Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Remklauwen reviseren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=145221)

86C 11-10-2021 17:22

Remklauwen reviseren
 
Hallo allemaal. De remklauw rechtsachter op mijn Corrado lekt remvloeistof. Tijd voor een revisie denk ik. Maar, moet je remklauwen altijd per 2 reviseren (links+rechts), of kan je dat per kant doen?

RobertVoorst 11-10-2021 18:32

Je kan ze per zijde doen, maar dan bestaat er de kans dat enig verschil in de rembalans kan komen. Zal niet veel zijn maar toch.

Daarbij komt dat als je rechter klauw nu lekt, het niet ondenkbaar is dat de linker ook binnen aanzienlijke tijd een revisie nodig heeft. Ook is het altijd ‘sneller’ om beiden te doen. Zo hoef je maar 1 keer de auto op te krikken, 1 keer uitvogelen hoe dat kût handremmechanisme los moet, heb je een tweede klauw ter referentie liggen mocht er iets uit elkaar springen tijdens het demonteren en hoef je de remmen maar 1 keer te ontluchten na de tijd :thumbup:

VeeDubber 11-10-2021 19:14

Wat Robert zegt...
Kan per stuk, ik zou altijd per 2 doen

Van Limburg 12-10-2021 09:07

Dit soort zaken / 2.
Links zal snel volgen

SciroccomTDI 12-10-2021 11:27

Wat naar mijn mening ook interessant is:

zo iets

Als je zelf aan een revisie begint, weet je nooit 100% zeker wat je aantreft. Als je een gereviseerde (of soms zelfs nieuwe) klauw koopt, heb je geen onverwachte problemen.

Als je helemaal geen zin hebt in poetsen en roest, pak je zo iets er bij:

linkje

Zo fijn tegenwoordig, dat dit niet meer een rib uit je lijf kost zo als vroeger...

PS. Ik heb maar heel snel naar "Corrado remdelen" gezocht. Ik heb geen ervaring met Corrado's en geen idee of er verschillende achterremmen op hebben gezeten, dus kijk alsjeblieft na wat je nodig hebt en zoek het goede uit :thumbup:

daNpy 12-10-2021 11:50

Ik heb voor onze Arosa vorig jaar de remklauwen achter vernieuwd en dit jaar zijn ze voor aan de beurt. Ik vervang ze gewoon, want voor 55 E/stuk ga ik niet zitten kloten.

Hoewel ik wel graag remmen reviseren zou willen leren :D

86C 12-10-2021 18:17

Dank voor de info iedereen. De remklauwen van mij zien er niet eens echt oud uit, maar eentje lekt. Ik ga ze beide toch maar eens proberen te reviseren. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn toch?
Het verwijderen van het handremmechanisme en het lossen van de vastzittende remslang op de klauwen lijkt nog wel het lastigste.

RobertVoorst 12-10-2021 18:50

Is verder alles behalve spannend. Absoluut niet moeilijk maar soms gewoon een priegelwerkje waar je goed de tijd voor moet nemen!

volkswein-rider 13-10-2021 21:09

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Is verder alles behalve spannend. Absoluut niet moeilijk maar soms gewoon een priegelwerkje waar je goed de tijd voor moet nemen!


Absoluut.
En inderdaad goed de tijd nemen. Ook met schoonmaken.

86C 06-11-2021 12:37

Ik vind dit een lastigere klus dan verwacht!

Uitbouwen remklauw is gelukt, demonteren en vervangen o-ringen ook.
Maar bij het weer samenbouwen van de remklauw loop ik op het volgende probleem.
In de behuizing waar de zuiger in komt zit een veer. Deze veer wordt op zijn plek gehouden door een borging. Om de borging weer op de goede plek te kunnen plaatsen, lijkt het alsof je de veer enigszins moet opspannen. Dit is nogal een priegelwerkje en ik krijg het niet voor mekaar.
Iemand nog tips?

Bartaggio 07-11-2021 16:03

Ik pak altijd een lijmklem om het mechanisme op z'n plek te houden en de veer te spannen. Het is inderdaad wel een priegelwerk


All times are GMT +1. The time now is 16:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.