Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Lorinser LM6 opknap projectje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104630)

FalleNk810i 17-09-2012 14:04

Lorinser LM6 opknap projectje, update: nieuwe sierboutjes maar welke lijm gebruiken?
 
Aan de hand van dit topic wat ik eerder had aangemaakt mijn verslag van hoe ik het heb aangepakt!


Omdat de Lorinser velgen er niet uit zagen toen ik ze had gekocht, ik graag bezig ben met hobbyen en het laten doen aardig prijzig vind heb ik besloten om de velgen zelf zo goed mogelijk op te knappen!
De velgen zijn alle voorzien van gepolijste rand, maar doordat hier blanke lak op is gespoten en deze niet goed onderhouden zijn is het tussen het gepolijste gedeelte en de blanke lak gaan corroderen.
Ziet er dus niet uit en verpest meteen de look van de velgen, tijd voor een opknap beurt:

Ik ben begonnen met het grondig schoonmaken van de velgen met een lekker agressieve reiniger gevolgd door Iron-X.


























Hierna heb ik ze een tijd aan de kant gelegd omdat ik er nog niet over uit was wat ik er nou mee wou gaan doen.
Na een tijdje research gedaan te hebben op internet over velgen opknappen kwam ik iets tegen over verfafbijt.
Door de laag blanke lak met verfafbijt te verwijderen komt de corrosie bloot te liggen en deze eruit te schuren.

Verfafbijt erop:


















De tape is om het hart van de velg te beschermen tegen de werking van de verfafbijt, hoewel dit gepoedercoat is en het waarschijnlijk weinig effect erop zal hebben heb ik toch de gok niet genomen. Eveneens zijn de spelkaarten om de band te beschermen tegen de afbijt.

Nadat de blanke lak eraf is ziet het geheel er erg goed uit, de glans is terug enkel de corrosie zit er nog:








Hierna ben ik begonnen om met korrel 1000 de corrosie en andere lelijke plekken eruit te schuren (alles is nat geschuurd)








Na deze stap ziet het er al een stuk beter uit, geen lelijke plekken er meer in maar een mooie alu rand, enkel nog aardig grof.
Daarom ben ik na het schuren met korrel 1000 over gegaan om alle velgen te schuren met korrel 1500, 2000, 2500 en als laatste korrel 3000.




Rechts is gedaan met korrel 3000, links nog met 1000.



Hierna rest alleen nog de laatste stap; het polijsten.
Hiervoor heb ik Meguiars All Metal Polish gebruikt i.c.m. een doek en het resultaat is dan als volgt:






En dan uiteindelijk op de Audi, ze gaan er alleen niet lang opzitten aangezien het er niet uit ziet omdat de auto zo hoog op z'n poten staat en de winter er weer aan komt. Na de winter komt er een schroefset onder en dan komt het allemaal een stuk beter uit.



Mice 17-09-2012 14:07

Nice! Netjes gedaan :thumbup:

Tjaap 17-09-2012 14:19

Welke reiniger heb je gebruikt?

FalleNk810i 17-09-2012 14:22

Dasty natuurlijk haha

Thanks!

Wouter42 17-09-2012 14:58

Quote:
Originally Posted by FalleNk810i
Dasty natuurlijk haha


+1 :thumbup:

Mooi geworden hoor!

C1Rob 17-09-2012 15:04

Mooi geworden JJ ;)

erik_jetta 17-09-2012 15:10

Quote:
Originally Posted by FalleNk810i
Dasty natuurlijk haha

Thanks!


Heb je nog meer dan dasty gebruikt? want zie hier dat paarse spul, en dat andere flesje op de achtergrond;)

Mooi resultaat in ieder geval!



FalleNk810i 17-09-2012 15:29

Thanks iedereen :)

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
Heb je nog meer dan dasty gebruikt? want zie hier dat paarse spul, en dat andere flesje op de achtergrond;)

Mooi resultaat in ieder geval!

[IMG]-[/IMG]


Heb je alleen plaatjes gekeken? :tongue:

Quote:
Ik ben begonnen met het grondig schoonmaken van de velgen met een lekker agressieve reiniger gevolgd door Iron-X.

mk1-madness 17-09-2012 16:01

Tsja,
Quote:
graag bezig ben met hobbyen
.......

Waarom zit dat sierlijstje ernog niet op dan...en die deuk in de deur?

Maar lekker gehobbyet (?) JJ ! Het zal er met de schroefset iid veel beter uit zien!

FalleNk810i 17-09-2012 16:16

Quote:
Originally Posted by mk1-madness
Tsja, .......

Waarom zit dat sierlijstje ernog niet op dan...en die deuk in de deur?

Maar lekker gehobbyet (?) JJ ! Het zal er met de schroefset iid veel beter uit zien!


Omdat dat veel meer geld kost, en aan die deuk kan ik zelf niks doen, enkel betalen en die strips is ook 10 min werk als ik ze heb.
Hier was ik toch een paar dagen mee bezig :D

EnVeeZee 17-09-2012 17:54

Het resultaat mag er zijn!

Quote:
Originally Posted by FalleNk810i


Eveneens zijn de spelkaarten om de band te beschermen tegen de afbijt.



Einfach genial :thumbup:

gti-er 17-09-2012 19:45

puik werkje kerel, zijn echt super opgeknapt! :thumbup:

mk1-madness 17-09-2012 20:00

Quote:
Omdat dat veel meer geld kost, en aan die deuk kan ik zelf niks doen, enkel betalen en die strips is ook 10 min werk als ik ze heb.
Hier was ik toch een paar dagen mee bezig


Toch gehapt :D

joossie 17-09-2012 20:02

MMM ja ziet er goed uit....

maar is deze niet een beetje krom dan???



en ga ook even met een klein kwastje door en over de nep boutjes dan word het daar ook mooi schoon. Ook kun je ze zo uitboren ze zijn van plastic en dan druk je er zo nieuwe in.... Heb je helemaal weer mooie wielen.

Staat goed onder de Audi.

FalleNk810i 17-09-2012 20:04

Thanks mannen!

Ja dat kaarten trucje had ik ergens af gekeken, maar werkt perfect :)

En Ronnie: pfff haha

g-loudertje 18-09-2012 08:49

Netjes! Toch leuk om het eindresultaat te zien! :)

de clown 18-09-2012 09:37

mooi geworden, alleen zou de boutjes eruit boren, die zijn nu wel een doorn in het oog

FalleNk810i 18-09-2012 12:15

Thanks!
Ja die boutjes moeten inderdaad nog, maar durf het niet zo goed. Zometeen krijg ik ze er niet uit en zijn ze helemaal naar de klote..
Kan ze ook niet eruit trekken want ze liggen nogal diep.

FalleNk810i 09-10-2012 20:46

Wederom een setje velgen gepolijst, veel werk maar het resultaat is altijd wel erg lekker :D



Audi1981 09-10-2012 20:51

En met de winter in aantocht kan je jezelf verheugen op nog veel meer polijstwerk :D
Maar ik neem aan dat je ook een winter setje hebt :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 06:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.