Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Verschil tussen een JH en een EV (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=136591)

dukerider 17-01-2016 15:35

Verschil tussen een JH en een EV
 
Ik heb gisteren de GTI motor gekocht die "Jetta Mania" te koop had.
Nu bij thuiskomst blijkt het dat het blok geen EV is, zoals in een '84 GTI hoort te zitten, maar een JH blok uit een mk1 cabrio.

Nu vraag ik me af wat nu juist de verschillen zijn tussen deze twee motoren.

Wat ik nu al weet is dat de spinnenkop die erbij is weldegelijk eentje van een '84 GTI is.
Ik dacht ook aan de nokkenas misschien over te zetten, maar dat gaat niet lukken omdat mijn blok mechanische klepstoters heeft en de JH hydraulische.

Als er iemand is die mij deze info kan meedelen of eventueel een link waarmee ik verder kan.
Alvast bedankt :thumbup:

corrado-usa 17-01-2016 16:24

Ev heeft 112 pk jh heeft 95 pk even googlen

dukerider 18-01-2016 21:55

Quote:
Originally Posted by corrado-usa
Ev heeft 112 pk jh heeft 95 pk even googlen

Zover was ik ook al, maar het gaat erom wat er mechanisch anders is.
Heb het ondertussen gevonden.
Compressie is anders, EV heeft hogedrukzuigers en de JH niet.

oettinger_18 18-01-2016 23:01

Nou ik zou het blok mooi terug brengen en alle gemaakte kosten terug vragen als de verkoper zegt dat het een gti is ga je daarvan uit natuurlijk had jij ook beter moeten kijken.Maar dan nog vind ik het slordig van de verkoper mischien wist hij het zelf niet beter maar dat is zijn probleem :) Mischien heb je al een oplossing gevonden en lul ik nu dom haha

Erik Baas 18-01-2016 23:48

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Nou ik zou het blok mooi terug brengen en alle gemaakte kosten terug vragen

+1.

Golf I Cabrio met 95pk is niet eens bijna hetzelfde als Golf II 1984 met 112pk...

RamonR 19-01-2016 19:38

of de verkoper heeft de inhoud van de JH vervangen door die van een EV maar dan zou die dat toch wel ff gezegd hebben lijkt me...

dukerider 19-01-2016 23:39

Heb nog contact gehad met de verkoper, zijn reactie is zo'n beetje eigen schuld dikke bult :mad: :mad:
Ik had het maar beter moeten controleren :shake:

Erik Baas 20-01-2016 00:01

Quote:
Originally Posted by dukerider
eigen schuld dikke bult
Nee, dus. Hij heeft je een blok verkocht dat ouder is en minder presteert dan wat hij in zijn advertentie aanbood. En niemand kan van jou (of enige andere koper) eisen dat hij/zij een expert is.
Ik ben ook eens genaaid door een forumlid, maar omdat dat maar om een paar tientjes ging heb ik er verder maar geen werk van gemaakt. In dit geval zeg ik: eis dat de deal ongedaan gemaakt wordt, of dat je in elk geval een deel van je geld terugkrijgt (afhankelijk van wat je zelf wilt).

Edit: niet alleen stelt hij "komt oorspronkelijk uit een Golf 2 GTI van 1984", maar de titel van de advertentie is zelfs "Golf/Jetta 2 1.8 8v GTI motor (K-jetronic)"! Ik wil J. uit G. niet beschuldigen van opzettelijke misleiding, maar hij zal iets moeten doen met jouw probleem. Vind ik.

fcapri 20-01-2016 05:33

:eek: .

dus als ik bv 250km moet rijden om naar een gti motor te gaan zien, en bij aankomst zie ik dus dat het een verkeerd blok is, heb ik 500km voor piet snot gereden???

zal hier ook eens wat onderdelen op het net gooien dan, ik bedenkt me net dat ik ook een gTI blok, en een g60 5bak heb liggen :shake:

dukerider 20-01-2016 08:48

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Edit: niet alleen stelt hij "komt oorspronkelijk uit een Golf 2 GTI van 1984", maar de titel van de advertentie is zelfs "Golf/Jetta 2 1.8 8v GTI motor (K-jetronic)"! Ik wil J. uit G. niet beschuldigen van opzettelijke misleiding, maar hij zal iets moeten doen met jouw probleem. Vind ik.

Inderdaad dat is wat er staat in de advertentie !!

Maar hij beweerd, dat hij nooit heeft laten uitschijnen dat het om een GTI motor ging, en ik maar beter had moeten controleren wat voor blok het was :screwy:
Een deel van de aankoopsom terug lijkt mij het simpelste, of ik kan weer 540km op en neer :shake:

oettinger_18 20-01-2016 09:33

Is toch belachelijk dit allemaal je word hier op het forum zelfs genaaid een gti blok aanbieden en nadat hij verkocht is zeggen van eigen schuld dikke bult jah daagggg wat kost een JH blok?? bijna niks

Erik Baas 20-01-2016 14:02

Quote:
Originally Posted by dukerider
hij beweerd, dat hij nooit heeft laten uitschijnen dat het om een GTI motor ging
Dat heeft hij wel, het staat letterlijk in de topic-titel! Jammer dat hij zelf niet even reageert in dit topic... [HINT]

dukerider 20-01-2016 18:24

Net telefonisch contact gehad met de verkoper, en de zaak is geregeld :thumbup:
We zijn tot een akkoord gekomen waar beide partijen tevreden mee zijn.
Dat is alles wat ik in verband met deze zaak nog wil meedelen.

oettinger_18 20-01-2016 20:20

Mooi dat jullie er samen zijn uitgekomen :) Veel succes verder

Polo1w 20-01-2016 23:19

Das toch fijn voor jullie ja.


All times are GMT +1. The time now is 21:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.