Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Graffiti GTI foto + kleine update (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137946)

Sjoes 85 03-06-2016 21:25

Graffiti GTI foto + kleine update
 
Zo jullie hebben al rete lang niks meer van mij gehoord. Ik heb ook heel weinig met het forum gedaan de laatste jaren.
Ach ja je hebt van die periodes he zullen we maar zeggen. In autoland overigens niet stilgezeten, het volgende allemaal gedaan:

- mn eerste Golfje, mijn GX van 1983, na 10 jaar trots bezit vorig jaar augustus verkocht aan een nieuwe eigenaar, die er dagelijks zijn woon-werk kilometers mee maakt. Zou ik zelf niet voor kiezen, maar ieder zn ding.

- een paar weken geleden een schuurvondst van november 2014 (golf 1 GTI van 14-10-1976) verkocht, na lang te hebben afgewogen wat er mee te doen. De GTI is nu naar België en in goede handen van een professioneel carrosserie hersteller. Daar ben ik blij mee.

- de zwarte GTI van februari 78 staat nog steeds ongerestaureerd (jaja, helemaal in originele staat!) te wachten op een liefdevolle en vakkundige behandeling. Dat gaat nog wel even duren.

- de rode 83-er heb ik verder aangepast naar mijn smaak. Nieuwste aanwinst is een samengesteld RVS uitlaatsysteem met een heerlijk resultaat. Een spaghetti van Raceland en daarachter een Powersprint systeem zonder middendemper en met einddemper in ongeveer dezelfde dimensies als origineel. De diameter is van voor tot achter ongeveer 42 mm.
Het was een gok wat het zou opleveren qua geluid, maar het resultaat mag er echt zijn. Subtiel en toch uitdagend en sportief. Heerlijk rauw rond de 2.000 toeren met een snerp toontje. Lekker luid aanwezig boven de 4.000 toeren, net een trompet die opengaat.
En hij trekt harder door bovenin, lekker hoor! Mijn buurman met een Mini Cooper S hield me weliswaar prima bij maar was toch onder de indruk van de snelheid, de acceleratie en het bochtenwerk.
Ik rijd in het dagelijks leven een Mini Clubman 1.6D van 2009 die ik heb laten chiptunen. Telkens weer vraag ik me af welke auto nu het snelst is, de Mini of de GTI.
In Eindhoven heb je een paar leuke rotondes die je met geweldige snelheden kan pakken en daar doet de GTI niet onder voor de Mini.

Tevens de wagen eens professioneel laten cleanen, wat maakt dat een verschil zeg. Daar kunnen mijn handjes niet tegenop.

Achja, hier dan ff een foto van het resultaat he. Ik heb nog wat interieur dingetjes die ik wil doen, maar voor de rest istie eigenlijk wel af. Mag ook wel, heb m inmiddels ook alweer acht jaar!

Hier een foto gemaakt op Strijp-S, vlak bij mij in de buurt. Die kleurrijke achterwand en het heerlijke weer leenden zich perfect hiervoor.





Groeten Dennis

René 03-06-2016 21:50

Welkom terug en wat een gaaf Golfje!

silbergti 03-06-2016 22:25

Hoi Sjoes!, welcome back..
Blijft een mooie auto die rode DX, ben ook benieuwd naar je zwarte 78-er trouwens.
Heb wat foto's gezien op Facebook maar ben nieuwsgierig naar de auto.
Succes trouwens met de restauratie, zal een hoop energie kosten maar mogelijk nog meer opleveren!

Hight 03-06-2016 22:43

:welcome: ;)

golf fahrer 04-06-2016 12:35

Uiterst mooie gti. Zo horen ze te zijn :thumbup: :thumbup:

heinz74 04-06-2016 13:47

echt een hele mooie GTI..,ook wel een beetje 'de' kleur
zo was de mijne ook in '92..de velgen enkel een maatje dieper en een grille met dubbele lampen..
lijkt dan ofdat de tijd soms gewoon heeft stilgestaan..begin 90 bijna niet te betalen..eind 90 zowat onvindbaar/uitgestorven..
half de 2010's duiken ze overal weer op..
vind het nog steeds de mooiste GTI ooit ,de 83er..ik nooit nooit ergens meer 1 tegen ,,zou bijna schrikken als ik er ineens voor zou staan nu..laat staan instappen en rijden..hahaha

Sjoes 85 05-06-2016 20:57

dank jongens!
er zit een dubbele blanke lak overheen, dat geeft een supermooie rood-oranje felle glans in de zon. En in het avondlicht kleurt ie juist donkerder. Uiteraard wel de originele LA3A kleur (en de grille in L31B;) )

NielsDub 08-06-2016 08:49

Jaaa, hele mooie GTI !! :thumbup:

The Skinnmeister 08-06-2016 14:16

Ziet er idd heel mooi uit :thumbup:

volkswein-rider 17-06-2016 17:42

Prachtig om te zien :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 23:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.