Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Martin's Polo G40 Genesis (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108666)

maurice1987 04-04-2013 21:38

Super wagentje geworden martin, heb je nog gespot afgelopen vrijdag(voor de kei daar).. tenminste ik dacht dat jij t was!

MartinGT 05-04-2013 18:32

Zat je met dit weer al bij het ijscafe? :D

maurice1987 05-04-2013 21:28

hahah! nee ik reed daar met de auto van me vriendin;)

MartinGT 07-04-2013 20:39

Helemaal eens Koen :thumbup:

Vrijdag op de terugweg van het werk leek het net of de uitlaat lek was. :screwy:

Was het kapje van het CO pijpje losgescheurd.




Gelukkig had ik er nog eentje liggen :thumbup:




Verder met behulp van een setje blindklinkmoeren de linker dorpelijst gemonteerd.







En tot slot van wat sloophout een kratje getimmerd zodat het oude G40 blok netjes opgeborgen en getransporteerd kan worden.




Oja, zwarte temp sensor en een nieuw bandje voor de BBS'en zijn onderweg. :thumbup:

MartinGT 17-04-2013 19:34

Afgelopen vrijdag ben ik stil komen te staan met de G40, de startmotor bleek de geest gegeven te hebben. Dit kwam pas na een uit gebreide speurtocht en telefonische backup van Dennis aan het licht. Zondagochtend vlak voor de meeting vervangen, gelukkig had ik nog een goede liggen die nu prima dienst doet.




Ook nog 1 nieuwe band gemonteerd, konden de BBS'en er ook weer onder. :thumbup:




En hier het resultaat in Cuijk!




En op naar het volgende probleem, het mengsel is veel te rijk. Flink doortrekken resulteert in een flink zwarte rook achter de auto.




Iemand enig idee? Eerste gedachte is Lambda regeling.

Quattro_38 17-04-2013 20:33

Toch nog veel kleine dingetjes waar je over blijft struikelen.. Succes ermee, genoeg liefde krijgt hij in ieder geval!

The_Maxx 18-04-2013 22:19




Stond er netjes bij in cuijk!

bartuzz 18-04-2013 23:24

Moet je de sonde spanning even meten ef of deze pendelt.

Dennis-Mash 19-04-2013 11:42

Leuk om te zien hoe elk dingetje bij deze Polo gewoon aangepakt wordt en niet bij het eerste beste probleem de laan wordt uitgestuurd. :thumbup:

MartinGT 01-05-2013 19:51

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Leuk om te zien hoe elk dingetje bij deze Polo gewoon aangepakt wordt en niet bij het eerste beste probleem de laan wordt uitgestuurd. :thumbup:


Thanks, stapje voor stapje word hij weer origineel. :thumbup:

Quote:
Originally Posted by bartuzz
Moet je de sonde spanning even meten ef of deze pendelt.


:thumbup:

Laatst gemeten verbruik, 1:7. Snelweg kilometers, gemiddeld zo rond de 100 Km/h. :screwy:

CO-potmeter stond op 1800 Ohm ingesteld, terug gedraaid naar 600 Ohm. Resultaat; motor loopt mooier en word ook iets warmer. Teken dat het mengsel in ieder geval minder rijk is. Wel heb ik bij flink gasgeven nog altijd een pluim achter de auto, ook levert de auto nog niet echt vermogen.

In de dagen voor de prachtige Koninginnedag van gister nog druk geweest met de G40.

Het plan was om alleen de Lambda sonde te vervangen, maar zoals wel vaker kwam er meer ellende aan het licht.

Allereerst de oude Lambdasonde met kapot schroefdraad.




Deze vervangen waarna ik de achterdemper heb gedemonteerd. Tijdens de meeting in Cuijck kreeg ik namelijk van meerdere mensen te horen dat er ''iets'' rammelde....




Stukjes katalysator.




Afkomstig uit een kapotte katalysator. ;) (Gelukkig had ik nog een goede liggen, dus vervanging was geen probleem)




Ook in de einddemper zat nog het een en ander, dus maar besloten de slijptol erin te zetten. :screwy:







Tja, dan gelijk maar ombouwen tot absorptie demper?


Op naar de action voor schuursponjes en de plaatselijk scooter handelaar voor demperwol.




Toen een nieuwe pijp gemaakt die zorgt voor de rechtstreekse doorvoer van uitlaatgassen.




En in de demper gebakken.




Vervolgens de RVS schuursponsjes eromheen.




Dan een konijntje eromheen wikkelen met rvs ijzerdraad. :eek: :D




En verder opvullen.




Klepje weer dicht en afbakken.




En het resultaat met een laagje zinkspray om het af te maken.




Inmiddels zit de uitlaat onder de auto en het resultaat mag er zijn. Na 100 kilometer kan ik stellen dat hij net zo stil is als de originele IMASAF. Bijkomstig nadeel is wel dat het vermogen is toegenomen waardoor ik bij flink gas geven een slippende koppeling heb. :)

Anyway, geslaagd projectje. Ben heel benieuwd hoe het zich op de lange duur gaat houden. :thumbup:

De Pul 01-05-2013 20:01

die update's van jou zijn echt top.ik hou er van als iemand zo bezig is,beetje lassen,beetje prutsen,maar het komt altijd voor elkaar.super :thumbup:

Dennis-Mash 01-05-2013 21:48

Top!

Tjaap 01-05-2013 23:49

je eigen demper bouwen, ja waarom ook niet. LOL @ Action schuursponsjes :)

Audi1981 02-05-2013 10:35

Dan hoop ik dat je zeep gecoate sponsjes hebt genomen, kunnen we je herkennen aan de straal belletjes die eruit komt :D
Goed bezig! :thumbup:

MartinGT 02-05-2013 17:07

Precies Jaap, waarom niet? :)

Bedankt voor de leuke reacties! :thumbup:

toth75 02-05-2013 17:08

leuk om te zien, hoe creatief je een uitlaatdemper maakt :thumbup:

MartinGT 06-05-2013 20:46

Thanks mannen, inmiddels is de uitlaat al iets ingebrand en begint wat meer geluid te maken. Precies goed wat mij betreft, hoop dat het hier bij blijft. :thumbup:

Verder niet stilgezeten natuurlijk. Tellerbak vervangen, lelijk ding met witte wijzerplaten en ducktape ledjes eruit. Nette OEM erin (voor de bijdehandjes, de tellerstand moet inderdaad nog aangepast worden)

Oud en kapoet.




Nieuw, met dezelfde kilometerstand als het huidige Genesis interieur. :)




Oja ook nog een super net Corrado interieur gescoord, de orginele stoeltjes zaten echt wat te hoog. Die staan nu onder een kleedje in de garage.




De komende tijd het e.a in het interieur verder afwerken, nog een hoop open eindjes.

MartinGT 11-05-2013 21:38

Mini update, rechter portier vervangen voor een nettere. :thumbup:



René 11-05-2013 21:40

:thumbup:

Stoeltjes staan ook leuk! Een lage zit is altijd fijn.

De Limburger 11-05-2013 21:47

Filmpje van het uitlaatgeluid? Want daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar..


All times are GMT +1. The time now is 04:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.