Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   '83 Jetta LX (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37991)

Gertjan 31-12-2007 19:58

'83 Jetta LX
 
Hell yeah, m'n nieuwe auto :D :rock:













8 inches breed



En nog even een kutfoto thuis, naast de Golf :D

Het er 1 met een 1.3 liter motor, die op het moment echt zwaar KUT loopt, hij rijdt alleen op de choke...en dan valt ie af en toe nog uit.
Carburateur moet dus even afgesteld worden.
Verder is ie bij de tankhals flink doorgeroest. Verder valt het allemaal mee kwa roest.
Heeft bij 300.00 km gereden, en dat is ook wel te zien aan de bekleding van de bestuurdersstoel, die is flink naar de maan :D

Maar verder heeft ie wél een Supersport schroefset, en natuurlijk de ATS Classics :D
7J voor en 8J achter, met 175/50/13 bandjes :thumbup:
Hij ligt goed laag, maar kan nog wat lager. Toen ik net thuis kwam, kon ik iig de laan niet op...ik zat vast op de grond.

Ik ben iig helemaal blij :D :woowoo:

jetta mk1 '82 31-12-2007 20:07

leuke jetta !!!!

maar hij rook wel erg :D !?

gr. Martijn

p.s. kijk de zekeringen is na op je carb zit namelijk een "klepje" waar spanning op hoort te staan als de auto op kontact staat !

Gertjan 31-12-2007 20:32

Ok, bedankt voor de tip :thumbup:

Die rook is trouens van het carbid schieten enzo :D
Was nog even langs Balkbrug geweest...als je dan toch in Overijssel bent he :D

Ik heb net nog ff 2 foto's geschoten van de oprijlaan hier... :screwy:





Ik wist dat ie laag lag, maar zo laag had ik toch niet gedacht :D

jettaracing 31-12-2007 20:36

Leuk ding Gertjan!

Vind het stiekum best jammer dat ik toen mijn blauwe jetta Mk1 aan m'n vader heb verkocht .......al heeft ie daar ook een best plekje!

Maar de ats'sen staan m ook zeker erg goed !
Leuk begin voor het nieuwe jaar !

SlimMasterShady 01-01-2008 16:07

Mooie Jetta!
Die atsjes staan hem inderdaad erg dik:thumbup:

Gertjan 01-01-2008 18:26

Ik heb hem vandaag ff op de krik gezet, in de schuur...



Past net

Maarja, ding ligt zo laag, ik kwam er niet onder met de krik :D


Dus maar even op een plankje gereden...en toen met de standaard krik hem een stukje omhoog gekrikt, waardoor m'n garagekrik eronder kon :screwy:
Meteen even wat roestplekjes volgespoten met tectiel. Onderkant is nog redelijk hard, nergens echt goed rotte plekken ofzo.
De rotste plek is op 't moment de tankhals:


Daar moet binnenkort wel ff wat aan gebeuren....

Verder vond ik nog wat restanten van de oprijlaan :D





En tja, ik denk dat ik toch maar een middendempervervanger ga scoren....dit ding is nu het laagste punt van de auto. (ik gok 3-4 cm grondspeling)



Ik heb in de zekeringkast de zekering van de carb nagekeken, was nog heel, bij de carb zelf staat er ook stroom op. Het is dus niet dat stationairklepje wat de boosdoener is dat ie zo rot loopt...
Ik denk dat ik maar even een poging ga doen om de carburateur af te stellen.
Of is er iemand in de buurt van Schiedam/Rotterdam/Delft die dat goed kan? :D

Owja, nog een vraagje, op de achterkant heb ik dus een embleem met 'Jetta LX', maar op m'n kenteken staat 'Jetta C'. Welke versie heb ik nou eigenlijk?
Want het is volgens mij toch echt geen C, want ik heb allerlei luxe dingen in het interieur (deurbakken, chromenstripjes, middenconsole, enz)

tiefflieger 01-01-2008 20:07

Mooie Jetta !
Veel plezier ermee.

Stond deze een paar maanden geleden niet ergens in Gelderland te koop ?
Was iig precies dezelfde, wilde daar toen naar gaan kijken maar volgens de verkoper moet hij afgesteld worden/ liep hij niet zo goed.

Gertjan 01-01-2008 20:54

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Mooie Jetta !
Veel plezier ermee.

Stond deze een paar maanden geleden niet ergens in Gelderland te koop ?
Was iig precies dezelfde, wilde daar toen naar gaan kijken maar volgens de verkoper moet hij afgesteld worden/ liep hij niet zo goed.

Ik heb uit Goor, Overijssel weg...
Hij moet zowiezo afgesteld worden...maar volgens de verkoper was dat bij de laatste APK gedaan.

levis 01-01-2008 21:01

ik ben ook wezen kijken bij deze auto, waarschijnlijk was je na mij. leuke auto. had net iets teveel slechte plekken.

sanderz 01-01-2008 21:13

leuke auto gertjan, volgens mij staat de c voor coupe

Gertjan 01-01-2008 22:44

Quote:
Originally Posted by levis
ik ben ook wezen kijken bij deze auto, waarschijnlijk was je na mij. leuke auto. had net iets teveel slechte plekken.

Toevallig op een zondag?
Tja, die slechte plekken...volgens mij valt het allemaal wel mee, de echt cruciale stukken zijn nog hard. En ik kijk niet op een roestplekje meer of minder...moet er gewoon dagelijks mee kunnen rijden.

Gertjan 02-01-2008 14:48




Zo, naast z'n grote broertje/zusje :D

Sponze® 02-01-2008 18:37

Altijd goed, een Jetta met Classics :cool:




Heb m ook te koop zien staan. Leek me ook wel wat voor mij...
Jammer dat t een small-block is. Was me daarom wat te duur.


Leuke daily lijkt me zo :)

Erik 02-01-2008 19:04

Stoere wagen man!
Zou voor iets smallere bandjes erop leggen zodat je ook die getrokken look krijgt zoals de achtervelgen.

Emiel 02-01-2008 19:17

ziet er netjes uit, ik heb ook ats 13" 8j onder een derby 1 gehad, dat zag er ook ongeveer zo uit! :D

Jazzblue 02-01-2008 19:34

Leuke Jetta, met die ATSen staat die er goed bij hoor.

Veel plezier!

Gertjan 02-01-2008 19:53

Danku allemaal :D
Smallere bandjes voor...tja, wat voor maat moet ik dan aan denken?
Bovendien zijn de banden die er nu op zitten nog zo goed als nieuw...
En het zijn Dunlop SP Sport 2000's....schijnen redelijk prijzig te zijn :D
Dus die laat ik voorlopig nog wel ff lekker zitten.

En @sponze, hoezo zou het duurder zijn ivm met smallblock?

levis 02-01-2008 20:05

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Toevallig op een zondag?
Tja, die slechte plekken...volgens mij valt het allemaal wel mee, de echt cruciale stukken zijn nog hard. En ik kijk niet op een roestplekje meer of minder...moet er gewoon dagelijks mee kunnen rijden.


ja op een zondag inderdaad. hij zag er goed uit hoor, alleen die plek bij de tankdop was wel iets teveel van het goede, versleten interieur en een dikke 3 ton op de teller, ik had daarom het geld er niet voorover.

t3freak 02-01-2008 20:06

Ik denk dat ie de auto te duur vond omdat er een klein motortje in hangt :rolleyes:

meijer1972 02-01-2008 20:25

Leuke verzameling heb je zo. Zoals ik lees heb je de jetta in Goor gekocht. Waarschijnlijk was hij met 3 ton veel onderweg, want hier in Goor heb ik hem niet gezien. Tenminste niet met die ATS-jes.
Volgens mij is het een C, omdat dit op het kenteken staat. Dit is de basis uitvoering. Het kan best zijn dat er door de jaren heen wat andere onderdelen opgezet zijn. Zoals een ander type plaatje.
Succes ermee


All times are GMT +1. The time now is 17:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.