Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   NEW, Spijlbus uit 1961 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6676)

Jasper Ovaal 22-11-2005 10:59

ik denk dat je het best een foto van een bestaande spijl kan pakken, is denk ik een stuk moeilijker dan om die 20 kleuren bus te shoppen. ff google.com kijken denk ik. of voor tim zelf, kan je simpel ook ff spelen www.Busselecta.com

toi toi toi

vwcrewcab 22-11-2005 11:01

Welk boujaar is die bus nu???

IN de titel van dit topic staat 1961, op je website staat spijlbus 1963 en als ik via de foto doorklik staat er spijlbus 1962 :confused: :chair:

Toch al te veel pint op tijdens klussen :cool:

Tim Spijlbus `61 22-11-2005 11:30

hij is gebouwd in 61 op kenteken gezet in 63 voor zover wij weten, moet er nog eens goed induiken maar klein achterruit en grotere achterlichten zeggen meestal dat ie eind 61 is gebouwd ( correct me if I`m wrong!!!) :confused:

En drinken doen bijna niet af en toe eentje hoort er een beetje bij zeggen ze.. :D

vwcrewcab 22-11-2005 11:38

Dat is om alles soepel en gezellig te houden, en dat maakt het verschil tussen werk en hobby!

LRR 22-11-2005 11:52

Ff een snelle actie met de Busselecta:

Ik weet niet of het model goed is, en zwart kon ik zo gauw niet vinden............maar zit op m'n werk...........dus dat moet ook een beetje doorgaan.

Rijhoogte is wel goed zo dacht ik !!!! :eek: :eek: :eek:

Grtz............... LRR

wakebus-m 22-11-2005 13:52

haha ik d8 ineens bij mezelf waarom in photoshop maken als ik bezig ben met een 3d model.....jammer is alleen dat die nog niet af is maar ik heb ff een voorbeeld gemaakt.....
beneden staat de link om m te dowloaden.....hij is vrij groot 11 mb....maar heb nog geen tijdgehad om m kleiner te maken

360 zwartwit spijl dit is quickdump

doet die het niet neem dan deze link

360 zwartwit spijl dit is rapidshare scroll naar beneden en kies free scroll daarna weer naar beneden w8 ff en dowloaden maar

lukt dit dan mail ik m wel naar je toe.....

Gr. michiel

vwcrewcab 22-11-2005 17:28

Gast dat ziet er vel vet uit in 3d!!!

de keverfreak 22-11-2005 20:07

ik zou zeggen 1963

veel suc 6 met het bussie

Tim Spijlbus `61 22-11-2005 21:06

@ keverfreak waar baseer je dat op ik was namelijk in de veronderstelling dat met een klein achterruit tot 1961 is gemaakt..??

Tim Spijlbus `61 22-11-2005 21:19

@ Michiel, die 4d bus ziet er echt gaaf uit kan niet wachten tot je het helemaal hebt afgemaakt!! en als je hem dan nog een keer kan aanpassen naar mijn idee zou ik dat helemaal TOP vinden!!!!!

:D :D :D

vwspijlbus 23-11-2005 08:46

Quote:
Originally Posted by Tim Spijlbus `61
@ keverfreak waar baseer je dat op ik was namelijk in de veronderstelling dat met een klein achterruit tot 1961 is gemaakt..??

@ Tim:
Tip. Koop dit boek. Hierin vind je antwoord op dit soort vragen.

Quote:
Originally Posted by wakebus-m
360 zwartwit spijl dit is quickdump

Gr. michiel

Leuk/goed gedaan! Ik wordt er wel duizelig van... :icon_spin

Tim Spijlbus `61 23-11-2005 11:01

@ vwSpijlbus, ik zal eens in de papieren gaan spitten en ff kijken of ik het chassis nummer nog ergens kan vinden... ik heb dat al een keer nagekeken en toen dacht ik dat ie uit eind 61 kwam maar ik ga het vanavond ff nakijken en zal het laten weten begin nu zelf ook een beetje benieuwd te worden...

Volkswouter 25-11-2005 11:09

Quote:
Originally Posted by Tim Spijlbus `61

Tim in Augustus 1963 kwam de grote achterruit.

Vraag een geboorte certificaat aan bij het museum en je weet alles van je bus.
http://www.beetlecabrio.be/meetings/birthcert.htm

Vermeld wel met KOEIENLETTERS dat het chassisnummer een bus betreft.

Tim Spijlbus `61 25-11-2005 11:13

@ volkswouter,
Ben er inmiddels ook achter dat dat zo is..... ;)

Ik moet nog steeds ff kijken wanneer hij nou gemaakt is staat mij namelijk iets bij dat ik na het nakijken van de nummers chassis nummer zogezegd dat ie uit eind 61 komt maar moet het nog maar eens nakijken.

Volkswouter 25-11-2005 11:23

Vraag het certificaat nou aan!

Daar staat in de dag dattie gebouwt is en wanneer hij klaar was

Het land waar hij bestemt voor was en welke optie`s hij had,etc,etc
Kost je 15 eurootjes

Tim Spijlbus `61 25-11-2005 13:05

ja ga ik doen!!!! lijkt me wel lachuh en dan hoeven we hier verder ook niet over te praten.

bedankt voor de tip
gr Tim

vwspijlbus 25-11-2005 13:16

geld per post

Ik heb altijd een onveilig gevoel bij het versturen van geld per post...
Maar ach. 't Ergste wat er kan gebeuren is dat je 't kwijt ben, toch?

Wat moet er eigenlijk aan postzegels op naar Duitsland?
't Wordt tijd dat ik er zelf ook eens 1 ga aanvragen.

Jasper Ovaal 25-11-2005 14:35

tim als je geld stuurt, doe ik ook ff een bijdrage erin voor me kevers, kunnen we er 3 te gelijk opsturen, scheelt weer een postzegel :D

Tim Spijlbus `61 28-11-2005 10:24

Beste Allemaal,

Zoals jullie gezien hebben zijn Jasper en ik druk bezig met de restauratie van de Spijlbus.

gaat allemaal in principe goed valt erg mee hoe rot ie is maar het dak is echt geroest en niet zo een klein beetje ook zie:

Ik denk dat ie het best GESTRAALD kan worden

mijn vraag is dan ook heeft iemand hiermee ervaring qua kosten en resultaat en waar het eventueel te doen is in de buurt van Haarlem. :confused: :confused:

En als de bus er dan toch heen gaat laat ik hem maar helemaal stralen.... :D

Brammutjuh 28-11-2005 11:01

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Vraag het certificaat nou aan!

Daar staat in de dag dattie gebouwt is en wanneer hij klaar was

Het land waar hij bestemt voor was en welke optie`s hij had,etc,etc
Kost je 15 eurootjes

Ik geloof wel dat de kosten inmiddels verhoogd zijn naar € 25,00.

Grtz,
Bram.

All times are GMT +1. The time now is 00:49.