Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   GTI 16V PL - slechte warme start (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88157)

Peter-gti16v 27-07-2011 20:14

GTI 16V PL - slechte warme start
 
Ik heb een startprobleem met mijn Golf 2 GTI 16V met PL-blok.

Met de koude start heb ik geen probleem. Ik zet hem op contact,
de brandstofpomp draait 1 a 2 seconden en daarna is het starten
en gelijk aanslaan, de motor loopt dan met verhoogd stationair toerental.

Als ik na een rit bij warme motor wil starten, krijgt de startmotor de
motor amper rond, alsof de accu leeg is. Als de motor dan aanslaat
loopt hij meteen mooi rond.

De accu is een half jaar oud, en de diverse kabelverbindingen zitten voor zover ik kan zien goed vast.
Waar kan ik nog meer naar kijken voor de oplossing van dit probleem?

mvg Peter

fcapri 28-07-2011 08:10

toch een kabel die slecht geworden is en een serieuze weerstand maakt als die warm is.
of de startmotor is eraan. alweer als die te warm wordt.

als je he tnog eens voor hebt, steekt eens een startkabel van de + van accu naar de + van de starter en probeer dan de starten. als het dan goed is, dan is je kabel eraan

Peter-gti16v 29-07-2011 13:26

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden.
Tijdens het starten worden de overige electrische verbruikers
(ventilator/achterruitverwarming/verlichting) niet uitgeschakeld.
Op het moment dat ik alles uitschakel gaat de warme start
beter, de startmotor krijgt de motor dan wel goed rond en
na 2 a 3 slagen slaat de motor wel aan.

Het ontlastrelais werkt niet, en de de verbruikers
zijn door de vorige eigenaar doorgelust, moet ik nog
een keer fixen.

Bedankt voor het advies.

mvg Peter

VwJarnoGT 29-07-2011 16:01

Probleem komt mij heel bekend voor, maar mijn verbruikers gaan wel gewoon uit en de accu is ook goed. Dacht zelf aan een slechte startmotor.

Peter-gti16v 23-10-2011 20:22

even een update:

Het slechte starten bij warme motor is een tijdje weggeweest, maar
kwam vorige week weer terug ...

Ik heb gisteren de + kabel tussen startmotor en accu losgemaakt, opgeschuurd, weer gemonteerd en ingevet. Hetzelfde heb ik gedaan
met de massakabel tussen de accu en het bevestiging aan de
carrosserie en versnellingsbak.

Het probleem lijkt nu opgelost te zijn, de startmotor krijgt de warme
motor goed rond en de motor slaat na 2 -3 omwentelingen aan zonder
dat ik gas bijgeef.

De motor draait dan vervolgens even ca. 1300 toeren om vervolgens
weer terug te vallen op ca. 900 toeren.
Komt iemand dit bekend voor?

raymonnetje 23-10-2011 20:41

is dat niet gewoon een soort choke? dat ie dan even wat meer toeren maakt?

Gino89 23-10-2011 20:54

Ja hij houd hem even op toeren, En dan Begint hij hem pas terug te regelen. Kan ook zijn dat je STK een beetje vuil is, dan zou je die eens schoon moeten maken.

Als je auto warm is, En je zet hem uit. Draait de ventilator van de koeler dan ook even na? Dit hebben ze toen extra in de gti's ingebouwd. Zodat het warm starten beter zou gaan.

Peter-gti16v 23-10-2011 21:28

Quote:
Originally Posted by Gino89
Ja hij houd hem even op toeren, En dan Begint hij hem pas terug te regelen. Kan ook zijn dat je STK een beetje vuil is, dan zou je die eens schoon moeten maken.

Als je auto warm is, En je zet hem uit. Draait de ventilator van de koeler dan ook even na? Dit hebben ze toen extra in de gti's ingebouwd. Zodat het warm starten beter zou gaan.


Bedankt voor de info, niet iets dus om zorgen over te maken.
Nu je het zegt, het valt me wel op dat de ventilator dikwijls aanslaat na het
uitzetten van de warme motor. Hij draait dan ongeveer 1 a 2 minuten.
wat is trouwens de STK?

Gino89 23-10-2011 21:36

Oke, Dan weet je dat het goed is met de ventilator. Dit hebben ze toen gedaan om de warmte onder de motorkap uit te krijgen, Heb ik eens ergens gelezen.

Stk is de Stationair toerental klep. Zit rechts naast de lucht aanzuigbuizen van de motor. Is een rond ding. Met twee slangen er op, en een stekker aan de achterkant. Deze regelt het stationair toerental. Als deze vervuilt is wil de motor ook wel eens raar gaan doen met het toerental.

Deze kun je er tussen uit halen. En eens kijken hoe hij er van binnen uitziet. En anders een schoon maken. Wil ook nog wel eens helpen.

Peter-gti16v 23-10-2011 21:47

Quote:
Originally Posted by Gino89
Oke, Dan weet je dat het goed is met de ventilator. Dit hebben ze toen gedaan om de warmte onder de motorkap uit te krijgen, Heb ik eens ergens gelezen.

Stk is de Stationair toerental klep. Zit rechts naast de lucht aanzuigbuizen van de motor. Is een rond ding. Met twee slangen er op, en een stekker aan de achterkant. Deze regelt het stationair toerental. Als deze vervuilt is wil de motor ook wel eens raar gaan doen met het toerental.

Deze kun je er tussen uit halen. En eens kijken hoe hij er van binnen uitziet. En anders een schoon maken. Wil ook nog wel eens helpen.


Ik zal er bij gelegenheid even naar kijken, bedankt voor de hulp. :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 18:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.