Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Hemel verwijderen, Golf III / Vento (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19574)

GreenHawk 23-03-2006 22:42

Hemel verwijderen, Golf III / Vento
 
Wie o Wie kan mij een beetje uitleggen hoe ik mijn hemel van mijn vento eruit kan halen?
De vento heeft wel een schuifdak.
Mijn hemel heeft waterschade opgelopen en deze wil ik nu opnieuw donker spuiten, aangezien dat ik zoiets nog nooit heb gedaan vraag ik of iemand mij precies kan vertellen hoe ik het moet doen, vooral omdat ik ook een schuifdak erin heb. :confused:

Christiaan 24-03-2006 09:23

Iemand een idee hoe een hemel met schuifdak uit een Golf3 / Vento te halen is, op een nette manier?

Ik ga morgen mijn nieuwe daily ophalen, en die hemel is ook niet helemaal fris meer :D Als ik hem eruit haal, is deze wat makkelijker schoon te maken, als in de auto....

Edit: heb ook maar even de topic titel aan gepast, "wie o wie" is niet zo duidelijk ;)

Gendisarray 24-03-2006 10:47

je begint met het los halen van je handgrepen aan je dak (deze zitten vast met een schroefje dat onder een afwerk lipje zit)

De rubberen strip rond je schuifdak verwijderen en het afwerkkapje van je schuifdak motortje.

Daarna de schoefjes loshalen van je die de afwerking van je B stijlen en voorzichtig los trekken (deze zit erg goed vast en pas op dat je de plastic haakjes niet breekt.) en naar beneden schuiven over de gordel.

Dan zie je nog een schroefje waar de afwerking van de A Stijlen mee vast zit deze ook los halen.

Ook de af werking van de C stijlen gedeeltelijk los halen (zit hier en daar vast met doppen. zodat het Hemel vrij komt.

Als het goed is, is de Hemel nu helemaal vrij en kan verwijdert worden.

het is geen moeilijke klus maar let wel op want het is allemaal vrij teer spul.

Succes

M.v.g.
Dave

Christiaan 24-03-2006 11:16

Kijk, duidelijke handleiding!

thanks!

Reaper Kustoms 24-03-2006 12:20

ja maar hoe haal je de daadwerkelijke hemel los? zit dat niet met klemmen ofzo? ik vind dat gevaarlijk spul om gewoon aan te gaan trekken. ik heb het dus over het zachte spul wat dus echt de hemel is.

Berserker 24-03-2006 12:22

zit gespannen aan lange stangen, die weer aan de zijkanten van het dak klemmen....

GreenHawk 24-03-2006 13:34

Prachtig jongens, dit is helemaal mooi uitgelegd.
Maar ik krijg geen probleem vanwege de schuifdak?
:)
Thanks!!!!!

Gendisarray 24-03-2006 14:42

De hemel zit alleen maar geklemp tussen de de afwerkingen van je zij stijlen , achterklep en de afwerking van je schuifdak, dus als deze allemaal los zijn is je hemel ook vrij en kan je hem er uit halen.

In mijn geval (golf III) kon ik hem via de achterklep zo maar buiten werken.
Weet alleen ff niet hoe je dit in een vento gaat lukken!

GreenHawk 24-03-2006 16:09

Gendisarray,
Ontzettend bedankt joh, ik denk met jouw uitleg moet het me wel lukken.
Mocht ik nog vragen hebben dan meld ik me effe oké

GreenHawk ( Rob ) :)

Gendisarray 24-03-2006 18:48

Oke suc6 ermee :thumbup:

Reaper Kustoms 25-03-2006 11:45

Quote:
Originally Posted by Berserker
zit gespannen aan lange stangen, die weer aan de zijkanten van het dak klemmen....


nou dan moet ik dat maar eens voorzichtig gaan proberen...

ik vind sowieso de kwaliteit van mk3 hemels bagger. maar wilde hem tijdelijk zwart maken, totdat volgend jaar een custom hemeltje erin komt.

61 RagTop 02-04-2006 16:43

@ greenhawk,

gelukt?
ik kreeg me dakbekleding er niet uit,
kon pas toen ze me ramen er uit hadden gesneden...
vento is iets lastiger dan een golf3

Christiaan 03-04-2006 08:02

Ik heb in ieder geval nog geen poging gewaagd. Heb zo'n goed schoonmaakmiddel gevonden om de hemel schoon te maken, dat het eruithalen niet nodig was..


All times are GMT +1. The time now is 00:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.