Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Toerenteller MK2 aansluiten op ABF blok (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63875)

Qirta 28-12-2009 12:40

Toerenteller MK2 aansluiten op ABF blok
 
Hallo,
Ik heb een golf MK2 met tellerbak waar 2 stekkers in moeten.
Nu ligt er ook een 2.0 ABF blok in, maar de toerenteller werkt niet, is wel aangesloten uiteraard.
Ik hoorde dat dit een ander signaal is of iets dergelijks, en dat er iets van een soort kastje tussen moet.
Is er iemand die dit ook al eens heeft aangesloten en werkend heeft gekregen?
Want het lijkt me leuk om alles werkend te hebben, en dat het wel origineel eruit blijft zien.

Jacco

Maarten_16v 28-12-2009 21:06

zit net met hetzelfde probleem,
zou het ook graag wel eens weten :D

Mvg

DragonGr Dragon 13-01-2010 16:08

Komt dat signaal niet uit je computer??
Waar zit hij nu op aangesloten?

VolkswagenRacing 13-01-2010 17:17

Ja.. alleen orgineel krijgt hij z,n signaal via de bobine, en nu alleen een signaal stroom(pje) die te zwak is voor de orginele teller.

Jeff 13-01-2010 18:13

Je moet een aanpassing maken in je toerenteller. De eerste weerstand die komt na de aansluitpen van het toerentellersignaal op de toerentellerprint moet je overbruggen met een draadje.

De Pul 02-07-2012 19:35

even een oud draadje uit de drek trekken.
ik heb voor iemand een auto omgebouwd van 1.6ez naar 1.8 abs,complete motorboom omgebouwd naar ce1,maar de toerenteller doet niets.logisch natuurlijk,maar de eigenaar wil dit wel......werkte op de oude motor feilloos.heb het trucje hierboven geprobeerd,geen resultaat.wat nu?



[aub geen opmerkingen over misschien is de klok nu kapot,ik kom niet uit een ei]

DragonGr Dragon 02-07-2012 20:42

Misschien is de versnellingsbak stuk :p mijn ei is al even stuk...

Waarom is het zo logisch dat hij niets doet? doet al het andere het wel?
Ook voor ABS is er een draad die van de bobine afkomt waar toeren vanaf te lezen is. Heb je in de tellerunit nu helemaal geen draad over?

De Pul 02-07-2012 20:50

omdat een mk1 teller analoog is en het signaal uit de ecu van een abs blok digitaal.
maar ik ben er sinds 5minuten achter hoe zoiets opgelost word.

rondekker1983 02-07-2012 21:02

Quote:
Originally Posted by De Pul
omdat een mk1 teller analoog is en het signaal uit de ecu van een abs blok digitaal.
maar ik ben er sinds 5minuten achter hoe zoiets opgelost word.


En hoe dan??? :thumbup:

Joris_MK1 03-07-2012 06:34

Tsja, wat is het verschil tussen analoog en digitaal he... Wat wel zo is, is dat standaard in een toerenteller die gemaakt is voor aansluiten aan de bobine, een filter en verzwakkingsschakeling is ingebouwd. Dit is gedaan zodat de hoge spanningspieken, ook aan de primaire kant van de bobine, de teller niet beschadigen. Een ECU geeft deze pieken uiteraard niet, het is dus verstandig om de eerste weerstand die na het ingaande draadje komt, door te verbinden. De filterende werking blijft dan en de verzwakkende functie vervalt. Dit geldt voor de meeste oude tellers, nieuwe zullen waarschijnlijk anders aangestuurd worden.

Tot zover het achtergrondinfo praatje :tongue:

Jetta MaNiA 03-07-2012 09:00

Hoe werkt dit met een ABF inbouw in een mk2 bij een tellerbak met 1 aansluiting?

Is dit gelijk?


All times are GMT +1. The time now is 16:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.