Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Zandstralen in zuid Nederland. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124659)

tdibertje 05-03-2014 20:54

Zandstralen in zuid Nederland.
 
Hallo.
Weet iemand een bedrijf (of bij iemand thuis misschien) waar ik terecht kan met wat onderdelen van mijn Golf 2 om te laten zandstralen?
Het liefst in de omgeving van Limburg of regio Eindhoven. Het mag ook in een van de buurlanden.
Ik ben bezig met een kleine opknapbeurt van mijn Golf 2 GTD. Ik ben wat roestige onderdelen tegengekomen, die ik nu wil laten behandelen voordat er gaten in vallen.
Verder is ook het voorste deel van de rechter koker roestig, daar waar de bumper en de voorste balken vast zitten.
Ik weet nu nog niet hoe ik daar de roest van moet aanpakken. Er zitten daar meerdere platen op elkaar gelast, waar ik nooit tussen kom. Misschien met Fertan behandelen? De roest aan de buitenkant kan ik wel met de staalborstel verwijderen.
Voor tips en adviezen sta ik altijd open.

Mvg. tdibertje

ErikvanBilsen 11-03-2014 22:11

Ik weet nog een beun in Horst-America.
Hij leverd goed werk en is absoluut niet te duur.
Heb er tot nu toe 3 complete auto's laten stralen.

PM maar als je interesse hebt.

wessel97 11-03-2014 22:22

zandstralen kunnen ze meestal ook wel bij metaalbewerkings bedrijven.. maar ik weet niet of ze dit heel grof doen of gewoon parelstralen

ErikvanBilsen 10-09-2014 21:22

Vandaag de straler weer gebeld voor de cabrio te laten stralen.
Maar helaas nam hij geen complete auto's meer aan omdat hij nog een hoop ander werk had staan wat dan bleef staan (Heeft nog een bedrijf ernaast).

Dus weet nog iemand een betaalbare straler die goed werk levert in het zuiden van het land?

braboos 11-09-2014 20:56

Straalbedrijf Kerkhof in Veghel heeft in het verleden voor mij ook een gehele auto, losse onderdelen en zelf de motor gestraald.
Even googlen misschien

Ralph 11-09-2014 21:25

Slegers in Helmond. Levert goed werk. Is overigens ook een goede natlakker / poedercoater.

Ironvw 14-09-2014 17:47

Ik heb van kerkhof in veghel ook veel goede verhalen gehoord !!

vdWal. 14-09-2014 19:34

misschien straalbedrijf stouthart eens proberen, zit in alphen a/d rijn

ErikvanBilsen 17-09-2014 20:47

Thanks,
Ik ga er een dezer dagen eens achteraan.

Alphen aan de Rijn is wat te ver weg voor mij helaas.

ErikvanBilsen 02-11-2014 18:25

Heb inmiddels een straler gevonden.
Eentje hier net over de grens in Duitsland.

Hoop hem binnen 2 weken klaar te hebben voor hem ernaar toe te brengen.

Van Limburg 03-11-2014 11:06

Wat denk je ongeveer te gaan betalen? Dacht dat zo iets zeker 600euro koste inc expoxy dan.

ErikvanBilsen 04-11-2014 17:53

voor 600 euro incl. epoxy ga je niet snel vinden ben ik bang.
Normaal betaalde ik 650 incl. epoxy, en dan alleen voor de sponningen van de carrosserie, deuren en achterklep.
Motorkap deed hij niet.

Bij deze was het zoiets 550 a 600 euro excl. epoxy.
En deze ga ik dan ook deze keer zelf spuiten.

ErikvanBilsen 24-12-2014 20:28

De auto is inmiddels gestraald.

Echter is hij iets te fanatiek geweest en zijn een paar stukken wat krom getrokken door het stralen.
En bij aankomst was het ineens duurder dan hij aan de telefoon gaf als indicatie, die afhing van de hoeveelheid kit die er nog zou op zitten.
En dat was 0, dus duurder zou niet kunnen maar het was toch.

Dus ik raad jullie af om naar Straalbedrijf Kuppers in Aldenhoven te gaan.
Foto's volgen nog.

Polo1w 24-12-2014 22:21

Das balen man..

arjan v 25-12-2014 13:01

ik zit in het noorden maar ik kan ook onderdelen stralen helaas nog geen compleete autos

ErikvanBilsen 28-12-2014 22:33

Ja is behoorlijk balen.
Maar ook dat komt wel weer goed.

http://www.volksforum.com/forum/sho...06&postcount=44

In de link staan al wat foto's.
Zal binnenkort wat duidelijkere plaatsen.


All times are GMT +1. The time now is 01:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.