Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vr6 valt uit tijden rijden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=145599)

Maurice321 05-07-2022 19:33

Vr6 valt uit tijden rijden
 
Hallo allemaal,

mijn auto, golf 3 vr6 '94, valt soms uit tijdens het rijden. Als er bijvoorbeeld wordt gereden dan voel je dat hij in houdt en vervolgens valt de teller uit etc. en is het helemaal gebeurt. Kort erna, of direct erna kan je alweer starten en verder..
Zou het een massa probleem kunnen zijn? Ik denk misschien van wel, wat zou een oplossing kunnen zijn.
Een extra massakabel trekken heb ik ergens gelezen, maar hoe en vanaf waar naar waar? Iemand ideeen?
Tevens valt mijn tellerbak heel soms uit, dus de km teller en toerenteller, wellicht dat dit ook met een massa probleem te maken heeft.
Ik hoor graag van jullie!

Gr. Maurice

The Skinnmeister 06-07-2022 07:41

Klinkt idd als een electronisch probleem, kan zomaar een massa zijn. Vaak zit er achter op de cilinderkop of op de bak een massa strip. Deze willen vaak door ouderdom en warmte breken. Misschien even checken dat dit niet het probleem is.....

VWJYI 06-07-2022 15:57

Golf 3 heeft ook zwakke contactsloten. Bij 2 van mijn GTI’s had ik dezelfde problemen als wat jij aangeeft. En bij beide was het het contactslot.

Maurice321 06-07-2022 17:23

Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal es kijken of die massastrip op de bak nog goed is.
En inderdaad contactblokje ga ik vervangen. Meende alleen dat als deze defect is het een probleem kan geven met het starten..
Het relais 109 kan ook een oorzaak zijn las ik, zijn hier ervaringen mee?

Rallyegolf20vt 10-07-2022 09:32

Soms scheurt er ook een spoortje op het printje ook van de startblokkeering en heb dezelfde soort problemen.

Maurice321 10-07-2022 17:21

spoortje op het printje van de startblokkering?? Waar vind ik dit?
ik heb btw het contactblokje inmiddels vervangen, helse klus nog wel want zat geen beweging in het busje..maar tis gelukt;P
ik heb de massa kabels ook gecheckt maar die lijken in orde te zijn..kan er niet een extra massa gemaakt worden op een of andere manier?

Maurice321 11-07-2022 19:27

ik heb ook een andere tellerbak geprobeerd, deze werkt wel. Dus vwb het uitvallen van de tellerbak zal het daar zelf wel aan liggen helaas..had hem al eens laten repareren bij kms, zijn er nog andere bedrijven die dit kunnen?

Maurice321 06-08-2022 08:33

Tellerbak vervangen door een andere, werkt prima. Helaas alleen andere km stand.

Het uitvallen gebeurt nog sporadisch;
Benzine filter alvast maar vervangen, kon ook geen kwaad, was de originele nog:P
Heb de auto ook uitgelezen, en kreeg een code LMM. Wellicht dat deze defect is en de boosdoener..

The Skinnmeister 09-08-2022 06:33

Km stand is aan te passen op de teller, heb ik ook ooit eens gedaan.
Als ik jouw foutcode lees, zit ik in 1 keer te denken aan de lambda sonde, staat ook in verbinding met de LMM. Maar als die verkeerde waardes geeft kan de auto zeker wel afslaan..... Zou daar eens naar kijken.

Maurice321 30-09-2022 18:11

Heb de brandstofrelais weer vervangen, maar dan door een originele en 2 extra massakabels getrokken. Vooralsnog geen uitval gehad:)
Als hij weer uit valt dan ga ik es kijken voor een andere originele lamdasonde..

yuli 30-09-2022 20:10

Mijn vr6 vroeger had dit met een defecte bobine. Bij een bepaalde temperatuur sloeg deze af.

The Skinnmeister 21-10-2022 06:23

En, blijft alles goed??


All times are GMT +1. The time now is 08:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.