Golf GTI Pirelli w64 1983 NJ-LH-37
 
Hierbij plaats ik een klein nieuw projectje.. Deze staat er al sinds augustus, maar ik heb er nog niet eerder tijd voor gehad. :redface:
Ik heb altijd al wel een Golf 1 GTI willen hebben, en deze kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Hij is een tijdje geleden op het forum te koop aan geboden door Ruud, daarvoor van nog een (paar) forummer(s).

Uitvoering;
- 1800i DX motor
- Pirelli w64 uitvoering. Dus geen meegespoten delen.
- Schuifdak (volgens mij origineel w64)

Uiteraard een auto met werk, anders koop ik 'm niet ;)
- Koppeling defect
- Interieur/dashboard gedemonteerd.

Overige plannen;
- Remmerij reviseren. Geventileerde schijven, stalen leidingen etc.
- 13x5,5 inch originele stalen GTI wielen met 175/70 banden monteren.
- Origineel en compleet maken
- APK keuren
- 'n keer een circuitdag bezoeken :)

Voor het origineel gedeelte mist er nog het een en anders zoals een grill met verstralers, spoiler onder de bumper, GTI stuur en nog wat meer van dat geneuzel.

De motor draait, met 305xxxkm op de klok (hoe betrouwbaar is dat ;) :screwy: ), best goed. Deze zal voorzien worden van nieuwe riemen, olie, bougies, slangetjes, filters etc etc.
Als de auto een blijvertje is, is de kans groot dat ie optisch een keer grondig aangepakt worden (lees; paintjob). Roest en rottigheid zit er nauwelijks. De wielranden achter beginnen een beetje crocy te worden, maar voor de APK nog ruim voldoende.

Vandaag heb ik de 1835 Kever in de stalling gezet, en was er dus weer ruimte om de GTI binnen te zetten ;) Nu kan er dus wat aan de auto gedaan worden.







Kleine chaos binnen :rolleyes:



En in het werkhok nu nog op 14 inch stalen wielen, maar de originele 13x5,5 inch stalen GTI wielen liggen al op de plank :)



Optisch niet moeders mooiste, maar een goede basis wat mij betreft :)

De Pul 16-10-2011 22:38

hier is ie dan,ben benieuwd gijs.

Tjaap 16-10-2011 23:32

suc6

Gertjan 17-10-2011 10:13

Succes Gijsmans :thumbup:

Samurai 17-10-2011 11:03

Dat gaat vast een hele leuke gti worden weer!

Heel veel plezier en succes toegewenst met het opknappen.

Gijs 17-10-2011 21:50

Bedankt voor de reacties :)

Er is een 206 pagina tellende vraagbaak van de Golf 1 onderweg. Deze zal ik wel nodig hebben voor het electrisch schema ;) Ook heb ik een grill met verstralers gevonden. Er zaten 2 gewone grilletjes bij, maar verstralers horen origineel op een Pirelli :)

Neill_s 18-10-2011 05:56

Nice Gijs! Vind dit toch één van de mooiste kleuren voor een 1. Maareuh, als dit een Pirelli is, wat moet je dan met origineel staal?

Gijs 18-10-2011 16:45

Dat origineel staal had ik nog liggen. Een setje 14x6 Pirelli's moeten er nog wel een keer onder ;)

Gijs 23-10-2011 21:18

Vandaag de electra bekeken en her en der gerepareerd. Nadat de accu opgeladen was, een startpoging gedaan. De motor start, maar verdient zwaar onderhoud ;) In ieder geval weer een stapje verder. Ebay maar weer eens raadplegen voor spullen :rolleyes:

swinz 24-10-2011 06:23

Nice hebe hem ook gezien op marktplaats! Ben benieuwd hoe die gaat worden! Als je nog een donormotor nodig hebt.. Ik heb er een liggen met een injectiesysteem dat gereinigd en afgesteld moet worden..

Gijs 31-10-2011 23:47

Dank voor je aanbod. Tot op heden nog niks nodig :)
Vanavond het dashboard erin gemaakt, schakelaars, kachel aangesloten, achterbak uitgemest, raammechanisme en sloten gangbaar gemaakt en heel belangrijk; het vw logo op de grill opgepoetst ;)

René 31-10-2011 23:58

Pics! ;)

Mauricejuhvw 01-11-2011 11:13

Netje mooi dingske :)

Pics :)

brabomk1g60 01-11-2011 16:57

Weer 1 gered van de ondergang ;)
Succes met je project(je) :thumbup:

Iv0 02-11-2011 15:44

Ruitenwisser motor mag ook vervangen worden.. :P begon beetje te stinken gisteren :D

Gijs 02-11-2011 16:05

Hahaha ja :D Ach, kan gewoon bij het lijstje bij geschreven worden. Iv0 komt wel weer helpen.... ;)
Net eventjes wat spullen gehaald en besteld om de motor weer netjes te laten snorren.
Gistenen zaten Ivo en ik ook even te kijken naar de stoelen, maar we denken dat de bijrijdersstoel van een Scirocco is. Deze is namelijk lager, en hier valt niks aan te verstellen. Ff naar een andere zoeken :)

Gijs 03-11-2011 22:21

Vanavond even de carterpan gedemonteerd, want het olielampje begon te knipperen bij de 4000rpm. En wat bleek; d'r zat een stukje kurk-pakking (van de kleppendeksel gok ik) voor de aanzuigbuis van de oliepomp.
De carterpan wordt ook vervangen, want hier zit een behoorlijke deuk in. Als eerste nu de klepspeling controleren, nokkenas eruit, plaatjes ertussen, distriebutie vervangen, alles netjes maken en opbouwen.

Toch wel weer leuk om aan een oude, simpele watergekoelde vw te werken. Like! :)

Iv0 04-11-2011 19:50

hè hè Hij word eindelijk verstandig ;) Wanneer weer beunen?

Rinus66 07-11-2011 19:44

Quote:
Originally Posted by Gijs
Bedankt voor de reacties :)

Er is een 206 pagina tellende vraagbaak van de Golf 1 onderweg. Deze zal ik wel nodig hebben voor het electrisch schema ;) Ook heb ik een grill met verstralers gevonden. Er zaten 2 gewone grilletjes bij, maar verstralers horen origineel op een Pirelli :)


Breedstralers Gijs, geen verstralers. :D

Christiaan 07-11-2011 21:05

Heb hier evt. ook nog wel het e.e.a. aan handleidingen, mocht je iets op willen zoeken of willen lenen....


All times are GMT +1. The time now is 04:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.