Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 2 1.8 8v Fire and Ice (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62716)

Johanva1 28-11-2009 21:58

Golf 2 1.8 8v Fire and Ice
 
Hallo allemaal,

Aangezien ik eens wat anders wilde heb ik een golf 2 Fire and Ice gekocht. Er zitten aardig wat plekken op de auto en 1 zijkant is door vandalisme aardig stuk gemaakt zeg maar. Het interieur is ook niet in super staat, maar het grote pluspunt van de auto is de motor deze is net helemaal nagekeken en voorzien van nieuwe onderdelen zoals Distributieriem, waterpomp, startmotor e.d. ook zit er net een nieuwe koppelingsplaten in en zijn de remmen rondom vernieuwt.

Ik wil de Fire and ice eigenlijkst weer helemaal orgineel maken dus alle helder dingen en embleemloze spullen eruit/eraf en alles orgineel weer terug. Helaas vond de vorige eigenaar het roze golf logo niet mooi en heeft deze vervangen door een grijs exemplaar (roze logo had ie ook niet meer waarschijnlijk weg gegooid :screwy: )Ook zit er op de fotos nog folie op de ramen dit is er inmiddels ook allemaal af en staat de auto een stuk beter.

Helaas blijft er nog een hele lange verlanglijst met onderdelen open waar ik naar opzoek moet, dus mocht iemand iets hebben liggen dan mag je het altijd laten weten.

- Vloerkleed (iemand enig idee wat voor type/kleur er orgineel inzit ?)
- Grill met verstralers en orginele koplampen
- Centrale deur vergrendeling (dit zit er niet of nog half op moet er nog even naar kijken :screwy: :shake: )
- Zachtdashboard (zonder gaten van telefoondingen en tweeters :shake: )
- Interieur zonder gaten
- De orginele witte knipperlichten (ipv deze groenige dingen :screwy: )
- Roze golf logo :D
- Orginele C stijl stickers zijn deze nog te koop ?

Ook moet ik pookstang (zeg maar die stang waar je pookknop op zit) vervangen door een andere omdat deze door de helft is gezaagd :screwy: Maar dit heb ik nog nooit gedaan dus heeft iemand misschien een beschrijving van wat je dan allemaal los moet halen dan kan ik daar ook eens even mee bezig gaan :thumbup:

Nou ja dat was het wel zon beetje zal zo langzaam aan alles maar bij elkaar zoeken. Als ik weet of ik de stickers weer kan krijgen dan ga ik ook eens informeren wat het kosten plaatje gaat worden om de zijkant deuk vrij te krijgen, maar dat zal nog wel even duren.

Nu als afsluiting een paar plaatjes van hoe die er bij stond na aanschaf en ik zal eens kijken of ik morgen wat fotos kan maken van de auto zonder raam folie en netjes gepoetst.



















mvg

Johan

Domi 28-11-2009 22:26

Volgens mij heb deze wel eens in Heerenveen zien rijden.

Hok van een wagen. (toen ;) )

Je huis komt me bekend voor. Op de weg naar Van der Dam sloperij. Voor de vluchtheuvel rechts??

Gino89 28-11-2009 22:50

je hebt er goeie plannen mee zo te zien :thumbup:

( Met die pook knop heb ik al vaker gezien. Kan me eens iemand uitleggen wat het nut is van die stang door midden te zagen. zodat hij lager komt? :confused: )

Zijn de orginele knipperlicht glazen niet oranje?

suc6 verder met het project :thumbup:

Johanva1 28-11-2009 23:22

@ domi

Ja komt ook uit de omgeving heerenveen weg en is inderdaad een hok van een wagen, maar ja we proberen er maar weer eens wat van te maken. En huis klopt, zeg maar vlak naast de vakgarage van damme.

@Gino89

Ik dacht dat er standaard witte knipperlichten op deze uitvoering zaten maar ik kan het ook mis hebben.

Domi 29-11-2009 09:46

Ik heb nog wel een setje witte voor je liggen incl fittingen. Komen uit mijn Ex g60.
Zijn gewoon nieuw.

De Pul 29-11-2009 14:43

zeker wat leuks van te maken:thumbup:

Johanva1 29-11-2009 15:55

@ de pul

we gaan ons best doen om er weer wat moois van te maken :thumbup:

hier nog wat nieuwe fotos van zonder de raam folie (alleen de achterraam sticker moet nog even eraf.) In tussen de deur panelen er ook maar even afgehaald en helaas zit er geen centrale deurvergrendeling meer in :mad: maar een of andere aftermarket meuk :screwy: En dan kom je nog wel eens iets tegen achter de panelen o.a. hoe ze de schade "proefesioneel"hebben uit gedeukt :screwy:










|En dan hier de oplossing om je auto uit te deuken :screwy: :thumbup:



Domi 29-11-2009 16:20

Sjezus nog aan toe :eek:

Edition-Blue 29-11-2009 16:27

Leuke bassis, kun je wel weer wat van maken.
Heb nog wel een zacht gti dashboard te liggen.
En orgineel hoort er een zwart vloerkleed in, heb ik ook nog wel te liggen.

succes met opknappen !

Johanva1 03-12-2009 12:27

gisteren een nieuw interieur gekocht voor in de fire and ice, gaat om een 4 deurs interieur waarvan de stoelen in een zeer goede staat zijn,geen gaten, geen ingezakte wangen. Nu moet ik ze alleen nog even ombouwen zodat ze ook weer voorover kunnen klappen, dat is wel zo makkelijk met een drie deurs. Jammer genoeg kan ik dus niets met de deurpanelen dus mocht iemand daar intresse in hebben mag die het altijd laten weten (wil ze ook wel ruilen tegen de 3 deurs variant)

Ook zijn de witte knipperlichten inmiddels in mijn bezit dankzij Domi, bedankt hier nog voor.

Ik zal het weekend eens even proberen wat nieuwe fotos te maken om de update op te leuken.

Beetlefreak 03-12-2009 12:34

Ey Johan, leuk ding!! Is wel wat van te maken :)
Jetta ook nog steeds dus, of gaat ie weg nu?

Succes ermee!

Johanva1 03-12-2009 12:52

De jetta gaat nu weg begint nu toch wel aardig slecht te worden aan de onderkant dus daarom maar iets nieuws gekocht en dit was wel een leuke auto qau kleur en uitvoering alleen heeft die wat aandacht nodig om hem weer in topstaat te krijgen maar dat komt goed.

mverh85 03-12-2009 16:47

Nog een fire and ice! goede keuze :D
Ik ga bij mij ook maar eens die panelen er af halen misschien zit er ook wel een half pak laminaat in ? :screwy:

Zitten je stoelen en knippers er al in?

succes met de FI , Johan!

Johanva1 03-12-2009 20:28

@mverh85

Nee als het meezit zal ik zaterdag eens de knippers erin doen, en het interieur wacht ik nog even mee aangezien ik eerst nog een goed vloerkleed wil kopen. En ik moet het interieur nog een beetje aanpassen zodat het weer naar voren kan klappen.

vw roadwarrior 04-12-2009 06:21

Daschboard hebk nog wle liggen

Johanva1 07-12-2009 12:36

Zo maar weer eens een foto van een update dat naar mijn idee hem veel beter staat. Heb de helder verlichting vervangen door orginele hella exemplaren en de verstralers weer in de grill gezet, dus ook de embleemloze grill is weg en vervangen door een orginele (binnenkort alleen nog even het grijze logo zwart maken). Ook zijn de mooie groene knipperlichten vervangen door de witte exemplaren (nog bedankt domi).

nou hier een paar fotos.

dus van dit




naar dit






Domi 07-12-2009 12:39

Vanmorgen al gezien. ;) Reed langs je huis naar van der Dam.

Ziet er netjes uit.

mverh85 07-12-2009 13:59

Die knippers staan gelikt :) staat goed!

Domi 14-12-2009 18:01

Zaterdag nog gespot. Van heel dichtbij, kon je nog bijhouden ook :D

Johanva1 15-12-2009 12:43

hahaha ja ik dacht al wat moet die gast in die O*** ;) Moest nog wat kleine dingen hebben dus maar eens even bij de buurman op de sloop gekeken.


All times are GMT +1. The time now is 08:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.