Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   26-09 16.500 ontslagen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50949)

Tiki Madness 26-01-2009 21:54

26-09 16.500 ontslagen
 
16.500 ontslagen vandaag moeten die Polen niet onderhand naar huis?
Wat vinden jullie?Wordt het niet eens tijd dat de uitkerings instanties nederlanders uit de ww halen en stimuleren een baan te nemen die nu een Pool vervult?

Michael

Edit:deze post is niet bedoelt als discriminerend maar om gedachten omtrent een steeds groter wordend probleem te wisselen.

Jurgen Santana 26-01-2009 22:08

FF een vraagje, wat voor werk doe je zelf?

Tiki Madness 26-01-2009 22:10

Keukenmontage en ik moet toegeven ik heb geen last van Poolse concurrentie.


Michael

jetta mk1 '82 26-01-2009 22:17

ben het wel met je eens, maar veel nederlander voelen zich te goed om het werk van een pool te doen !?


gr. martijn

Jurgen Santana 26-01-2009 22:24

Quote:
Originally Posted by Tiki Madness
Keukenmontage en ik moet toegeven ik heb geen last van Poolse concurrentie.


Michael


Een beroep waarbij je met je handen werkt.

De meeste mensen hoeven zo'n baan volgens mij niet meer. Wij kunnen als monteurs bijna alleen maar mensen uit het buitenland krijgen.

Via een uitzendbureau dus ze kosten nog meer ook.

Golf_1_gts 26-01-2009 22:30

Nederlanders die in de WW zitten zijn niet meer te motiveren, er zijn kansen genoeg (geweest) op de arbeidsmarkt en met een heel ietsjepietsje klein beetje inzet kom je overal aan het werk. Blijkbaar is dat aan veel mensen niet besteed...

My humble opinion... (K)

Stijn 26-01-2009 22:30

Ik hoop dat iedereen dit jaar gewoon weer op vakantie gaat :)

Maar een probleem is het zeker aan het worden. Even heel kort door de bocht: is het niet frapant dat de regering (i.e. Wouter 'schatkist' Bos) banken met karrevrachten helpt, maar de burger niet? (aan bijvoorbeeld de overdrachtbelasting, zowiezo een kunstmatig geld generatortje, valt niet te tornen?)

Golf_1_gts 26-01-2009 22:33

@Stijn

Inderdaad heel erg kort door de bocht.

Stijn 26-01-2009 22:34

@ Golf 1 GTS: motiveer, het was een discussie starter (net als Michael 'm bedoeld)

Golf_1_gts 26-01-2009 22:38

Indirect wordt de burger geholpen door de kapitaalinjecties bij de banken.

Tjaap 26-01-2009 22:50

wil net zeggen, zoek voor elke vacture die een pool vervult maar eens een hollander.
Die gasten zitten hier niet voor niks natuurlijk.

egon 27-01-2009 08:36

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Indirect wordt de burger geholpen door de kapitaalinjecties bij de banken.


en als dat geld nou onder de burgers word verdeeld,
dan is dat ten goede van de koop kracht
uit eindelijk komt het meeste geld toch weer terug bij de bank,belasting cq staat

en ik denk dat het ten goede komt van het kabinet zelf....
want wie heeft er nu nog vertouwen in..

MKII Vr6 27-01-2009 09:26

Ze moesten net zoals in duitsland de 1 euro job invoeren.
In duitsland is het namelijk als je de 1 euro job niet doet ( vaker werk wat de polen nu doen ) dan krijgen ze daar geen uitkering.
Dat moesten ze hier ook invoeren, dan moesten ze hier net zo goed gaan werken.

Zollie 27-01-2009 09:57

Eens, uitkering omlaag om de mensen weer aan t werk te krijgen, ga maar wat doen, of je t nu leuk vindt of niet.

En over de kapitaalinjecties in banken. De 'crisis' gaat met stappen, de gemiddelde consument merkt er nog niets van.
Eerst de beurzen, dan de banken, dan de kleinbedrijven, dan de consument.
ze injecteren de banken nu om de crisis te overmeesteren, zodat wij als consument niet zo hard aan de beurt komen.

Zeend 27-01-2009 10:02

Ja goed idee, uitkeringen verlagen, probeer nu eens rond te komen van een uitkering! Dat valt je heus niet mee hoor... Vergeet niet dat veel mensen die tot nu toe werkloos zijn gewoon 'ongeschikt' zijn om te werken. Hetzij te debiel of gestoord voor woorden, of in een situatie zitten waarbij het vrijwel onmogelijk is om te werken. Het lijkt misschien onmogelijk, maar mensen komen echt in rare situaties terecht.

Enneh, MKII VR6, in Duitsland is de werkloosheid toch ècht een stuk hoger dan hier hoor, dus of het zo verstandig is duits beleid zomaar te kopiëren? Het klinkt wel fijn 'accepteer het werk maar', maar het probleem dat nu wellicht op ons afkomt, is dat er geen werk meer IS. dan is er dus ook niet veel te accepteren.

Ergo: gewoon geld uit blijven geven, dan blijft de economie draaien!


Jens

evilnyntje 27-01-2009 10:07

Quote:
Originally Posted by Zeend
Ergo: gewoon geld uit blijven geven, dan blijft de economie draaien!


Idd maar dat doet dus niemand, iedereen gaat sparen en potten en niks meer kopen.

MKII Vr6 27-01-2009 10:32

1 Ja goed idee, uitkeringen verlagen, probeer nu eens rond te komen van een uitkering! Dat valt je heus niet mee hoor... Vergeet niet dat veel mensen die tot nu toe werkloos zijn gewoon 'ongeschikt' zijn om te werken. Hetzij te debiel of gestoord voor woorden, of in een situatie zitten waarbij het vrijwel onmogelijk is om te werken. Het lijkt misschien onmogelijk, maar mensen komen echt in rare situaties terecht.

2 Enneh, MKII VR6, in Duitsland is de werkloosheid toch ècht een stuk hoger dan hier hoor, dus of het zo verstandig is duits beleid zomaar te kopiëren? Het klinkt wel fijn 'accepteer het werk maar', maar het probleem dat nu wellicht op ons afkomt, is dat er geen werk meer IS. dan is er dus ook niet veel te accepteren.



1 Ik zal je maar even zeggen dat niet alle mensen met een uitkering 'ongeschikt'
zijn.
Ik zie vaker mensen die een uitkering krijgen gelijk met mij vertrekken als ik ga werken, en komen terug als ik terug kom.
Dat heet uitkering krijgen, en zwart werken.
Dan zijn er nog die geen zin hebben voor te werken.
Uiteraard zijn er ook wat 'ongeschikt' zijn, maar lang niet allemaal

2 Veel werkeloosheid ja, maar die werken wel voor hun uitkering dat doen ze hier niet.
Dat kan je hier niet zeggen.
Veel werkeloosheid, is duitsland niet een beetje veel groter

evilnyntje 27-01-2009 10:41

http://www.geenstijl.nl/mt/archieve...t_25000_in.html



breadfan83 27-01-2009 12:26

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Een beroep waarbij je met je handen werkt.

De meeste mensen hoeven zo'n baan volgens mij niet meer. Wij kunnen als monteurs bijna alleen maar mensen uit het buitenland krijgen.

Via een uitzendbureau dus ze kosten nog meer ook.


Als die Nederlanders niet WILLEN werken, hebben ze de centen dus duidelijk niet nodig.
Een uitkering lijkt me bij zo'n volk dan ook een beetje overbodig.

D'r zijn genoeg oer-Hollandse werkelozen, en nog eens zoveel allochtone werkelozen, die allemaal een uitkering krijgen, als beloning voor het niks-doen.

Als je niet KUNT werken is dit een ander verhaal uiteraard. ;)

classicline 27-01-2009 13:17

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik hoop dat iedereen dit jaar gewoon weer op vakantie gaat :)



:thumbup:

En dan wat mij betreft het liefst vliegen vanuit duitsland;)


All times are GMT +1. The time now is 15:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.