automatische lashelm
Mijn automatische lashelm lijkt niet meer snel te dimmen waardoor ik zo ga kijken: :wow:
Ben dus op zoek naar een nieuwe, iemand recent nog eentje gekocht en er tevreden mee? |
Weet niet wat het mag kosten? Want ik heb er ook eentje die bij Van Cranenbroek vandaan komt. Niet echt bij jou in de buurt om te halen.
Goedkoop en werkt super. Het is natuurlijk geen 3M Speedglas maar goed, die zijn dan ook behoorlijk prijzig. |
Ik zat te denken aan rond de 75 euro.... op mp staan er zat voor onder dat bedrag, en rustbuster heeft ook een 'goeie' voor 100 euro.
|
Ik heb deze van Welders Arcade vorig jaar na wat research gekocht; http://www.ebay.nl/itm/WELDERS-HELM...=item2a0b1055f4
Bij nader inzien gebruik ik de slijpstand echt nooit, omdat je zo weinig ziet. |
Deze is ook niet verkeerd:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...rbon-nieuw.html |
Zit er geen baterijtje in wat leeg is??
er zijn zoveel varianten leverbaar.. |
Quote:
Volgens mij heeft een maatje van mij deze toen ook gekocht alleen dan in het zwart. En hij last er tot vandaag nog steeds mee :thumbup: |
Ik heb een 3M speedglas, wil nooit meer anders.
|
Hier ook alleen maar speedglas, inderdaad als je dat gewend bent wil je niet meer anders.
Wat voor laswerk doe je? Alleen Mig mag (plaatwerk?) of ook weleens tig? En tot hoeveel A? De speedglas 100V is een erg leuk geprijsd kapje. Maar over jou lashelm, inderdaad zit er een batterijtje in, deze kan je soms vervangen....welk type is het? |
kijk idd of je hem niet gewoon een nieuwe batterijtje moet geven, en issie echt stuk...
zou mijn advies zijn, koop een speedglas, gewoon 2e hands van marktplaats. die display's gaan eigenlijk niet stuk, en spatglazen etc zijn prima nieuw te koop(prijzen vallen reuze mee!) ik kocht mijn vorige speedsglas 9000 serie voor 50 euro... en heb nu een 100 blaze (met die vlammen....) gekocht voor 80.. super fijne kappen. heb ook met die standaard kappen gelast, en dat is eigenlijk maar tobben als je het gaat vergelijken. (en ik ben echt maar een amateur mig/mag lasser) |
Ik heb nu een Eyerex helm. Gisteren nog uit elkaar gehaald om te kijken of er een batterij is om te vervangen, maar niet dus. Ziet eruit alsof het op zonnecellen werkt.
Ik las alleen mig/mag aan plaatwerk, uitlaten etc. |
Quote:
Zonnecellen kan maar dan moet er toch een buffer in zitten, dit is dan waarschijnlijk een aangesoldeerde knoopcel. Dit topic is dan wel interresant ;) Mocht je een andere kap willen kopen dan raad ik dus de 100V aan van speedglas voor mig/mag werk :thumbup: |
Speedglas! Super fijne kapjes.
Laatst een klein stukje gelast met een Esab (koste 75 euro) en ook dat viel niet tegen. |
Quote:
Bedankt voor je tip op het lasforum, klinkt precies zoals mijn 'module', ga ik ook proberen! :thumbup: |
Das een goeie.
Ik heb een heel mooi laskapje met specialpaint, ook zelfdimmend. Ding heb ik een keer in het licht laten liggen. Denk dat die dus altijd aan gestaan heeft. Een week later deedt ie niets meer. Heb er een goedkope van marktplaats bij gekocht. Maar wil mn specialpaint kap toch wel weer werkend hebben |
All times are GMT +1. The time now is 21:16. |