Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Olielampen werkt niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142650)

The_Rabbit 07-10-2018 00:50

Olielampje werkt niet
 
Zoals de titel al vermeld werkt het olielampje op mijn dash niet. Ik weet dat dit normaal hoort te knipperen als je het contact aanzet. Kan dit te maken hebben met de oliedruksensoren of zit het probleem in de tellerbak? Al de rest functioneert normaal. Het gaat om een 1.8 GU van '89.
Mvg.

Function 07-10-2018 09:53

Pit vervangen en opgelost...

Arnaud 07-10-2018 12:42

Quote:
Originally Posted by Function
Pit vervangen en opgelost...


Is dat zo?

Erik Baas 07-10-2018 13:26

Quote:
Originally Posted by Function
Pit vervangen en opgelost...
Onwaarschijnlijk, het is nl. een LED en die gaan zelden stuk. Ik denk als eerste aan de lagedruksensor, die hoort in rust gesloten te zijn; daar moet je dus op beide polen massa meten (met een testlampje).

The_Rabbit 07-10-2018 18:25

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Onwaarschijnlijk, het is nl. een LED en die gaan zelden stuk. Ik denk als eerste aan de lagedruksensor, die hoort in rust gesloten te zijn; daar moet je dus op beide polen massa meten (met een testlampje).

Ik dacht ook dat die LED's bijna nooit stuk gaan.

Function 07-10-2018 19:54

Quote:
Originally Posted by Function
Pit vervangen en opgelost...


Humor. Het is niet voor iedereen weggelegd.

The_Rabbit 08-10-2018 12:35

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Onwaarschijnlijk, het is nl. een LED en die gaan zelden stuk. Ik denk als eerste aan de lagedruksensor, die hoort in rust gesloten te zijn; daar moet je dus op beide polen massa meten (met een testlampje).

Waar zit de lagedruksensor juist? Is het die op de zijkant van de kop?

Rinus66 08-10-2018 12:45

Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Waar zit de lagedruksensor juist? Is het die op de zijkant van de kop?


Ja.

The_Rabbit 08-10-2018 12:47

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Ja.

Thxs. :thumbup:

The_Rabbit 08-10-2018 18:42

Lagedruksensor is uitgetest, deze werkt dus perfect. Zou het dus toch aan de tellerbak kunnen liggen?

Roy16VG60 08-10-2018 19:17

Ik zou het eerder gokken op je hogedruksensor op je oliefilterhuis. Dit is een maakcontact, dat wil zeggen dat hij schakelt als de druk hoog genoeg is, meestal 1,8 bar. Als deze stuk gaat en dus doorverbonden blijft denkt je teller dat er voldoende oliedruk is en blijft het ledje uit. Het draadje eraf trekken moet voldoende zijn deze uit te sluiten.

Let op; afhankelijk van je uitvoering kan er ook een olie temperatuur sensor op je filterhouder zitten... verwar hem hier niet mee.

The_Rabbit 08-10-2018 19:34

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Ik zou het eerder gokken op je hogedruksensor op je oliefilterhuis. Dit is een maakcontact, dat wil zeggen dat hij schakelt als de druk hoog genoeg is, meestal 1,8 bar. Als deze stuk gaat en dus doorverbonden blijft denkt je teller dat er voldoende oliedruk is en blijft het ledje uit. Het draadje eraf trekken moet voldoende zijn deze uit te sluiten.

Let op; afhankelijk van je uitvoering kan er ook een olie temperatuur sensor op je filterhouder zitten... verwar hem hier niet mee.

Ok, dan zal ik dit morgen eens proberen.

The_Rabbit 09-10-2018 18:59

Draad op de hogedrukschakelaar losgemaakt, maar lampje werkt nog steeds niet. Heb de schakelaar ook uitgemeten met draaiende motor en deze blijft dus wel gesloten. Toch eens een nieuw exemplaar indraaien.

The_Rabbit 10-10-2018 18:06

Vandaag beide stroomdraden naar de drukcontacten uitgemeten, geven allebei rond de 12V. Ik denk dat ik dus toch in de tellerbak moet gaan zoeken. Ook eventjes de radio correct aangesloten. Als ik deze aanzette ging mijn dashverlichting + plaatverlichting branden. :screwy: Dit is dus ook van de baan. Ook de achterruitwisser is gemaakt. Als men natuurlijk de fiche afkoppeld kan deze zeker niet werken. Tevens alles terug in de juiste positie gezet. :D Dus nu nog dat olielampje en alles in de Golf werkt weer perfect! :thumbup:

The_Rabbit 30-10-2018 21:59

Update: nu heb ik verleden week de schakelaar op het oliefilterhuis vervangen en die op de kop wat gereinigd. Het rare is dat als de auto een nacht stilgestaan heeft en ik zet hem de dag nadien op contact, het lampje normaal knippert ter controle. Start ik de motor gaat het ook uit. Leg ik de motor weer stil en start hem 5 minuten of een uur nadien,werkt het weer niet. :screwy: Raar maar waar!

Mk2jetta1990 31-10-2018 07:42

olie lampje hoort 3x te knipperen als je het contact aanzet en als je geen oliedruk hebt zou de zoemer ook moeten gaan boven 2500 toeren

The_Rabbit 18-10-2019 17:41

Vanmiddag de boosdoener vervangen. Probleem zat dus wel degelijk in de tellerbak. Dus maar van 2 tellerbakken, 1 goeie gemaakt en alles werkt nu zoals het moet. :thumbup:




All times are GMT +1. The time now is 07:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.