Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Auto valt soms 1 sec uit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=119462)

VwGolfMK2VW 06-10-2013 22:29

Auto valt soms 1 sec uit
 
Hallo,

Ik heb sinds kort een polo 6n2.
Deze heeft de rare gewoonte om soms onder het rijden 1 seconde uit te vallen en vervolgens weer vrolijk verder te rijden..
Het maakt overigens niet uit of je rechtdoor gaat of in een bocht zit, 50 of 120 rijdt..
Het is telkens maar 1 a 2 seconden en komt ongeveer om de 50 km voor lijkt het..

Opmerkelijk feit is dat alle verdere functies gewoon actief blijven zoals verlichting, radio, kachel enz..
Alleen de toerenteller valt mee uit met de motor!

Een onderzoekje over het internet leert mij dat het de krukassensor kan zijn.. Kan iemand dit bevestigen of een andere oorzaak geven?.
Auto is voorzien van origineel werkend alarm..

De auto:

Volkswagen polo 6n2 highline
1.4 16v
Bouwjaar: 2001
Km stand: 168.722

Onderhoud bij 168.212
- 4x bougies
- olie + filter (5w40 kroon olie)
- luchtfilter

Wie kan de oplossing bieden?

Mvg justin

Sevrinn 06-10-2013 22:52

Ik zal het morgen even voor je vragen op het werk bij ons ( vw dealer ).
Werk zelf bij de verkoop afdeling maar ik wil wel even naar een heel handige werkplaatschef van ons toe lopen als je dat wilt?
Mischien kent hij deze klacht.

Mvg

The_Maxx 07-10-2013 15:23

Krukassensor, Hallgever of bijvoorbeeld een versleten rotor en verdelerkap.
Er zijn nog wel meer mogelijkheden, maar dat zijn toch wel de voornaamste oorzaken bij dit soort problemen.
Gezien je alarm: startblokkering kan ook voor rare probleempjes zorgen (sowieso zit die er bij dit type motoren in)

VwGolfMK2VW 07-10-2013 15:31

He top jongens!
Krukassensor vermoedde ik al

Sevvrin als je dit na zou willen vragen zou dat heel fijn zijn

Roter en verdelerkap heb ik niet volgens mij.. Heb vonkenbobines..

Krukassensor maar eens vervangen dan, waar kan ik dat ding vinden? (vast in de buurt van de krukas:))

Sjon 07-10-2013 15:36

.

VwGolfMK2VW 07-10-2013 20:41

Afspraak gemaakt.. Morgen wordt de auto uitgelezen..

Ik laat het wel weten

The_Maxx 07-10-2013 23:39

Quote:
Originally Posted by VwGolfMK2VW
Afspraak gemaakt.. Morgen wordt de auto uitgelezen..

Ik laat het wel weten

Sensorwaarden uitlezen tijdens een proefrit waarbij het probleem zich openbaart.
Meest handige is een programma wat een grafiek bijhoudt van de sensoren in die proefrit. Weet alleen niet of dat ter beschikking zal zijn.

Foutcodes uitlezen of de sensorwaarden enkel stationair uitlezen heeft niet zoveel zin waarschijnlijk. Slechte krukassensor is sowieso lastig vast te stellen met alleen uitlezen, omdat deze geen foutcodes veroorzaakt in de meeste gevallen.

VwGolfMK2VW 08-10-2013 19:19

Auto is uitgelezen en gaf een foutcode op de lambda, waarden waren te laag..
Daarna de auto gestart en de lambda gemonitord, deze waarde schommelde behoorlijk het advies was lambda vervangen..

Daarna even verder gekeken en een barst in de behuizing van de bobine gevonden, vermoedelijk vindt met een beetje vocht hier vonkoverslag plaats en valt de auto daarom soms uit..

Ik ga deze 2 dingen dus zsm vervangen en dan zien we het wel weer:)

2H-2H 08-10-2013 22:43

Bij onze Lupo 14-16v 2002 met het zelfde porbleem lag het aan het gaspedaal.


All times are GMT +1. The time now is 18:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.