Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Gesplitst -> "Dapper" discussietopic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131342)

Rick 06-01-2015 21:28

Gesplitst -> "Dapper" discussietopic
 
Dope serie foto's:















rallyegolf driver 06-01-2015 22:38

Heule mooie wagen, alleen die US bumpers he...

sanderz 06-01-2015 22:46

en die wokpannen :screwy:

feffe 07-01-2015 13:54

die hippe man er bij is ook jammer.

Vains 07-01-2015 18:47

Heerlijke 6-serie

Joentje 07-01-2015 22:48

Quote:
Originally Posted by feffe
die hippe man er bij is ook jammer.


Gelukkig geen swagger stickerboer, maar iemand met stijl..

Rick 07-01-2015 22:57

Quote:
Originally Posted by Joentje
Gelukkig geen swagger stickerboer, maar iemand met stijl..


Precies, kerel komt wat dichterbij het "dapper" verhaal dan de meeste "tsjappies" met zo'n sticker. :thumbup:

Misha 08-01-2015 08:39

Met zo'n 6-serie heb je ook net wel even wat anders onder je kont dan een verlaagde Polo 6n met een achteruit vol stickers.

Area51 08-01-2015 09:36

Over appels en peren vergelijken gesproken....

Misha 08-01-2015 09:53

Nou, de meeste die hier in Nederland als 'Dapper' door het leven gaan die komen vaak niet verder dan iets soortgelijks.
Dan vind ik het toch een hele verademing om zo links en rechts wat op het net te zien wat mij iets meer aanspreekt.

René 08-01-2015 10:10

wtf is Dapper?

Misha 08-01-2015 10:24

Opzich een hele toffe pagina/movement uit Amerika, 'Purveyors of quality'. https://www.facebook.com/dapper.us?fref=ts

Maar zoals dat dan gaat in Nederland, als lekker-achter-de-hype-aanlopen-landje, gaan de eerste de beste kids die menen dat ze een 'Dapper-waardige' auto hebben een ripoff van die sticker op hun voorruit plakken, en dan zijn dan net van die boytjes die in de grootste zooi rijden. Dat geeft dan eigenlijk een concept wat heel tof is een hele verkeerde invulling. En ook ongewenst, want ik geloof niet dat de founders van Dapper er echt op zitten te wachten dat iemand uit Nederland met een Jetta 1.3 met roze staaltjes hun merk voert, wat staat voor quality (in de breedste zin van het woord, auto's/vrouwen/architectuur/etc.). Maar goed, je houdt dat toch niet tegen, als iets populair is dan zal het zich verspreiden (gewenst of niet). Je kan het vergelijken met Stanceworks, Fatlace en ga zo maar door met al die merken die de afgelopen jaren als paddestoelen uit de grond schieten.

Area51 08-01-2015 10:55

Quote:
Originally Posted by Misha
, en dan zijn dan net van die boytjes die in de grootste zooi rijden.





:tongue:

Area51 08-01-2015 10:58

Quote:
Originally Posted by Misha
een verlaagde Polo 6n met een achteruit vol stickers.


Zoiets ??




:D

Misha 08-01-2015 11:12

Ja dat komt een heel eind in de buurt inderdaad. Dat is dan wel een 6n2 en zo op 't oog best een net ding maar er zullen ongetwijfeld op de eerstvolgende meeting legio voorbeelden te vinden zijn die bovenstaand verhaal ondersteunen :tongue:

NielsDub 08-01-2015 15:10

Ik begrijp de gedachte achter Dapper wel, maar dat meeloop issue is echt niet iets typisch Nederlands hoor. Die hele sticker plakkerij is een wereldwijde marketingtruc die inspeelt op 'erbij willen horen'. Koop iets van Apple en je krijgt er 2 stickers bij, koop een GoPro en je krijgt er 3 stickers bij. Wat moet ik ermee? Ik wil bellen en filmen, geen stickers plakken en laten zien dat ik een iPhone heb (net als >50 miljoen anderen...) Maar kennelijk zijn mensen hier toch erg gevoelig voor. De toegankelijkheid van social media is daardoor naast de grootste succesfactor ook meteen de achilleshiel, de oorspronkelijke gedachte / doelstelling van bijv. Dapper kan zomaar om zeep worden geholpen.

Wat mij betreft hoeft kwaliteit zich niet te bewijzen met een voorruitvullende sticker. De knappe mevrouwen die ik op die facebook pagina zie, hebben immers ook geen Dapper tattoo op de kont...

Nu on topic: 1000 pk in je beemer, dat is pas dapper !
En die 6 serie is idd top zoals ie is (denk daar nu eens een grote sticker op, is t gelijk een een enorm foute bak)

Misha 08-01-2015 15:44

De hype is ook niet 'stickers' an sich, het euvel is dat er een merk wordt gelanceerd aan de andere kant van de plas en dat dan 3 kwart van de Nederlandse scene in eens dat merk gaat voeren terwijl het helemaal niet past bij de auto waarin ze rijden. Het gaat puur om het 'erbij willen horen', wat je zelf ook al zegt. Je kan moeilijk zeggen dat Nederland trendsetting is in de 'tunerij'.

Ik zou die 6-serie met een Dapper sticker niet ineens fout vinden, ik associeer Dapper nog steeds wel met hun core business, het naleven van kwaliteit. Dus in mijn optiek zit die sticker op een dergelijke auto op z'n plek. Het wordt pas fout/lachwekkend/dom/etc. als je een zo'n merk op een kuthok plakt, alsof je een Coca Cola sticker op je blikje River Cola plakt.

Toevoeging on-topic:



Black Devil 08-01-2015 16:03

Nee die belachelijke spoiler waar ik met mijn hele familie aan kan dineren is 'Dapper'

tempel 08-01-2015 16:03

Quote:
Originally Posted by sanderz
en die wokpannen :screwy:


Diep bed velgen, :tongue: imo niks mis mee

Rick 08-01-2015 16:06

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Nee die belachelijke spoiler waar ik met mijn hele familie aan kan dineren is 'Dapper'


Waar staat er op die auto een Dapper sticker?


All times are GMT +1. The time now is 03:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.