Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf MKII GTI 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=145764)

The Skinnmeister 28-10-2022 09:46

Golf MKII GTI 16V
 
Om het forum toch aan de gang te houden, plaats ik nu ook mijn nieuwe project. Het betreft een Golf GTI 16V uit 1986. Deze heeft al geruime tijd stilgestaan, onder een boom, gezien de dennennaalden die echt overal zitten. Heb deze samen met mijn vader aangekocht ongeveer een jaar geleden, als los, niet rollend, casco. zonder motor maar wel met papieren. De wagen is voor meetings opgebouwd geweest in de 00's, met diverse led, en andere 'tuning' benodigdheden, heeft gezien de stickers in Helmond en omstreken rondgereden. Heb zelf nog een KR motor staan, dus deze moet er in de verre toekomst nog ooit in gaan komen. Ga ik samen met Redbull opbouwen en voorzien van de onderdelen die er nog missen. Body wordt kaalgemaakt en wat we verder nog gaan doen ze we dan wel weer, geen haast en we nemen het zoals het komt.

Maar nu plaatje bij het praatje:









Ik hou jullie zoveel mogelijk op de hoogte ;)

The Skinnmeister 28-10-2022 09:50

Nu was ik laatst in mijn archieven aan het neuzen, vind ik dit artikel uit het Eindhovens Dagblad wat ik ooit bewaard heb. Dit is een verslag van de meeting bij Ikea (Son) toentertijd. Kunnen jullie zien hoe de wagen er ooit uitgezien heeft.

Als er nog meer info is hoor ik dit natuurlijk graag, en ja, de achterlichten zijn te koop ;)



daNpy 28-10-2022 10:31

Succes met de verkoop van die achterlichten :D

steven16v 29-10-2022 06:51

Mooi project. Vind nog steeds jammer dat ik mijn 16v destijds heb verkocht. Succes met de opbouw en de verkoop van je achterlichten. :D

Joseph86 30-10-2022 21:03

Mooi project! Deze auto heeft indd jarenlang in Helmond rondgereden vaak met andere wielen en ook een rallye grill, inclusief traanplaat vloermatten?

The Skinnmeister 31-10-2022 07:36

Als ik op de laatste foto kijk zat er toen een Jetta front in, maar mss dat er eerder een ander neusje op zat..... Als er nog meer info over de wagen is hoor ik dat graag, staat al sinds 2004 stil.

The Skinnmeister 31-10-2022 07:37

Quote:
Originally Posted by steven16v
Mooi project. Vind nog steeds jammer dat ik mijn 16v destijds heb verkocht. Succes met de opbouw en de verkoop van je achterlichten. :D


Ik heb eerder ook al wagens verkocht waar ik later spijt van kreeg, nu toch maar weer eens proberen ;)

vdWal. 01-11-2022 19:36

het is dat ik een jetta rij en de lampen niet passen maar anders :D

leuk om te ben benieuwd naar wat je er van gaat maken in de loop der tijd. :thumbup:

Joseph86 01-11-2022 20:38

Ik weet wel, dat de kleur van Alfa Romeo
Is.

The Skinnmeister 02-11-2022 07:13

Quote:
Originally Posted by Joseph86
Ik weet wel, dat de kleur van Alfa Romeo
Is.


Dat denk ik ook ;)

The Skinnmeister 11-11-2022 12:04




De ramen en deuren verwijderd, zwenkwielen eronder zodat de body makkelijk te verzetten blijft. Nu staat deze binnen en gaan we beginnen aan het laswerk. Motorruimte heeft wat plekken zoals ook de wielkasten achter. Oftewel de bekende plekken. Dorpels en buitenwielranden zien er vooralsnog zeer goed uit.

steven16v 12-11-2022 16:53

Wat zijn de plannen? Origineel? Ben je er al uit welke kleur het moet worden?

arnout99cc 14-11-2022 09:01

succes, altijd leuk om projecten te zien en volgen

The Skinnmeister 14-11-2022 10:06

Wil de wagen zo origineel mogelijk houden/maken. Kleur is nog een discussie punt, staat wit op kenteken maar dat blijft ie iig niet ;)

We proberen zo veel mogelijk te posten, dit weekend alleen niks gedaan, wordt aankomende week weer......

The Skinnmeister 29-11-2022 07:15

Toch afgelopen weekend weer wat gedaan, heb het linker binnenscherm ontdaan van de roest en verdere narigheid. Zowel wielkast als motorruimte, heeft lv een tikje gehad ooit. Zie het krantenknipsel hierboven.... Toch even alles goed nalopen en behandelen. Ben vergeten foto's te maken, deze volgen zsm :redface:

The Skinnmeister 06-02-2023 13:41

Dit weekend weer wat gedaan. Laatste tijd niet veel zin en tijd gehad, we proberen het weer een vervolg te gaan geven.




Dashboard en kachel eruit, alles zag er nog goed uit en nog nooit eruit geweest. Zat nog de originele kachelradiateur in..... Kunnen we overal goed bij, want doordat deze lang stil heeft gestaan heeft er ook wat water in gestaan. Lekker alles schoonborstelen en evt lassen waar nodig :redface:

RobertVoorst 06-02-2023 16:09

De originele kachelradiateur.., da's ook weer een unicum!

Ik dacht dat ze per definitie altijd hoorden te knappen (uit ervaring :D )

The Skinnmeister 07-02-2023 07:34

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
De originele kachelradiateur.., da's ook weer een unicum!

Ik dacht dat ze per definitie altijd hoorden te knappen (uit ervaring :D )


Dat klopt idd, een hele originele kan ik mezelf ook niet herinneren ooit vast gehad te hebben.......

The Skinnmeister 24-05-2023 07:27

Op Hemelvaartsdag begonnen met laswerk aan de motorruimte. Omdat deze (denk ik) buiten gestaan heeft zijn de randen binnenschermen toch wel slecht. Vooral de liggende delen, helaas vergeten foto's te maken :redface:
Volgen spoedig.....

Audi1981 31-05-2023 07:54

Lekker bezig! :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 14:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.