Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   T2a westfalia camper '69 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44117)

(B)ruud 08-07-2008 20:18

T2a westfalia camper '69
 
Zoooo....hier is tie dan.

Na een jaartje T2b te hebben gereden vond ik het tijd om wat primitievers te nemen, namelijk de T2a :lol:
Het is een Westfalia camper van '69 inclusief Non matching year foute bustent.
Er zal voor de langere termijn wel het een en ander aan moeten gebeuren, zoals de panelen bij het achterwiel die zijn uitgeslepen en de accubak...maar eerst ermee op vakantie :D
Moet deze week nog 'ff' een nieuwe tent zien te scoren, aangezien de huidige rot is.
En uiteraard moet deze ook nog een x aantal cm zakken :lol: ....want zoveel comfort ben ik nog nooit gewent en wil mezelf ook weer niet teveel verwennen. Al heb ik dat eigenlijk al wel gedaan door deze rakker aan te schaffen.

Nou hier een paar pics:




Soumensch 08-07-2008 20:32

Gave bus! stond op budel te koop toch? super zo'n oude westy.. heb er sinds een paar weken ook een.. een T2ab. Ben nu druk met de voorkant bezig.. ik vond dat wiel niet echt mooi.

evilnyntje 08-07-2008 20:37

Komt dat ding toevallig uit Tilburg?

(B)ruud 08-07-2008 20:45

@ evilniner....nope, uit Heeze.

Kan zijn dat die op budel te koop heeft gestaan, maar dat weet ik niet.
Afgelopen weekend met het meisje eens flink gepoetst van binnen...het was zeer zeker nodig :wow: ... nu ziet het er weer spik en span uit.

(B)ruud 09-07-2008 20:23

Vandaag nog nieuwe poptop tent gehaald en rubber voor dit dakkie :thumbup: Kan ik dit weekend weer aan de haal :D

Soumensch 09-07-2008 20:39

Waar heb jij hem vandaan? Ik haal hem denk ik bij Rolf de Kam. 285euro's wil hij er voor hebben. In de kleuren maisgeel en beige.

(B)ruud 09-07-2008 20:48

Heb 'm bij VWClassics in someren gehaald. Was 271,- voor de beige. Die gele had ie niet meer liggen.
Maar heb toch andere kleurstelling voor de bus voor ogen :D , maar das voor de winter :rolleyes:

JK Le Mans 29-10-2008 13:35

hoe gaat het hier ??

(B)ruud 29-10-2008 18:16

Alles rustig aan :D

Ga er binnekort het motorblokkie uithalen.
Ben er in de zomervakantie mee naar Frankrijk zwitserland en Italie geweest.
Maar verloor veel power in de bergen en verbruikte veel olie.
Dat dus eerst aanpakken.
Daarna komt het plaatwerk en de diverse rubbers aan de beurt.
Bij de achterraam lekte hij toch veel regenwater, dus dat moet zeker aangepakt worden.
Zal er denk ik over een maandje ofzo eens aan gaan beginnen :D

(B)ruud 15-12-2008 08:36

Heb er afgelopen zaterdag in 1,5u ff het motorblokkie uitgelepeld! :D
Komende week even het een en ander aan onderdelen bestellen en dan ermee aan de slag :)
Set andere velgjes zou ook niet misstaan.

Hieronder nog ff een paar foto's van afgelopen zomer:








Soumensch 16-12-2008 17:07

toevallig.. ik heb mijn motor er laatst ook uitgehaald in 1.5uur :tongue:
Mijn blok staat nu bij Otto van den Bergh. Mijn 1700 bleek ineens een 1900 te zijn waarvan de zuigers en cilinders zijn versleten :mad:

Gave foto's trouwens.. ik hoop dat aankomende zomer ook te gaan doen :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 09:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.