Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   schade door autoloop vandalen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39244)

G-eert-40 04-02-2008 14:02

schade door autoloop vandalen
 
vannacht had 1 of andere idioot over mijn polo heen gelopen. hierbij heeft de polo nogal wat schade opgelopen.

heb vanochtend aangifte gedaan op de politie website. ik ben zelf alleen maar WA verzekerd. wat kan ik het beste doen? waarborgfonds proberen?

mijn voorruit is flink gescheurd en loopt nog steeds door. ruitenwissers naar de klote en de motorkap heeft 2 grote deuken en een kras erop.

gelukkig zijn ze niet op mijn dak geweest!

nog even een vraagje. een nieuwe voorruit, waar kan ik die het beste halen? en is deze geplakt bij een polo 2F G40 genesis?

ben er goed ziek van! en ik had al een kater van de carnaval :mad: :mad:

Patrick86 04-02-2008 14:12

Niet naar Carglass gaan.. die plakken alles vast.. :S

JettaPowerrr 04-02-2008 14:32

Grafk*****T*****Lijers....doodschoppen moet je zulke gasten.....grrrrr.....


Sorry. Das knap waardeloos. Aangifte doen is wel volgens het boekje, maar je bereikt er weinig mee in dit stupide knudde-landje. Waarborgfonds is idd een idee, maar ik zou het wel even doornemen met je verzekering, misschien dat ze nuttige tips voor je hebben.

Succes ermee.

wiljanvr6 04-02-2008 14:37

das mooi kloten ,er blijven van die gekken rond lopen

VWRopie 04-02-2008 15:00

Het waarborgfonds keert alleen uit bij schade veroorzaakt door een ander VOERTUIG. Dus vandalisme wordt niet vergoedt door het waarborgfonds.

Het waarborgfonds wordt namelijk gefinancieerd uit de opbrengsten van de WA-autoverzekeringen, en is dus alleen bedoeld voor schade aan auto's door auto's. Het is in jouw geval dus zinloos om de moeite te nemen om het waarborgfonds aan te schrijven.

Je zult dus helaas waarschijnlijk zelf voor de kosten moeten opdragen...

Wel klote!

Een vooruit van een G60 is geplakt, dat zou de stijfheid van de carroserie ten goede komen (als ik het goed heb...), misschien is dit bij een G40 ook gedaan om dezelfde redenen, maar ik kan het je niet met zekerheid zeggen...

Succes in ieder geval met de afhandeling!

p.s. Leuk he carnaval???

Dennis@polo86c.nl 04-02-2008 15:09

Daar ben je lekker mee! :(

De voorruit is bij geen enkele Polo t/m 1994 geplakt.
Met een beetje handigheid heb je deze zelf in een uurtje gewisseld.
Als het rubber nog goed dan kun je deze hergebruiken.

G-eert-40 04-02-2008 15:20

bedankt in ieder geval voor de info. geen geplakte ruit dus en waarborgfonds is uitgesloten.

dan zal ik wel voor alle kosten opdraaien. is zo'n ruit gewoon te bestellen bij een vw dealer? heb deze week gelukkig vakantie, maar volgende week moet ik gewoon weer werken. moet dus een nieuwe ruit in deze week laten zetten.

ruitenwissers is niet moeilijk. grote deuk maar keer bij garage eruit laten trekken en de krassen proberen weg te poetsen.

Dennis@polo86c.nl 04-02-2008 15:22

Ruit is bij de dealer te krijgen, maar zal prijziger dan eentje van de autoglas-boer.
Je kunt ook proberen een andere Genesis-motorkap te vinden, zal goedkoper zijn dan uitdeuken.

Eventueel via ebay.de

Edit: bijvoorbeeld deze

G-eert-40 04-02-2008 16:02

de deuk zelf is niet bekrast en niet heel diep. maar je ziet het wel super goed. denk dat de deuk er gewoon uit te trekken is. ben een leek op het gebied van ebay en spullen kopen via internet :redface:

binnenkort maar eens in gaan verdiepen. zal morgen eens informeren bij de dealer en bij de glazen boer.

laat het wel weten.

grtz.

steven16v 04-02-2008 16:12

Dat is mooi kloten zeg. Snap niet dat sommige mensen zoiets doen. De desbetreffende persoon zal wel iets te ver in het glaasje hebben gekeken. Echt jammer zulke personen!

RubenD 04-02-2008 16:12

Klote man, even bij de forumsponsor informeren: http://www.autoglasveghel.nl/

En Ebay.de werkt wel makkelijk. Als je een paar woorden Duits spreekt maakt het alles wel een stuk makkelijker. Kom je er niet uit (Ebay) vraag mij anders even via PB om uitleg.

Tjaap 04-02-2008 16:30

autoruitje kost niet de wereld, ook tweedehands goed te vinden. of idd bij de sponsor. geloof dat Christiaan voor een golf2 incl montage net over de 100 kwijt was. NIEUW

ik had een golf2 voorruitje voor 20 euro, en zat er ook met 5 min in.

G-eert-40 04-02-2008 17:19

heb net een afspraak gemaakt bij de sponsor :thumbup: kon morgen om half 11 terecht. totale kosten 110 euro. het was een nieuwe, groen getinte ruit. volgens mij hetzelfde als de rest.

VWRopie 04-02-2008 17:26

110 Euro inclusief montage is zeker niet duur, is een nette prijs.

Als je wilt weten of de deuken in de je motorkap zijn te restylen (uitdeuken zonder spuiten) zul je langs een schadebedrijf moeten rijden, zij kunnen dit wel voor je bekijken en eventueel een afspraak maken met de restyler. Er zijn ook schadebedrijven die zelf restylen, maar dat zijn er nog niet veel.

En anders inderdaad kijken of je aan een nette tweedehands kunt komen...

Succes verder.

Gijs 04-02-2008 17:38

Deuk even laten zitten en naar een Volksforum uitdeukdag komen. :)

AryX 04-02-2008 17:45

Zo da's zwaar balen.. Zulke lui die wil je toch eens met hun bek aan je uitlaat hangen, tenminste ik wel.. En er kunnen er 4 tegelijk aan dus keuze zat :D

plak een sticker van De Grote beurt op je auto dan mag je misschien bij dat gedeelte geluk bij een ongeluk ofzoiets terecht wordt het gratis gedaan :D :tongue:

Christiaan 04-02-2008 18:48

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
heb net een afspraak gemaakt bij de sponsor :thumbup: kon morgen om half 11 terecht. totale kosten 110 euro. het was een nieuwe, groen getinte ruit. volgens mij hetzelfde als de rest.


Wilde het net aan je voorstellen, veghel is toch niet zo heel ver weg voor je. Hij heeft veel op voorraad, en anders meestal de volgende dag in huis.

vwjopie 04-02-2008 18:53

kijk eens of er een restyle bedrijf bij je in de buurt zit misschien is je kap te restylen als je geluk heb...

anders zal het waarschijnlijk een nieuwe kap en spuiten worden...

polo 3 04-02-2008 19:41

Heb wel een nummer voor je.
Heeft toen mijn polo 2 GT G40 ook helemaal uitgedeukt zonder te spuiten.
En is toen op de meeting van het vw team brabant ook bezig geweest met mijn corrado.
Is zeer goed!
Als je interesse hebt, let me know.....


Arno Lader

G-eert-40 04-02-2008 20:00

hee arno is dat die gast die toen naar je rode polo kwam kijken? misschien een idee, bel je van de week wel even voor zijn nummer. kan hij gelijk paar andere kleine putjes eruit halen.

komt allemaal wel weer goed. nogmaals bedankt voor de info allen.

grtz.


All times are GMT +1. The time now is 19:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.