Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Radio installatie in Golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143305)

ar1g3 09-07-2019 11:11

Radio installatie in Golf 2
 
Ben een radio aan het installeren in mn Golf 2, maar een en ander is me niet helemaal duidelijk. In andere auto's kwam ik altijd een soort metalen behuizing tegen die in het dashboard zat waar de radio dan in schoof. Dit heeft mn auto niet. Dash ziet er ongeveer zo uit:



Nu ben ik er al uit dat je vanachter op de radio een soort rubberen tsjoep nodig hebt die dan in een gat achterin het dashboard valt, maar heb je ook zo een metalen behuizing nodig die in het dashboard zit? Of klikt hij er gewoon zo in normaal?

De radio die ik installeer is een originele Alpha uit een mk3.

Function 09-07-2019 11:54

De metalen behuizing behoord bij de radio.

Die (de metalen behuizing) kan je in het gat vastzetten (anti diefstal palletjes ombuigen) en de radio kan je daar inschuiven.
Met een (vast)klik-systeem klikt je radio dan vast in de behuizing.

Dit klik systeem is dan weer te lossen dmv van de gaatjes in de randen (?) van de zijkanten van de van de behuizing/radio. Daar kun je (bijbehorende) steekpennetjes insteken om te lossen.

Vaak is behuizing en radio op elkaar passend maar met een beetje passende kracht is vaak alles passend...

RobertVoorst 09-07-2019 12:38

Die behuizing heet een DIN-kooi of inbouwslede. In dit geval specifiek een 1 DIN formaat.

Op mijn oude Beta radio zat inderdaad een rubberen stulp aan het einde welke precies in dat opvanggat viel. Zat overigens ook een DIN kooi om!

ar1g3 09-07-2019 22:25

Hmm bij mij zit er dus geen din kooi rond, morgen maar eens langs de Brezan om te zien of ze iets hebben liggen. Nu hangt de radio maar wat te zweven in het dash, niet ideaal.. Dank voor de reacties!

ar1g3 10-07-2019 09:36

hmm inbouwframe hebben ze bij Brezan maar die rubberen tsjoep achter op de radio niet. Iemand enig idee hoe dat noemt of waar ik het kan vinden? Anders wordt het een DIY oplossing..

Jort 11-07-2019 07:13

Quote:
Originally Posted by ar1g3
hmm inbouwframe hebben ze bij Brezan maar die rubberen tsjoep achter op de radio niet. Iemand enig idee hoe dat noemt of waar ik het kan vinden? Anders wordt het een DIY oplossing..


Dat rubberen ding op de achterkant is niet noodzakelijk. Je (aftermarket) radio past prima zonder.

RobertVoorst 11-07-2019 07:46

Met alleen de DIN kooi blijft de radio denk ik ook prima zitten inderdaad, gewoon even proberen!

Anders even een topic in de vraag & aanbod maken, heeft van iemand los liggen!

golf mkII 16v 09-10-2019 19:37

Slede en rubber dopje zit er bij elke nieuwe radio bij

The_Rabbit 26-10-2019 12:13

Rubber dop is niet noodzakelijk. Zit bij mijn Kenwood in de Mk2 er ook niet op en past perfect en zit 100% vast. Kan zelfs de radio niet plaatsen als de rubberdop erop zit door de bekabeling van de subwoofer die ook achter de radio zit. :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 15:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.