Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   golf 2 zender z600 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125718)

aaarrie 13-04-2014 18:02

golf 2 zender z600
 
Is er mischien iemand hier op dit forum die mij wat meer kan vertellen over de golf2 zender z600..

Ik er kan heel weinig over vinden op het internet.

aaarrie 14-04-2014 15:29

Niemand?

The_saint 14-04-2014 18:28

http://www.gti-engineering.com/body.htm

Zender

The German styling of Zender was a very popular choice with customers, the kits consisted of the Z600 Golf Rallye look-alike, Z6 for the three door with flares towards the rear and the Series II which was used on the three and five door models of Golf. Radical Zender styling for a front grille could be fitted with a set of 4 square lights. A rubberised rear wing was also available.

aaarrie 14-04-2014 18:33

Thanx.. maar je kon ze toendertijd ook zo bestellen bij de dealer toch? En in welke kleuren dan? En wat voor types interieur en wat zoi de waarde zijn van een compleet originele nederlandse zender af dealer?

Naar dat soort antwoorden ben ik opzoek.

aaarrie 15-04-2014 18:58

Ik vraag dit omdat ik er zelf eentje heb en ben wat plannen aan het maken.
Maar ik weet niet of ik de auto in originele staat moet laten, of er het een en ander aan verander zoals interieur, motor, ophangen en wat exterieur delen.

Als de auto nou niet byzonder genoeg is om origineel te laten, kan ik er mischien een hele dikke golf van maken.

DubMKII 18-04-2014 16:19

verlagen en dikke wielen, meer zou ik er niet aan doen, evt dikke motor. heb je fotos en meer info? ben wel nieuwsgierig geworden :thumbup:

J.v.G 19-04-2014 11:32

Zender is al bijna nie te krijge voor de mk2.. En ander betaal je er voor!
Gewoon lekker origineel laten en idd gewoon paar dikke slofjes en eventueel de motor lekker rap maken👍

aaarrie 19-04-2014 13:20












aaarrie 19-04-2014 13:28

Complete serviceplan aanwezig tot 2006 en heeft daarna niet veel meer gereden en staat nu al een paar jaar stil..

Originele rp motor ligt erin.

De auto is in 1990 aangekocht voor een bedrag van 22.000 gulden. En had toen al een ton op de teller.. volgens de boekjes is er ongeveer 5000km per maand mee gereden.

ScareMercy 19-04-2014 14:06

Quote:
Originally Posted by aaarrie
Complete serviceplan aanwezig tot 2006 en heeft daarna niet veel meer gereden en staat nu al een paar jaar stil..

Originele rp motor ligt erin.

De auto is in 1990 aangekocht voor een bedrag van 22.000 gulden. En had toen al een ton op de teller.. volgens de boekjes is er ongeveer 5000km per maand mee gereden.


5000km per maand? van 1990 tot 2006? dat is dus 16 jaar maal 12 maanden, maal 5000km. Dus 960000km + de 100000km die hij daarvoor al had gereden :eek: Dan ziet hij er nog wel erg goed uit, en neem aan dat de motor al (meermaals) gereviseerd is, en het interieur etc :tongue: Wel een mooie auto, vind dat nog steeds een gaaf pakket van Zender.

aaarrie 19-04-2014 14:10

Sorry.. voor 1990 is er 5000 km per jaar meegereden (door de eerste eigenaar dus) daarna minder.. de teller staat nu op 380000.

En hij is een keer gespoten geweest.

rallyegolf driver 19-04-2014 19:47

Let op: De grille is ook een speciale uitvoering. 4x grote lampen ( waarschijnlijk staat er ergens Nothelle in?).

aaarrie 19-04-2014 20:21

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
Let op: De grille is ook een speciale uitvoering. 4x grote lampen ( waarschijnlijk staat er ergens Nothelle in?).


Ik heb even gekeken, maar kon zo snel niet iets vinden.. ik heb overigens de originele zender grill erbij, maar ik twijfel nog of ik 1 van deze grillen ga gebruiken, vind ze beide niet zo mooi.

Jobo245 19-04-2014 23:47

Ziet er netjes uit mocht je nog onderelen willen hebben van een rp motor ik heb een 1.8 rp staat die gesloopt gaat worden.

JeeWee 20-04-2014 07:25

holy moly wat is zo'n aerotech set gaaf! nog nooit gezien, maar ik vind het echt super!

DubMKII 20-04-2014 07:36

waauw gave bak! ben jaloers haha, mooi laag en setje dikke brede wielen zou m idd goed doen! en het plekje aan de achterzijde aanpakken, unieke wagen!

aaarrie 20-04-2014 11:05

Quote:
Originally Posted by Jobo245
Ziet er netjes uit mocht je nog onderelen willen hebben van een rp motor ik heb een 1.8 rp staat die gesloopt gaat worden.


Er gaat waarschijnlijk een andere motor inkomen..

Quote:
waauw gave bak! ben jaloers haha, mooi laag en setje dikke brede wielen zou m idd goed doen! en het plekje aan de achterzijde aanpakken, unieke wagen!


Thanx.. de auto word kompleet gespoten.. er zitten namelijk wel meer plekjes op en de motorruimte is niet netjes..

Wel twijfel ik nog over de kleuren combi.. ik weet dat de zender is uit gebracht in het wit met een donkerrode striping en in het grijs met lichtblauwe striping... mijn idee was om dit te combineren, dus wit met lichtblauwe striping.. wat vinden jullie?

DubMKII 20-04-2014 19:52

ik denk persoonlijk dat wit met lichtblauwe striping wel erg gaaf zou zijn! maar tis denk ook wel mooi om compleet origineel te houden :thumbup: uiteraard moet je gewoon doen wat je zelf het mooist vind jij moet ermee rijden :thumbup:

aaarrie 20-04-2014 20:22

Quote:
Originally Posted by DubMKII
ik denk persoonlijk dat wit met lichtblauwe striping wel erg gaaf zou zijn! maar tis denk ook wel mooi om compleet origineel te houden :thumbup: uiteraard moet je gewoon doen wat je zelf het mooist vind jij moet ermee rijden :thumbup:


Ja weetje.. daarom heb ik ook deze topic geopend, want ik twijfel enorm... als ik deze auto origineel wil laten, dan moet het zijn als of hij zo de folder uit komt rollen, maar aan de andere kant heeft de auto ook de potentie om een hele dikke bak van te maken..

Uiteindelijk maak ik de keuze, maar de mening van mede volkswagen liefhebbers telt wel mee natuurlijk!

fabbi 20-04-2014 22:11

Heeft deze in zijn eerste jaren in NL in de omgeving van ossendrecht vertoeft??
Kun je iets van onderhoud vinden in die omgeving???


All times are GMT +1. The time now is 12:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.