Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   welke hoofdremcilinder golf 1 gti 83 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=144286)

swinz 06-07-2020 11:52

welke hoofdremcilinder golf 1 gti 83
 
zoals de titel al zegt, ik wil een nieuwe maar welke moet ik kopen?

https://m.autodoc.nl/auto-onderdele...17/1628-1-8-gti

Of moet ik meteen een upgrade kopen en zo ja welke?

Vast bedankt!!

Groetjes,

Johan

Johan1982MK1 06-07-2020 11:57

Hoe ziet jou oude eruit? Waarschijnlijk heb je 1 waar een remdrukschakelaar bij op zit voor je remlichten. plaatje van autodoc vergelijken met wat je nu hebt. Die afgebeeld staan op autodoc die lijken mij gelijk aan de standaard HRC van een golf 1
Upgraden kan ook, maar dan zul je remleidingen moeten aanpassen.

swinz 06-07-2020 14:10

Ik heb nog geen remleidingen, heb inderdaad met schakelaar

Johan1982MK1 06-07-2020 15:07

Die van mij heb ik 1 van een golf2 gti op zitten, alleen dan is er geen plaats meer voor een remdruk schakelaar. Ik heb deze verplaatst naar binnen bij het rempedaal.

yal 07-07-2020 13:44

Ik heb de hoofdremcilinder van mijn mk1 GTI uit 1983 ook pas vervangen , ik heb een nieuwe Bendix met VW/Audi logo's gekocht via een kennis van mij.
Daar zitten ook de remlicht schakelaars op.

Beter geen goedkope imitatie hoofdremcilinder monteren , heb ik slechte ervaringen mee.

Groet Yal

volkswein-rider 09-07-2020 14:07

Ik heb onlangs een nieuwe ATE gekocht via Carpardoo.
Ook inclusief 2 sensoren.

swinz 25-07-2020 13:21

Een hele cheapy was ik al niet van plan, remmen is een serieuze zaak (moet dus gewoon goed)

Als ik kijk bij ATE zie ik er 2, de een heeft 4 aansluitingen, de andere 6. Ik heb de originele ergens in de loods dus kan niet zo snel checken welke in nu heb en of deze ook echt bij de Golf hoort (heb hem compleet gedemonteerd gekocht)

Tevens nog twee vragen;

1. heeft iemand een foto/uitleg op welke aansluiting welke remleiding dient te komen?
2. ik wil graag zonder remdruk begrenzer achter gaan werken, ik heb twee van die klepjes/kogeltjes van een cabrio gekocht, deze kunnen toch als vervanging dienen?

volkswein-rider 26-07-2020 11:40

Quote:
Originally Posted by swinz
Een hele cheapy was ik al niet van plan, remmen is een serieuze zaak (moet dus gewoon goed)

Als ik kijk bij ATE zie ik er 2, de een heeft 4 aansluitingen, de andere 6. Ik heb de originele ergens in de loods dus kan niet zo snel checken welke in nu heb en of deze ook echt bij de Golf hoort (heb hem compleet gedemonteerd gekocht)

Tevens nog twee vragen;

1. heeft iemand een foto/uitleg op welke aansluiting welke remleiding dient te komen?
2. ik wil graag zonder remdruk begrenzer achter gaan werken, ik heb twee van die klepjes/kogeltjes van een cabrio gekocht, deze kunnen toch als vervanging dienen?


Ik heb 6 aansluitingen, waarvan 2 voor de sensoren. 4 aan de zijkanten, waarvan dan 2 voor de sensoren en 2 aan de onderkant. ATE nr. 03.2120-1491.3
Helaas kan ik je op dit moment niet helpen aan foto's. Ik heb helaas zelf geen foto's gemaakt tijdens het demonteren. Staan vast wel duidelijke afbeeldingen op de site: catcar.info
Daar kun je op modeljaar zoeken naar afbeeldingen en onderdeelnummers.

yal 26-07-2020 20:10




-2 rode aansluitingen komt reservoir in.
-4 aansluitingen voor de remleidingen
-2 aansluitingen voor de remlicht schakelaars (onder de kartonnen buisjes)

Grt Yal

swinz 13-08-2020 20:04

Dank, en jij hebt een gereviseerde neem ik aan? :)

Marco R29 14-08-2020 12:44

Quote:
Originally Posted by yal



-2 rode aansluitingen komt reservoir in.
-4 aansluitingen voor de remleidingen
-2 aansluitingen voor de remlicht schakelaars (onder de kartonnen buisjes)

Grt Yal


Maakt het eigenlijk uit op welke aansluitingen je de sensoren zet?
Ben hier nl. zelf ook mee bezig, en zou de sensoren graag naar onderen verplaatsen, mits mogelijk uiteraard.

yal 15-08-2020 16:20

Quote:
Originally Posted by swinz
Dank, en jij hebt een gereviseerde neem ik aan? :)


Nee gewoon een nieuwe gekocht :thumbup:

yal 15-08-2020 16:21

Quote:
Originally Posted by Marco R29
Maakt het eigenlijk uit op welke aansluitingen je de sensoren zet?
Ben hier nl. zelf ook mee bezig, en zou de sensoren graag naar onderen verplaatsen, mits mogelijk uiteraard.


Geen idee , ik heb nog originele remleidingen en die ga ik niet aanpassen.

Grt Yal

swinz 17-08-2020 19:54

Quote:
Originally Posted by yal
Nee gewoon een nieuwe gekocht :thumbup:


Is dat nog leverbaar dan of had je mazzel?

yal 19-08-2020 12:18

Quote:
Originally Posted by swinz
Is dat nog leverbaar dan of had je mazzel?


Nog leverbaar en ik denk inderdaad mazzel dat ze nog een originele hadden liggen op de plank.

Grt Yal

golfcabriolet 20-08-2020 10:47

ate is al in 2008 vervallen bij vw ende fag ook.

yal 20-08-2020 10:59

Ook nog leverbaar bij vwclassicparts.

golfcabriolet 20-08-2020 11:16

naar niet meer origineel vw maar in Erstausrüsterqualität.
en nog 3 stuks hebben ze liggen.

slk-A3 03-09-2020 19:50

Quote:
Originally Posted by Marco R29
Maakt het eigenlijk uit op welke aansluitingen je de sensoren zet?
Ben hier nl. zelf ook mee bezig, en zou de sensoren graag naar onderen verplaatsen, mits mogelijk uiteraard.


Bij mij zat het zoals ik het ook weer na het vervangen van de hoofdremcylinder heb aangesloten, 2 schakelaars en 4 remleidingen. Ik heb overigens een imitatie, die een exacte kopie is van de originele, niets mis mee




All times are GMT +1. The time now is 07:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.