Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   derby1/polo1 hoe chroom van de achterzijruiten vernieuwen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41825)

Golfzilla 21-04-2008 17:32

derby1/polo1 hoe chroom van de achterzijruiten vernieuwen
 
Beste mensen,

wie kan mij vertellen of heeft ideen om de chrome biesjes van de achterzijruiten te kunnen vernieuwen van een Derby 1 / Polo 1 / Audi 50 ??

ik heb 2 setjes raamrubbers voor achter, maar bij allebij is dat behoorlijk verweerd.

Dit komt omdat bij de achterzijramen dit plastic is en geen metaal, en het is heel anders van vorm dan de voorruit en achterruit waar je zo een nieuwe chrome bies in drukt.

iemand tips of ideen??

alvast bedankt.

Dennis@polo86c.nl 21-04-2008 18:07

Alhoewel het niet zo'n moeilijk profiel is (soort T-profiel) ben ik het nog niet in de handel tegengekomen.

Wat je zowieso kunt is doen is een setje sierlijsten zoeken van een vroege Audi 50.
Daar zijn de lijsten van de achterste zijruiten van RVS :cool:

Golfzilla 21-04-2008 18:24

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Wat je zowieso kunt is doen is een setje sierlijsten zoeken van een vroege Audi 50.
Daar zijn de lijsten van de achterste zijruiten van RVS


dat wist ik niet, maar zal een hele zoektoch worden iig :(

Berserker 22-04-2008 07:58

Quote:
Originally Posted by Golfzilla
dat wist ik niet, maar zal een hele zoektoch worden iig :(


Ja EN geweldig duur :( , je kunt ze n beetje oppoetsen zodat ze ietsje beter uitzien, het is gespoten kunststof dus zou toch in principe toch ook opnieuw zilver gespoten kunnen worden? Geen id hoe dat uit gaat zien, maar heb er ook over nagedacht..

@ Dennis de oude polo's hadden ze ook van rvs geloof ik, Ken van 86c.be heeft ze iig in zijn polo origineel...

martiepartie 22-04-2008 08:02

tegenwoordig hebben ze van die dompeltechnieken, waarmee ze ook hout/carbon look kunnen geven aan kunststof. Kan dat ook met chroomeffect? Vast wel, aangezien er ook scooterkappen bestaan met chroom effect, die ook van kunststof zijn.

Jazzblue 22-04-2008 08:09

Wordt dat tegenwoordig ook niet chroom gespoten, bij mij in de buurt zit een spuiterij die polyester bloempotten:D chroom spuit. Is een hels karwei volgens deze man maar ziet er uit als echt chroom (zal ook wel een flinke prijs aanhangen).

Golfzilla 01-05-2008 11:25

heb bij de verchromer geinformeerd (deze verchroomd ook "bloot" kunststof) maar dit is niet meer te verchromen omdat het al ooit eens behandeld is geweest.

hierdoor is het kunststof chemisch behandeld waardoor een nieuwe chroom laag niet pakt (aldus de beste man)

ik denk dat ik eens ga informeren naar spuiten ofzo in chrome effect.

arno Derby 01-05-2008 19:56

Chroom spuiten kan ook ja. Is wel duurder dan normaal spuiten. Wij hebben het wel eens gedaan maar het effect is toch anders als echt chroom.


All times are GMT +1. The time now is 20:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.