Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Uitlaat niet los te krijgen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38786)

MichelT 22-01-2008 12:15

Uitlaat niet los te krijgen
 
Hallo

ik was vanmorgen bezig om mijn uitlaat er onder weg te halen, nu kreeg ik met geen enkele mogelijkheid de middendemper los. Ongelooflijk dat dit zo vast zit. Heeft iemand een tip voor mij om hem makkelijker los te krijgen?

BVD

Mitta 22-01-2008 12:27

Heb je alle klemmen los gedraait?

Pak een hamer en geef een paar klappen OP DE RAND, meestal komt er dan wel beweging in. Je kan ook beetje WD-40 (kruipolie) tussen op de naad spuiten... (eventueel ook in de rubbers om ze wat soepeler te maken)

Dutch_Jetta_GT 22-01-2008 12:30

Quote:
Originally Posted by MichelT
Hallo

ik was vanmorgen bezig om mijn uitlaat er onder weg te halen, nu kreeg ik met geen enkele mogelijkheid de middendemper los. Ongelooflijk dat dit zo vast zit. Heeft iemand een tip voor mij om hem makkelijker los te krijgen?

BVD



Heb je het al geprobeerd dmv een sleufje in je pijp te slijpen waar de 2 delen in elkaar schuiven? Dan is het een kwestie van een schroevendraaier ertussen steken, stukje open wrikken en dan (met enigsinds wat geweld) de pijpen uit elkaar te schuiven....

Anders kun je het nog proberen door de pijp met een brander heet te stoken en de pijpen uit elkaar te schuiven....

MichelT 22-01-2008 13:22

alle klemmen los ja, lijkt me duidelijk, en ook kruipolie gebruikt en een beiteltje op de rand gezet en met een hamer er op geslagen niks hielp :( ik ga er niet in slijpen, lijkt me niet erg handig, ik ga maar proberen het warm te stoken met een brander, kijken of het wat oplevert

Bussie komt zo 22-01-2008 13:30

zwaardere hamer aan de ene kant tegen de pijp.
dan rondom meelopent met de zware hamer, met een lichtere hamer tikken tegen de buis.
dan tik je de roest tussen de buizen vandaan.
dan met een beetje wrikken en wringen eraf proberen te halen.

breadfan83 22-01-2008 14:39

Kijk eens of je de ene kant kan verhitten zonder de hele tectyl in de fik te laten vliegen, dat wil ook wel eens helpen als al het andere niet lukt.

Gijs 22-01-2008 19:06

Eigenlijk is het een kwestie van meppen :rolleyes:
Stuk hout tegen de demper en met een wat zwaardere hamer ertegenaan slaan.

FGizmoS 22-01-2008 19:09

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
zwaardere hamer aan de ene kant tegen de pijp.
dan rondom meelopent met de zware hamer, met een lichtere hamer tikken tegen de buis.
dan tik je de roest tussen de buizen vandaan.
dan met een beetje wrikken en wringen eraf proberen te halen.


Zo lukt het me ook altijd als ik een uitlaat niet los krijg.

golf mkII 16v 22-01-2008 21:45

Met een hamer gaat niet lukken
Meestal zit de klem in de pijp gedraaid[soort felsrand]
Dunne slijpschijf1.5mm en dan een paar kerven geven tot waar de klem heeft gezeten
En dan met een bijtel omtikken

MichelT 22-01-2008 22:22

thnx voor de tips ik zal eens kijken welke de beste is :D

NeFReT 23-01-2008 00:03

had dat vorige week ook,

deed er alles aan maar kwam met geen moeite eraf.

daarna liet ik tikjes geven op het stuk waar ie in elkaar geschoven zit en ik zat eraan hangen.

wel ff wd-40 gebruiken.

op een gegeven moment komt ie zeker los,tis alleen wel ff wat schelden en vloeken.

VWJYI 23-01-2008 00:38

je kunt ook de pijp voor de middendemper losdraaien voor en achter... daar zet je dan een uitlaat klem omheen. Hier zet je dan een sleutel op en probeer je dat stuk te draaien. lukt dit dan kun je de voorkant weer vast zetten en de middendemper aan de achterkant van de pijp er met een beetje kracht vanaf halen.

MichelT 23-01-2008 12:22

de hele ochtend weer bezig geweest, alles geprobeerd, niet los te krijgen. Op een gegeven moment zag ik toch beweging, hij kwam dus los, alleen nu kreeg ik hem er nog niet af, beetje heen en weer draaien. Is nu een klein stukje gekomen, maar krijg hem er nog niet vanaf. Morgen maar weer verder (heb late dienst) gadver wat een kutwerk altijd met die uitlaten :(

Dennis@polo86c.nl 23-01-2008 13:08

Heb je van die fijne gebogen-draad klemmen gebruikt?

Dan kun je beter van die brede klemmen gebruiken. Dan deuk je de uitlaat ook niet in en gaat het later gemakkelijker los.

Siem 23-01-2008 22:13

Handige harry erdoor heen halen (slijptol/straaljager) bespaart je een hoop moeite. En aangezien je al zo moet slaan en trekken met de uitlaat zou hij ook wel niet in topconditie onder de auto vandaag komen als hij al in topconditie is. Een nieuw stuk uitlaat kost ook niet alles. ;)

Succes iig

Marco 23-01-2008 22:40

Quote:
Originally Posted by MichelT
de hele ochtend weer bezig geweest, alles geprobeerd, niet los te krijgen. Op een gegeven moment zag ik toch beweging, hij kwam dus los, alleen nu kreeg ik hem er nog niet af, beetje heen en weer draaien. Is nu een klein stukje gekomen, maar krijg hem er nog niet vanaf. Morgen maar weer verder (heb late dienst) gadver wat een kutwerk altijd met die uitlaten :(


Ja en dat dus nog ff volhouden en dan komt ie los :)

RubenD 24-01-2008 00:42

Het waardeloze ervan is dat je er zo beroerd bij kunt. Maar nog even door gaan en je hebt het voor elkaar!

dekilo 24-01-2008 08:21

ALs het je zo tegen zit waarom ga je dan niet naar de uitlaten boer?
Heb je geen slag/klop hamer?
Tik je hem er zo vanaf.

Pedaalemmer 24-01-2008 08:48

Goed overal inspuioten met WD-40 zodat het ervan druipt. Over heel de uitlaat goed tikken en ik neem aan dat de uitlaat uit de rubbers hebt hangen. De eindemper is er ook vanaf? Dus hij zit alleen nog aan de uitlaatpijp vast? Lukt het nog steeds niet plaats even een foto waar hij vast blijft zitten.

MichelT 25-01-2008 08:55

het is inmiddels opgelost

en @dekilo hier hebben we alleen aardappelboeren ;)


All times are GMT +1. The time now is 03:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.