Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   nieuw projectje, 87er MK2 1.3 carb (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=138727)

Mk1-Addict 18-09-2016 23:09

nieuw projectje, 87er MK2 1.3 carb
 
na een tijdje met wat nieuwer spul hebben gereden blijft het oude toch trekken! Een MK1 in de juiste staat is boven budget maar een MK2 is nog leuk te doen. In het verleden moest het een Gti/G60 zijn, nu met een 200PK Eos voor de deur is die must wat minder, lekker een 1.3 op de kop getikt

Even terug in de tijd: vorig jaar in een spontane bui een Polo Coupe gekocht,




een 1.0 en wat een briljant ding was dat! Deze na een maand of 6 verkocht en op dat moment wist ik dat ik weer een Golf wilde, een MK2

Via FB kwam ik mijn huidige auto tegen in Brabant, een witte 3 deurs met leuke accenten
















Plannen genoeg (als altijd)

* poetsen
* verlagen
* wielen
* twingo dakje erin

have fun :cool:

Mk1-Addict 19-09-2016 22:37

inmiddels mijn bullitlist aan het afwerken!

* poetsen
ongoing, al een en ander met klei gedaan en iets gepoetst, aangezien het geen metallic is best een klus om wat glans te krijgen..

* verlagen
bij de aankoop zat ook een sjaak set, inmiddels onder de auto

* wielen
via een kennis een mooi set ATS Cup White in 15" weten te regelen, alleen nog nieuwe banden monteren, die er op liggen komen uit 1996(!)

* twingo dakje erin
Dennis (aka Subdubber) heeft al meerdere auto's voorzien van een Twingo-dak. Al bij aanschaf van de auto stond deze klus gepland!













en als eindresultaat tot nu toe:




more to come

The Skinnmeister 20-09-2016 06:37

Ziet er netjes uit :thumbup:

KoZegwaard 20-09-2016 13:50

Zeker tof!
Mooie auto als basis, gewoon een bescheiden lijst aan wensen er bij en die dan ook snel doorwerken, dat kan ik waarderen.

Mk1-Addict 20-09-2016 22:49

zoals bij alle auto's op leeftijd gaat de wang aan de bestuurderskant vaak kapot. Een oplossing daarvoor heb ik jaren geleden al geleerd van een bekleder, wissel de vulling met rechts en repareer de kapotte wang, deze komt dan aan de binnenkant van de rechter stoel.
















binnenkort de auto maar eens mee naar de poetsafdeling en alles reinigen met de waterstofzuiger :thumbup:

Mk1-Addict 05-10-2016 20:42

lekker aan het rommelen geweest met de MK2:

eenarmige wisser gemaakt, nog niet helemaal tevreden over de slag maar de looks op deze auto bevalt me wel:




US lights in elkaar geknutseld, 5w/21w lampje erin gezet met het volgende resultaat als stadslicht:




en in een filmpje op jouw buis

Volgende project : http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120070

nog een leuke zwart/wit:



Mk1-Addict 08-10-2016 20:39

yes! ook mijn achterlichten lekker omgeknutseld:



René 08-10-2016 21:50

Cool ding zo! Lekker jaren `90 :)
Zelfs het kenteken (de cassettebandjes :D )

DenJenMel 09-10-2016 08:16

Love it! :wuv:

DaveMk2 09-10-2016 09:13

Mooi resultaat nu al! 👌🏼

gti-er 09-10-2016 13:04

goed bezig zeg...gaat helemaal goedkomen! :thumbup:

Mk1-Addict 09-10-2016 21:51

thnx all

Marxje 09-10-2016 22:13

Leuke updates!

Heb zelf een keer een twingo glazen dak ingebouwd in een arosa, maar dit gaf me teveel herrie met het dak open.

Zonder klapraampjes ging het bulderen boven de 50km/h, hoe is dat in een vouwdak?

En die us lights, gaaf gedaan, brengt me op een idee, dis ga ik schaamteloos kopiëren van je als je het goed vind ;)

Ik wil er nog een heckblende opzetten (relfectorplaat), niets voor jou ook?

Mk1-Addict 09-10-2016 22:38

Quote:
Originally Posted by Marxje
Leuke updates!

Heb zelf een keer een twingo glazen dak ingebouwd in een arosa, maar dit gaf me teveel herrie met het dak open.

Zonder klapraampjes ging het bulderen boven de 50km/h, hoe is dat in een vouwdak?

En die us lights, gaaf gedaan, brengt me op een idee, dis ga ik schaamteloos kopiëren van je als je het goed vind ;)

Ik wil er nog een heckblende opzetten (relfectorplaat), niets voor jou ook?


dakje maakt voor mij niets teveel herrie, op de snelweg doe ik het 1/3 open, gaat prima

absoluut, lekker nadoen met die lampjes, staat ze goed. Ik ben al een kerel op MP tegengekomen die heckblendes verkoopt maar die zit in de regio Rotterdam, iets te ver naar mijn zin, wel een gaaf iets :thumbup:

DenJenMel 10-10-2016 16:33

Quote:
Originally Posted by Mk1-Addict
Ik ben al een kerel op MP tegengekomen die heckblendes verkoopt maar die zit in de regio Rotterdam, iets te ver naar mijn zin, wel een gaaf iets :thumbup:

Bij hem heb ik er ook 1 gekocht, aardige kerel :thumbup:

Polarsilber 10-10-2016 20:30

Leuke wagen met toffe (originele) details. Alleen nog ff een oude type grill scoren! :thumbup:

Achterlichten US-style laten branden verbetert de veiligheid vind ik omdat ze standaard toch wat weinig licht geven. Echter met de buitenste erbij vond ik de remlichten weer te weinig opvallen omdat er geen 3e remlicht is. Vandaag dat ik alleen de binnenste lampen mee laat branden! :)

Mk1-Addict 10-10-2016 20:43

Quote:
Originally Posted by Polarsilber
Leuke wagen met toffe (originele) details. Alleen nog ff een oude type grill scoren! :thumbup:

Achterlichten US-style laten branden verbetert de veiligheid vind ik omdat ze standaard toch wat weinig licht geven. Echter met de buitenste erbij vond ik de remlichten weer te weinig opvallen omdat er geen 3e remlicht is. Vandaag dat ik alleen de binnenste lampen mee laat branden! :)

Oud type grille staat op de wish-list

Hoe ziet dat eruit met die lampen zo? Pica?

Mk1-Addict 15-10-2016 00:10

In aanloop naar de APK de auto laten voorkeuren:

- CO is 5%, samen met de niet werkende choke genoeg reden voor een revisie! Carb ligt nu bij Dragon gr Dragon voor onderzoek, wordt vervolgd!

BasApeldoorn2 17-10-2016 15:13

Quote:
Originally Posted by Mk1-Addict
Oud type grille staat op de wish-list

Hoe ziet dat eruit met die lampen zo? Pica?


Ziet er stoer uit!
Gaan alle drie de lampen ook feller branden bij remlicht?

chrisjuh 17-10-2016 17:36

Vette Golf zo! :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 20:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.