Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Spax RSX (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84651)

MauSeR35 27-04-2011 12:54

Spax RSX
 
Wie heeft er hier ervaring met een schroefset van Spax, liefst de RSX. Ik heb nameliljk nieuwe dempers nodig voor mijn Golf 3 16V, want mijn FK Highsport is lek.

Larsv5 27-04-2011 12:59

Ik zelf heb er geen ervaring mee maar ben er in de tijd toen wel mee bezig geweest voor mijn auto want de dingen die ik gehoort heb waren erg goed...

De Limburger 27-04-2011 13:37

Spax is een heel goed merk, vele bus rijders gebruiken deze dempers ivm het zeer lage rijden zonder torsie stangen in de vooras. Ook toen ik nog bij Porsche werkte hadden we enkele race Porsche's die dan een iets goedkopere set wilde als Bilstein dan kregen die zulk een set eronder. En mijn ex baas had deze onder zijn Bergcup Kever dus in mijn ogen is het echt mooi spul.
Gr Ronnie

MauSeR35 27-04-2011 15:23

Klinkt interessant, beter dan dat nagatieve gezever dat google opleverde. Ik ga het gewoon proberen.

Larsv5 27-04-2011 15:26

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Klinkt interessant, beter dan dat nagatieve gezever dat google opleverde. Ik ga het gewoon proberen.



:thumbup:

Matheo 27-04-2011 15:35

Cool! Ben benieuwd!

Ruud 27-04-2011 16:37

Kan de FK Highsport demper, uit elkaar geschroefd worden, of is het een compleet geperst huis?
Anders kan ik misschien wel iets regellen, dat ze gereviseerd worden.
(in tilburg)

spax heb ik ook gehad, zou ik je niet aanraden.
maar ik ben natuurlijk ook wel erg verwend met mijn drie weg schroefset.

jones 27-04-2011 17:24

ik had eerst een set onder de golf en was er eigenlijk wel heel erg over te spreken. absolute aanrader :thumbup:
voor de derby heb ik er ook voor gekeken maar daar las ik weer minder positieve dingen over, heb voor h&r gekozen nu.

MauSeR35 27-04-2011 17:40

Quote:
Originally Posted by Ruud
Kan de FK Highsport demper, uit elkaar geschroefd worden, of is het een compleet geperst huis?
Anders kan ik misschien wel iets regellen, dat ze gereviseerd worden.
(in tilburg)

spax heb ik ook gehad, zou ik je niet aanraden.
maar ik ben natuurlijk ook wel erg verwend met mijn drie weg schroefset.

Volgens mij is het één geheel, ik kan me niet herinneren dat het er demontabel uit zag in ieder geval en zo onder de auto kan ik het ook niet goed zien eigenlijk.
Op welke manier zou je spax niet aanraden? levensduur of erg hard?

RubenD 27-04-2011 22:39

Jazeker, de demper is gewoon een patroon die in het veerpoot huis is geschoven waarna er een dop in is gedraaid...

Maar anders is ene AP set via Ebay.de ook wel interessant. Zoek anders eens op DTS, exact hetzelfde maar net wat goedkoper als AP.

arthur 28-04-2011 11:00

Ik rijd er alweer 2 jaar mee rond, op een mk2.
Het set bevalt me prima, alleen het is nogal stug.
Nu zal dat op een mk3 al een stug minder zijn want die is een stuk zwaarder. Hardheidverstelling voor is prima, achter is een beetje crap op den duur erg moeilijk te verdraaien.

Ik ben er wel tevreden over, het is een beetje midden-klasse spul.
Via google lees je negatieve reacties, vaak oud, of iemand heeft van iemand gehoord dat .....
Heb laatst een keer een paar rondjes op zantvoort gereden en daar deden ze het prima :rolleyes:

De Limburger 28-04-2011 12:26

Zelf zou ik ook voor een AP of DTS setje gaan, dat mede door de prijs en ook doordat ik AP al gehad heb en er echt heel tevreden over was. Het is gewoon Weitec/KW alleen met een andere kleur, Materiaal is het zelfde maar goed daar zijn twijfels over, alleen heb ik afgelopen Motorshow in Essen met de eigenaar van AP gepraat en hij heeft mij zelf laten zien dat ze met de spullen van KW/Weitec geleverd krijgen.
Dus dat is mijn visie. Spax weet ik gewoon door de ervaring wel dat ze indd best stug zijn maar goed dat maakt mij niet zoveel uit.
AP was ook redelijk hard maar had wel een onvoorstelbare wegligging met die set.

Gr Ronnie en succes met de keuze.

MauSeR35 28-04-2011 12:27

Ik snap dat het niet helemaal te vergelijken zal zijn met bv KW var.2/3 of Bilstein ofzo, maar daar is de prijs ook naar.
Stug is me ook niet zo'n probleem want aan softe auto's heb ik een hekel ;)

Street Performance 28-04-2011 13:38

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Wie heeft er hier ervaring met een schroefset van Spax, liefst de RSX. Ik heb nameliljk nieuwe dempers nodig voor mijn Golf 3 16V, want mijn FK Highsport is lek.


Ronald (vriend van Ruud in een paar reply's hierboven) rijd met een RSX set rond op zijn Golf 1 die wij hebben geleverd. Hij is er tevreden over en de set is goed te verstellen. Zelf rijd ik met een FK Highsport set met Konidempers. Volgens mij hebben alle duurdere sets van FK konidempers dus dan zijn in ieder geval de hulzen open te maken. Je kunt dan via FK of KONI gewoon nieuwe patronen bestellen.

Marcski 28-04-2011 14:07

dat zijn toch königsport FK's en geen highsports?

Matheo 28-04-2011 14:10

Quote:
Originally Posted by Marcski
dat zijn toch königsport FK's en geen highsports?

Zo staat het mij ook bij inderdaad.

Street Performance 28-04-2011 15:13

Mijn fout, het is de silverline RVS die er bij mij onder zit en die heeft in ieder geval Koni dempers.

MauSeR35 14-08-2011 22:27

Zo even wat stof er af blazen.
Heb ondertussen wat km gemaakt over de "uitstekende" Belgische wegen.
Ik vind het best een comfortabele set eigenlijk, ik heb hem op ongeveer de middelste stand zaan qua hardheid van de demping en verder zo laag mogelijk geschroefd zodat de veren niet los komen. De set kan overigens vooral aan de voorkant niet heel erg laag, dus degenen die extreem laag willen kijken beter verder. Over de wegligging kan ik positief zijn. De verstelling van de demping heb ik nog niet heel veel mee kunnen testen maar je merkt er wel degelijk verschil in. Daar ga ik de komende weken eens mee testen wat het beste rijd. Tot nu toe zijn de ervaringen dus ok.

Ik heb de set overigens gemonteerd in combinatie met polyurethaan bussen van Claus von Essen. Zwarte set eigen merk.
Dus waar die verhalen van geen comfort vandaan komen snap ik eigenlijk niet ;) Zal er maar net aan liggen wat je als referentie neemt denk ik.


All times are GMT +1. The time now is 14:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.