Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   mijn (gedwongen) ombouw. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15793)

Fahrvergnugen 08-12-2005 16:47

(vervolg) mijn ombouw.
 
ik heb er links en rechts al eens over verteld, maar nu even een foto reportage.
ik weet dat niet iedereen dit een goed idee vind, maar na een kapotte (luchtgekoelde) motor was dit de goedkoopste oplossing.

zo begon het allemaal.

even de motor op de bak passen.

de lege motorruimte.

de radiateur zit er in.

motor in bus passen.

hier hangt hij op zijn plaats.

en het is klaar, al 1500km probleemloos.




-Jens!- 08-12-2005 16:51

het is weer bijna een flat-4, alleen dan in lijn.... man, dat blok ligt plat! netjes ingebouwd, poppetje gezien; kastje dicht.

Ruud 08-12-2005 17:04

en de motor temperatuur is die ook goed onder kontrole te houden
heb je er een olie koeler op zitten of is dat niet nodig

verder vind ik het een geslaagt project
veel plezier

chrisjuh 08-12-2005 17:07

Wow, hoe heb je dat gedaan met de olietoevoer naar de kop toe, of is die nog voldoende??

Gijs 08-12-2005 17:53

Wat voor motor is het ? Ziet er netjes uit :) Ga je het ooit nog eens ombouwen tot luchtkoelert?

mark_84 08-12-2005 18:01

lijkt mij of een diesel of een benzine injectie

****edit ***
ownee te snel geroepen is toch met carb dan ben ik inderdaad nieuwsgierig welke motor het is

cabrio82er 08-12-2005 18:19

Volgens mij een 1.5 JB, aan de carb te zien.

kubeljans 08-12-2005 18:39

gaaf man ja en idd hoe zit het met de olietoevoer en het uitlaatsysteem hoe heb je dat gedaan? :cool:

Died 08-12-2005 20:06

Hoe heb je het met de radiator geregelt?

LRR 08-12-2005 20:17

Ik zie onder aan je verhaal dat er "ge-G-forced" gaat worden............ben ik niet zo slim of betekend dat dat jij binnenkort "Geladen" rondrijdt ???


Grtz.............. LRR

Ps: Leuke bussie trouwens

Fahrvergnugen 08-12-2005 20:24

Quote:
Originally Posted by 20vttyp1
en de motor temperatuur is die ook goed onder kontrole te houden
heb je er een olie koeler op zitten of is dat niet nodig

verder vind ik het een geslaagt project
veel plezier


Allemaal bedankt voor de positieve reacties,

oliekoeler is eigenlijk wel nodig, maar omdat er een complete G60 motor klaar ligt heb ik hier nog niets aan gedaan.
de olietemp. blijft nu op ongeveer 100gr hangen.

Gr. paul.

Fahrvergnugen 08-12-2005 20:26

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Wow, hoe heb je dat gedaan met de olietoevoer naar de kop toe, of is die nog voldoende??


Olietoevoer naar de kop is nog origineel, wel is er natuurlijk een diesel carterpan en oliepomp gemonteerd (T3 diesel)

Gr. Paul.

Fahrvergnugen 08-12-2005 20:29

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Wat voor motor is het ? Ziet er netjes uit :) Ga je het ooit nog eens ombouwen tot luchtkoelert?


het is een 1.6 audi 80 motor (70pk), de ombouw terug naar lucht was wel de bedoeling maar nu blijkt dat dit zo lekker loopt (en prettige verwarming heeft)en ik nog een compleet G60 blok heb liggen zijn de plannen gewijzigd.

Gr. Paul.

Fahrvergnugen 08-12-2005 20:31

Quote:
Originally Posted by cabrio82er
Volgens mij een 1.5 JB, aan de carb te zien.


het is dus een 1.6 wv, de carb is een 40mm dubbele weber op een zelfgemaakt spruitstuk. (webers had ik nog liggen van mijn luchtgekoeld blok).

Gr. paul.

Fahrvergnugen 08-12-2005 20:35

Quote:
Originally Posted by kubeljans
gaaf man ja en idd hoe zit het met de olietoevoer en het uitlaatsysteem hoe heb je dat gedaan? :cool:


olietoevoer is geen probleem, zoals hierboven al verteld is de carterpan en oliepomp van een T3 diesel, het uitlaatspruitstuk is origineel van audi80 (motor staat bij een audi in de lengte) verder is de uitlaat een zelfgemaakt dingetje met 2 dempers van de sloop en hij komt aan de zijkant net voor het achterwiel onder de auto uit.

Gr, Paul.

Fahrvergnugen 08-12-2005 20:39

Quote:
Originally Posted by Died
Hoe heb je het met de radiator geregelt?


zoals je op een van de fotos kunt zien ligt hij boven de versnellingsbak.
naast de versnellingsbak heb ik een geleidingsschot gemaakt om de lucht omhoog te sturen.
vanaf de motor heb ik 2* een 22mm koperen pijp naar de cabine gebracht waar de verwarming en expansievat op aangesloten zitten.

Gr, Paul.

Fahrvergnugen 08-12-2005 20:42

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Ik zie onder aan je verhaal dat er "ge-G-forced" gaat worden............ben ik niet zo slim of betekend dat dat jij binnenkort "Geladen" rondrijdt ???


Grtz.............. LRR

Ps: Leuke bussie trouwens


Yep,

aangezien deze motor een onderblok heeft dat heel sterk op de 1.8 G60 lijkt, zijn de grootste aanpassingen voor de inbouw van een compleet G60 blok al gedaan.
ik heb nog een compleet blok uit een passat synchro liggen, dus waarom niet?

Gr, Paul.

Bussie komt zo 09-12-2005 08:33

Ziet er goed uit.
Toch veel voordelen aan een waterkokert in een bus.
*Kachel
*veel betrouwbaarder
*veel goedkoper
*veel zuiniger.

Ik weet alleen niet of het op de lange slecht voor de motor is dat hij zo schuin hangt.
maar ja dan nog, voor een paar euro's heb je weer een nieuwe.

Heb je nog problemen gehad met ontluchten van het koelsysteem?

Gijs 09-12-2005 09:13

Vet, ben benieuwd als er die G60 in ligt :D

Fahrvergnugen 09-12-2005 10:17

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Ziet er goed uit.
Toch veel voordelen aan een waterkokert in een bus.
*Kachel
*veel betrouwbaarder
*veel goedkoper
*veel zuiniger.

Ik weet alleen niet of het op de lange slecht voor de motor is dat hij zo schuin hangt.
maar ja dan nog, voor een paar euro's heb je weer een nieuwe.

Heb je nog problemen gehad met ontluchten van het koelsysteem?


tja.... wat betreft het schuin hangen, een T3 diesel hangt precies hetzelfde dit koppelingshuis (die het schuinhangen mogelijk maakt) is n.l. van een T3 en dat is toch ook gewoon een golf diesel?
en zoals je zegt, zo'n motor kost 2* nix.

ontluchten was inderdaad een heeeeel groot probleem, uiteindelijk aan een kant de tuinslang erin en op alle slangklemaansluitingen e.d. ontlucht.

Gr. Paul.


All times are GMT +1. The time now is 12:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.