Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Audi (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=212)
-   -   Audi 90 7A blok in '94 Audi 80 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65936)

breadfan83 09-02-2010 01:04

Audi 90 7A blok in '94 Audi 80
 
Zoals de titel al aangeeft, wil ik graag weten hoeveel werk het is om het 7A blok van een Audi 90 over te zetten in een '94-er Audi 80 quattro.

Van de 80 is alles nog aanwezig, buiten het motorblok.

Moet er aan de motorsteunen wat gedaan worden, moet er een andere bak op of andere assen. Kom je met de kabelboom in de problemen, etc. Alle info is welkom!

Bedankt alvast.

RRGOLF2 09-02-2010 10:03

in principe zijn de steunen gelijk van de 80 en de 90.
je 80 is een quattro en die hebben een andere kabelboom dan de 90.
maar je zou het nog kunnen aanpassen zodat het wel kan ;)

MartinGT 09-02-2010 11:11

De 80 was een vier cilinder?

Zoja dan kun je het blok niet één op één overzetten, de viercilinder blokken staan op het subframe. De vijfcilinder met motorsteunen direct aan de auto. Je zult dus de motorsteunen van de 90 over moeten zetten (lees lassen). Subframe's moeten ook omgezet worden geloof ik.

Leesvoer:

Viercilinder naar 7A

Competition naar S2

Heb zelf ook een viercilinder Quattro, maar heb de vijfcilinder plannen al laten varen. Beter een complete 90 Quattro 20V kopen, dat scheelt een heleboel werk. ;) Of anders een 1.8t inbouwen in de 80, dat lijkt me ook nog wel een leuke optie. :cool:

breadfan83 09-02-2010 11:57

De 80 is inderdaad een viercilinder.

Als ik lees wat er in dat eerste linkje wordt gezegd is het zoiets als een VR6 in een oude Polo lepelen: beter niet d'r aan beginnen als je niet genoeg geld en tijd hebt.

't Is trouwens niet voor mijzelf. Ik heb enkel het blok van de 80 nodig. ;)

MartinGT 09-02-2010 12:26

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik heb enkel het blok van de 80 nodig. ;)


Wat voor blok is dat precies?

EDIT: Uit deze competition zeker :)

breadfan83 09-02-2010 15:16

Jow.

Denk dat ik heel de auto maar ga ophalen volgende week. Bedoeling was dat een paar Limbo's de auto zouden kopen en er een 7A in zouden zetten. Ben d'r alleen bang voor dat ze zich bedenken, en de motor die er nu in zit er in laten...

D'r staat nog zo'n blok op Marktplaats, maar die wil al 700 euro voor het blok vangen. :screwy:

martiepartie 09-02-2010 15:33

En heeft dat blok ook 3+ ton gedraaid?
Heeft nog wel wat invloed op de prijs natuurlijk.

breadfan83 09-02-2010 15:50

Maakt op zich niet zoveel uit. Reviseren moet ik 't toch.

Voordeel van dit blok is dat ik het (nog) kan horen lopen, en dat kan bij die andere niet.

MartinGT 09-02-2010 15:55

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Jow.

Denk dat ik heel de auto maar ga ophalen volgende week. Bedoeling was dat een paar Limbo's de auto zouden kopen en er een 7A in zouden zetten. Ben d'r alleen bang voor dat ze zich bedenken, en de motor die er nu in zit er in laten...

D'r staat nog zo'n blok op Marktplaats, maar die wil al 700 euro voor het blok vangen. :screwy:


Gewoon opknappen, vind hem erg goedkoop voor een competition!

In nette staat doet zo'n auto al snel 2000 euro. Het is dat ik niet in Nederland ben de komende maanden anders ging ik zeker even een kijkje nemen. Zijn gewoon erg fijne auto's alhoewel ik begrepen heb dat die 2.0 16V motoren wel een aardige slok lusten ;)

wilde je blokje anders voor de golf gebruiken?

breadfan83 09-02-2010 19:12

Quote:
Originally Posted by MartinGT
Gewoon opknappen, vind hem erg goedkoop voor een competition!

In nette staat doet zo'n auto al snel 2000 euro. Het is dat ik niet in Nederland ben de komende maanden anders ging ik zeker even een kijkje nemen. Zijn gewoon erg fijne auto's alhoewel ik begrepen heb dat die 2.0 16V motoren wel een aardige slok lusten ;)

wilde je blokje anders voor de golf gebruiken?


Wilde het blok inderdaad in de Golf doen. Maar ben er over na aan 't denken de auto gewoon zo te kopen, en zolang als daily te gebruiken. Is ook geen straf. ;)

Rallyegek 09-02-2010 20:25

ik heb wel belang bij de achteras en de bak van een quattro :D

MartinGT 09-02-2010 23:07

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Wilde het blok inderdaad in de Golf doen. Maar ben er over na aan 't denken de auto gewoon zo te kopen, en zolang als daily te gebruiken. Is ook geen straf. ;)


Zeker niet, best nog wel wat leuks van te maken. :)




Of gewoon lekker origineel maken, er zijn in totaal maar 2500 Competitions gebouwd, dus ze zijn best zeldzaam. Zonde om te slopen voor een golfje. ;)

Meer leesvoer :thumbup:

breadfan83 09-02-2010 23:27

Ga er maandag langs, waarschijnlijk gaat ie dan gelijk mee naar huis als ie in orde is. Hoop wel dat ik tegen die tijd de belastingteruggave binnen heb. :D

Als iemand nog een dergelijk motorblok heeft liggen, wil ik deze auto er wel voor sparen. Anders denk ik toch echt dat ie gesloopt gaat worden...

Die op de foto ziet er trouwens wel heel lekker uit!

MartinGT 09-02-2010 23:46

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoop wel dat ik tegen die tijd de belastingteruggave binnen heb. :D


Als het daarvan moet afhangen zal die inderdaad binnen de kortste keren in onderdelen verkocht worden... :rolleyes:

breadfan83 09-02-2010 23:59

Quote:
Originally Posted by MartinGT
Als het daarvan moet afhangen zal die inderdaad binnen de kortste keren in onderdelen verkocht worden... :rolleyes:


Haha. Neuh, heb een beetje veel te veel uitgegeven de laatste paar maanden, dus een beetje financiële boost zou nu effe niet verkeerd zijn.

Rallyegek 10-02-2010 15:25

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ga er maandag langs, waarschijnlijk gaat ie dan gelijk mee naar huis als ie in orde is. Hoop wel dat ik tegen die tijd de belastingteruggave binnen heb. :D

Als iemand nog een dergelijk motorblok heeft liggen, wil ik deze auto er wel voor sparen. Anders denk ik toch echt dat ie gesloopt gaat worden...

Die op de foto ziet er trouwens wel heel lekker uit!


Mocht je em in onderdelen willen verkopen, denk je dan ook aan mij :D voor de achteras en bak ? :D:D

breadfan83 10-02-2010 15:29

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
Mocht je em in onderdelen willen verkopen, denk je dan ook aan mij :D voor de achteras en bak ? :D:D


Tegen die tijd kijk ik gewoon even terug naar dit topic, dus als je je reactie laat staan komt dat helemaal in orde. ;)

Maar eerst maandag nog eens even langsgaan, en kijken of ie inderdaad zo goed is als ie zegt.

Rallyegek 10-02-2010 15:32

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Tegen die tijd kijk ik gewoon even terug naar dit topic, dus als je je reactie laat staan komt dat helemaal in orde. ;)

Maar eerst maandag nog eens even langsgaan, en kijken of ie inderdaad zo goed is als ie zegt.


Ik hoor het dan wel.

Richard 10-02-2010 18:53

je hoeft maandag niet meer te gaan.. ik heb hem gekocht voor mijn neefje
( robbert)
( kon hem voor dit geld absoluut niet laten staan en de staat is erg erg erg netjes)

breadfan83 10-02-2010 18:56

Ah lekker, en dan wat over dat marktplaats volk zeggen... :rolleyes:


All times are GMT +1. The time now is 10:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.