Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Volkswagen Polo 1.9 TDI Highline (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123284)

floris-jan1 21-01-2014 22:19

Volkswagen Polo 1.9 TDI Highline
 
Zo ik ben weer terug van weg geweest. Ik heb de afgelopen 2 jaar in een Smart gereden, maar die is vorige week door een andere weggebruiker total loss gereden. Dus ik moest weer een VW hebben, het kriebelde weer behoorlijk.
Vandaag heb ik deze zwarte Polo van 2002 gekocht. Het is de Highline uitvoering met veel opties. Schuif-kanteldakje, stoelverwarming, elektrische ramen en ga zo maar door.
Momenteel zitten er te kleine velgjes onder met winterbanden. Binnenkort koop ik hier een 17 inch set of een 18 inch, mits dit gaat lukken met de maten.
Er moeten nog een aantal kleine dingen gerepareerd worden zoals: achterruitwisser, kofferklepmechanisme en het lampje gaat niet aan als de deur wordt geopend. Zijn maar kleine defecten.
Het mooie is dat de Polo maar 100.000 heeft gelopen, auto is anderhalf week geleden geïmporteerd vanuit Berlijn. Buitenom heeft de auto een paar parkeerschade's, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben weer enorm enthousiast dat ik een VW heb.

Heeft iemand nog een wreed idee voor een dikke set velgen, laat me het dan weten!

Dit is 'm:













Groeten Floris.

Ronin 21-01-2014 23:04

Nette polo.
16"of 17" wil prima, 18" durf ik niet te zeggen.
Vind persoonlijk gepolijste of hoogglans verdichte wielen dik staan onder een zwarte auto. heb ik zelf ook gehad onder mijn polo :tongue:

Dokter D 21-01-2014 23:15

Ziet er goed uit FJ!
Zelf geen blijvende schade?

floris-jan1 21-01-2014 23:25

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Ziet er goed uit FJ!
Zelf geen blijvende schade?

Nee, met mij gaat het prima!
Een setje Talladega velgen lijkt me wel mooi onder dit ding.

floris-jan1 06-02-2014 21:57

Ook heb ik een set 17'' Talladega velgen gekocht, ze zijn origineel van VW.
Er zit veel stoeprandschade aan, dus daar ben ik nu mee bezig om dit helemaal aan te pakken. Ze worden weer zilver van kleur. Misschien dat ik later nog aan het klooien ga met Plasti Dip.. Wat ik wel met Plasti Dip ga behandelen zijn de VW logo's aan de voorkant en aan de achterkant, dus matzwart van kleur.
Dit zijn de velgen:



chris634 06-02-2014 22:23

Ik heb de tussenstand al even mogen zien. Gaat de goede kant op :thumbup:

floris-jan1 04-03-2014 15:45

Update met velgen
 
Vandaag rubber om de pas gespoten velgen laten zetten! Lijkt goed, en rijdt super strak.
Excuses, auto is erg smerig.






KennyH 04-03-2014 21:38

Staat netjes!!

Volf GT 05-03-2014 13:30

Nette 9N met de Talladega's

floris-jan1 26-07-2014 17:03

Vandaag alle velgen weer opnieuw gespoten in Action mat zwart. Goede verf is het, snel droog en mooi egale dekking. Ik was weer wat flauw van zilver...






golfje_295.000 26-07-2014 17:10

Ben ook niet ontevreden over action spul, staat mooi zwart op zwart

Audi1981 26-07-2014 20:47

Zou eerder donkergrijs gepakt hebben, maar ieder z'n meug ;)

floris-jan1 26-07-2014 22:50

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Zou eerder donkergrijs gepakt hebben, maar ieder z'n meug ;)


Voor €8.40 heb ik alle vier de velgen donkergrijs! Dus dat komt wel goed..

floris-jan1 10-01-2015 17:19

Update 10-01-2015
 
Hallo allemaal, mijn topic lag al een tijdje stof te happen. Maar intussen is er alweer veel gebeurd met de Polo.
De kilometer stand staat inmiddels alweer op 132.xxx kilometer :tongue: Loopt erg snel op..

Ik heb een tijdje terug de achterschijven en en remblokken vervangen. de blokjes waren redelijk af, en de schijven waren helemaal gegroefd. Dus ik heb mooi origineel spul besteld van AHW Shop. Het was maar even en het was gemonteerd, scheelt ook qua remmen :thumbup:



De winterbanden met velgjes waren niet netjes meer, dus deze heb ik helemaal opgeknapt. Via Ebay nieuwe naafkapstickers besteld, was maar een tientje...





Vandaag heb ik de EGR klep en de smoorklep gedemonteerd. Poeh, wat waren die vies. Alles schoongekrabt en opgepoetst met remmenreiniger. Inlaat en aanzuigbuis moesten er ook aangeloven. Naar mijn mening trekt ie nu wat beter, maar dit kan ook tussen de oren zitten. Correct me if i'm wrong.
Toch ga ik de EGR afdoppen over een tijdje, ik vind dit maar niks al die opgehoopte sludge.



Verder nog een nieuwe radio van JVC, en nog een paar kleine dingen.
Auto is vanaf februari geschorst. Ik ben zeeman, dus auto onder een zeil en in de garage. Kan ik aan het varen!

Groeten

Audi1981 10-01-2015 20:26

De egr afdoppen zorgt ervoor dat je turbo wat eerder opspoelt, aanrader! :thumbup:

vwjohnny 11-01-2015 11:08

Ik had ook een polo met axr motor.

Egr afgedopt motor trok net wat beter van onderuit en door de complete egr koeler te verwijderen bleef de motor ook iets koeler.

Ik had mn velgen toen ook donker grijs metallic.

Zal binnenkort even een foto uploaden.

KennyH 11-01-2015 12:53

Egr is troep! Allemaal domme milieu eisen

Audi1981 11-01-2015 13:44

Als dit een ATD motor is trouwens heeft ie geen EGR koeler, nog beter, hoef je hem er niet af te slopen.

Ronal_Driver 16-01-2015 10:37

Leuke wagen!

Heb zelf voor dagelijks vervoer ook een Polo 1.9 TDI
Zijn fijne auto's om in te rijden

SciroccomTDI 16-01-2015 11:26

Quote:
Originally Posted by Audi1981
De egr afdoppen zorgt ervoor dat je turbo wat eerder opspoelt, aanrader! :thumbup:


... mits uitlaatgas tussen motor en turbo afgetapt wordt, wat volgens mij inderdaad het vaakste het geval is.

(soms wordt het na de turbo of zelfs na DPF afgetapt, dan maakt het niet meer uit voor spool)

:thumbup: (sorry voor offtopic)


All times are GMT +1. The time now is 18:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.